Είστε εδώ

Νομικά Ζητήματα

Ανασφάλιστο όχημα και Επικουρικό Κεφάλαιο

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του Ν. 489/1976, όπως κωδικοποιήθηκε με το Π.Δ. 237/1986 και το Π.Δ. 314/1993, που εκδόθηκε σε συμμόρφωση προς την 90/232 οδηγία της Ε.Ε., ο κύριος ή κάτοχος αυτοκινήτου που κυκλοφορεί μέσα στην Ελλάδα επί οδού, υποχρεούται να το έχει καλύψει με ασφάλιση για την εκ τούτου έναντι τρίτων αστική ευθύνη.

Κατά το άρθρο 19 παρ. 1β του Ν. 489/1976, όπως ισχύει, το «Επικουρικό Κεφάλαιο» είναι υποχρεωμένο να καταβάλει στα πρόσωπα που ζημιώθηκαν από αυτοκινητικό ατύχημα την προβλεπομένη αποζημίωση λόγω θανάτωσης ή σωματικών βλαβών ή υλικών ζημιών, όταν το ατύχημα προήλθε από ζημιογόνο αυτοκίνητο το οποίο είναι ανασφάλιστο, δηλαδή, όταν δεν έχει ποτέ συναφθεί γι' αυτό κατά το παρελθόν σύμβαση ασφαλίσεως ή όταν αυτή έληξε, λύθηκε ή ακυρώθηκε (και το ατύχημα συνέβη 16 ημέρες μετά τη  γνωστοποίηση της λύσεως ή της ακυρώσεως προς τον ασφαλισμένο) ή ανεστάλη είτε μονομερώς από ένα από τους συμβαλλόμενους είτε με κοινή συμφωνία αυτών.

Επίσης, σύμφωνα με την παράγραφο 4 του άρθρου 25 του Ν. 489/1976, όπως ισχύει, «από την ημερομηνία που η ασφαλιστική επιχείρηση κηρύσσεται σε κατάσταση πτώχευσης ή ανακαλείται η άδεια λειτουργίας της για παράβαση νόμου, το επικουρικό κεφάλαιο υπεισέρχεται αυτοδίκαια στο σύνολο των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων της ασφαλιστικής επιχείρησης που πηγάζουν από ασφαλιστικές συμβάσεις του κλάδου αστικής ευθύνης από χερσαία αυτοκίνητα οχήματα.».

Τέλος, πρέπει να προσεχθεί το ότι η όποια αξίωση του τρίτου που ζημιώθηκε από αυτοκινητικό ατύχημα κατά του «Επικουρικού Κεφαλαίου», στην περίπτωση που το ζημιογόνο αυτοκίνητο ήταν ανασφάλιστο, υπόκειται στη διετή παραγραφή. Δηλαδή, η σχετική αγωγή πρέπει εντός 2 ετών από την επομένη που συνέβη το τροχαίο ατύχημα, όχι μόνο να έχει κατατεθεί, αλλά να έχει και κοινοποιηθεί.

Ιωάννης Κορκόβελος

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.