Είστε εδώ
Νομικά Ζητήματα
Το διπλοπαρκάρισμα μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ταλαιπωρία, καθώς οι οδηγοί περιμένουν ακόμα και για ώρες μέχρι να έρθει αυτός που τους έχει κλείσει και να μπορέσουν να φύγουν..
Ο Ελληνικός Αστικός Κώδικας για να καλύψει μεταξύ άλλων περιπτώσεις σαν και αυτή, προβλέπει στο άρθρο 922 ότι «Ο κύριος ή ο προστήσας κάποιον άλλον σε μια υπηρεσία ευθύνεται για τη ζημία που ο υπηρέτης ή ο προστηθείς προξένησε σε τρίτον παράνομα κατά την υπηρεσία του».
Προ ολίγων εβδομάδων, ψηφίστηκε ο Νόμος 4155/2013 ο οποίος επιφέρει σημαντικές αλλαγές, εκτός άλλων, στον Κ.Ο.Κ. και ιδιαίτερα στο σκέλος της ποινικής αντιμετώπισης της οδήγησης δίχως άδεια οδήγησης.
του Πάνου Κορκόβελου
Σε περίπτωση που το όχημα δεν φέρει το ειδικό σήμα βεβαίωσης της ασφάλισης και καταληφθεί από τα αρμόδια όργανα, ο κύριος ή/και κάτοχός του υποχρεούται στην καταβολή διοικητικού προστίμου ακόμα και εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο.
Σε περίπτωση που προκληθεί ατύχημα από ανασφάλιστο όχημα, εκτός της πιθανής ευθύνης του κατόχου και του οδηγού με την προσωπική τους περιουσία και ασχέτως υφιστάμενων περιορισμένων αυτής της ευθύνης, η κυκλοφορία και μόνο ανασφάλιστου οχήματος, επισύρει επιπλέον, ποινικές και διοικητικές κυρώσεις
Το άρθρο 2 παρ. 1 του Ν 489/1976, αναφέρει: «Ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού, υποχρεούται να έχει καλύψει με ασφάλιση την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος.
Καταρχάς και πολύ γενικά, πρέπει να πούμε ότι η αποζημίωση που θα πάρει κάποιος ο οποίος τραυματίστηκε σε τροχαίο ατύχημα, εξαρτάται από το, τυχόν, ποσοστό συνυπαιτιότητας που θα κρίνει το δικαστήριο ότι έχει και ο ίδιος για το ατύχημα.
Με τροπολογία, που ήρθε στις αρχές Οκτωβρίου στη Βουλή, σε Νομοσχέδιο άσχετο με την ασφάλιση αστικής ευθύνης από προκαλούμενα με αυτοκίνητα ατυχήματα, περιορίζονται οι περιπτώσεις αποζημίωσης των ζημιωθέντων από το Επικουρικό Κεφάλαιο.
Όπως έχουμε αναφέρει και σε άλλα άρθρα μας στο περιοδικό, οι παράγοντες διαμόρφωσης της συμβατικής σχέσης είναι πολλοί, γεγονός που σε πολλές περιπτώσεις καθιστά αβέβαιη την ακριβή οριοθέτηση των υποχρεώσεων και δικαιωμάτων των εμπλεκομένων μερών.
Όλοι έχουμε βιώσει, ιδιαίτερα ως νέοι οδηγοί, το άγχος της εκτέλεσης ελιγμών, υπό τις οδηγίες των εντεταλμένων υπαλλήλων του πλοιοκτήτη, κατά την επιβίβασή μας και προκειμένου να σταθμεύσουμε εντός του πλοίου.
Η νομοθεσία, αναγνωρίζει εν γένει το δικαίωμα της εναντίωσης και το δικαίωμα της υπαναχώρησης, αναφορικά με τη σύμβαση ασφάλισης.
Από τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 1 επ. του ν. 2496/1997 και του άρθρου 6Β του Π.Δ. 237/1986 «Κωδικοποίηση των διατάξεων για την ασφάλιση αστικής ευθύνης», όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 4 του ν.
Τα τελευταία χρόνια, η εμπορική διάθεση προϊόντων και υπηρεσιών μέσω, κυρίως, του διαδικτύου, αλλά και άλλων μέσων επικοινωνίας από απόσταση, γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη, ολοένα αυξανόμενη.
Μπορούμε να κατατάξουμε τις περιπτώσεις ευθύνης του Δημοσίου και του ευρύτερου Δημόσιου τομέα σε αυτές που αφορούν σε παραβάσεις του καθήκοντος ασφάλειας της οδικής κυκλοφορίας, σε παραβάσεις του καθήκοντος ρύθμισης της κυκλοφορίας και τέλος σε παραβάσεις που δημιουργούν ευθύνη του Δημοσίου από
Σύμφωνα με το νόμο Ν/1911, καθιερώνεται σύστημα αντικειμενικής ευθύνης, δηλαδή ευθύνης χωρίς πταίσμα, για ζημία που προκαλείται κατά κανόνα σε τρίτους (ιδιώτες), κατά τη λειτουργία αυτοκινήτου, η ευθύνη δε αυτή βαρύνει ορισμένα πρόσωπα τα οποία κατά κάποιο συνδέονται με το αυτοκίνητο και τη λει
Σύμφωνα με το άρθρο 2 του Ν. 489/1976, όπως κωδικοποιήθηκε με το Π.Δ. 237/1986 και το Π.Δ.