Απόψεις
Δεν τίθεται θέμα πως είναι καλά δουλεμένη η στρατηγική επιλογή της Volvo για τον περιορισμό της τελικής ταχύτητας στα 180 χλμ. Οι ίδιοι βέβαια γνωρίζουν, όπως και εμείς, ότι πρόκειται για ένα μικρό μέρος της αλήθειας σε σχέση με τα θανατηφόρα ατυχήματα.
Στην τελική ευθεία βρίσκεται το σχετικό νομοσχέδιο που μελετά η κυβέρνηση το οποίο έχει να κάνει με την ηλεκτροκίνηση.
Η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα πήρε έγκαιρα μέτρα αντιμετώπισης του Covid-19. Κάτι που δεν έχει γίνει με τα τροχαία στη χώρα μας. Τι σχέση όμως έχουν τα τροχαία ατυχήματα με τον Covid-19;
Σε ένα περιοδικό που ασχολείται με την κίνηση, τι να πει κανείς για την… ακινησία και την καραντίνα… Κι όμως, η καραντίνα, προσωπικά, άφησε μόνο καλά, εκτός από κάποια περιττά κιλάκια.
Αυτό που δεν κατάφεραν να κάνουν άλλεςευρωπαϊκές χώρες σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση του Covid-19 το κατάφερε η Ελλάδα. Κινήθηκε γρήγορα και αποτελεσματικά. Οι επιδημιολόγοιμας έκλεισαν στα σπίτια μας και μοιραία αλλάξαμε τη ζωή μας.
Πήραν μπρος οι μηχανές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών με την πρώτη χαλάρωση των μέτρων lockdown. Παράλληλα ξεκίνησε σταδιακά και το γενικότερο άνοιγμα των επιχειρήσεων του κλάδου, μέχρι νεωτέρας, βεβαίως, καθόσον όλα εξαρτώνται από την εξέλιξη των κρουσμάτων της πανδημίας.
Το Πάσχα του 2020 θα το θυμόμαστε για όλη μας τη ζωή και η μόνη ευχή που μπορούμε να κάνουμε είναι η εξής:
Τον περασμένο μήνα γράφαμε για την ωραία όψη της ζωής, την αισιόδοξη. Τώρα πραγματικά, για πρώτη φορά στη ζωή μου, νιώθω ότι δεν μπορώ να κάνω τον… προφήτη, όχι για να προγραμματίσω πού θα πάω το Πάσχα με τον μονάκριβο γιο μου, αλλά ούτε να φανταστώ την επόμενη ώρα.
Η πανδημία είναι μια οικουμενική τραγωδία. Κι αν πολλοί αναρωτηθούν σε τι διαφέρει ο Covid-19 και γιατί μας τρομάζει περισσότερο από τους ιούς της γρίπης που σκοτώνουν 300.000-600.000, υπάρχει απάντηση.
Η ζημιά στην αγορά αυτοκινήτου -όπως και σε άλλους κλάδους- έγινε, ας είμαστε ρεαλιστές. Και οι παρενέργειες των lock down σε διάφορες χώρες θα είναι σοβαρές σε σχέση με το πώς θα λειτουργήσουν στο εξής πολλές μονάδες.
Το μεγαλύτερο ίσως ελάττωμα των Ελλήνων είναι ότι δεν έχουμε μάθει να υπακούμε σε νόμους. Παρατηρώντας τον τρόπο οδήγησής μας, δεν προξενεί καμία εντύπωση το πώς αντιδρούμε μπροστά στην πανδημία του Covid-19.
Αυτό το Πάσχα είναι το χειρότερο για τους περισσότερους Έλληνες, τουλάχιστον, μετά το Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, καθόσον, ακόμη και σε άλλες δύσκολες πολιτικά, κοινωνικά και οικονομικά περιόδους των δεκαετιών που ακολούθησαν, κάτι τέτοιο σαν αυτό που βιώνουμε, σήμερα, δεν είχε συμβεί…
Και προπάντων διατηρούμε την ψυχραιμία μας καθώς δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι που να αλλάξει την καθημερινότητά μας, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί τα τελευταία 24ωρα.
Αλήθεια, τι θα γίνει με τους Έλληνες οδηγούς; Δεν υπάρχει μέρα που να μην κλείσει κάποιο ρεύμα του Κηφισού από χαζές καραμπόλες και συγκρούσεις μικρές ή μεγαλύτερες, που, σε αρκετές περιπτώσεις, έχουν και τραυματισμούς.
Σας έχει τύχει ποτέ να βρείτε το αυτοκίνητο σας ελαφρά ή βαριά τρακαρισμένο στο σημείο όπου το είχατε σταθμεύσει; Αν ναι, τότε γνωρίζετε ποια είναι τα δυσάρεστα συναισθήματα που διαδέχονται το ένα το άλλο, σε ισχυρές μάλιστα δόσεις.
Σε τούτο το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας γίνεται μία διεξοδική ανάλυση των παραγόντων που καθιστούν το περιβάλλον στο οποίο ενυπάρχει η χώρα, ιδιαίτερα εύφλεκτο.
Μεγάλο το ενδιαφέρον, η περιέργεια και η προσμονή. Οι Αθηναίοι αναμένουν τα αποκαλυπτήρια της, για τέταρτη ή πέμπτη φορά, αναμορφωμένης πλατείας Ομονοίας.
Μια ομάδα συμβούλων αναλαμβάνουν κάθε ημέρα να ενημερώνουν τους υπουργούς τους για τα τρέχοντα θέματα. Είναι λογικό οι υπουργοί να μην μπορούν να τα ξέρουν όλα αν δεν έχουν τις «ομάδες πληροφόρησης».
Δεν έχει εξαλειφθεί ο κίνδυνος μιας σκληρής ρήξης, μιας άτακτης αποχώρησης των Βρετανών από την ΕΕ, έως το τέλος του έτους.