Είστε εδώ

Νομικά Ζητήματα

Τροχαίο ατύχημα – αποζημίωση: Υλικές ή μη ζημιές και σωματικές βλάβες

Καταρχάς και πολύ γενικά, πρέπει να πούμε ότι η αποζημίωση που θα πάρει κάποιος ο οποίος τραυματίστηκε σε τροχαίο ατύχημα, εξαρτάται από το, τυχόν, ποσοστό συνυπαιτιότητας που θα κρίνει το δικαστήριο ότι έχει και ο ίδιος για το ατύχημα.
Αν δηλαδή, κάποιος οδηγός που τραυματίστηκε λόγω τροχαίου ζητά με αγωγή του αποζημίωση από την ασφαλιστική εταιρεία του οδηγού άλλου εμπλεκόμενου οχήματος (αυτού εξαιτίας του οποίου τραυματίστηκε), μπορεί να αποζημιωθεί όλο το ποσό που ζητά, αν κριθεί ότι δεν φέρει ουδεμία ευθύνη για τον τραυματισμό του, μπορεί, όμως, να αποζημιωθεί και με ποσοστό αυτού, αν το δικαστήριο κρίνει ότι υπάρχει συνυπαιτιότητα του.
Εννοείται, επίσης, ότι το ύψος της εν λόγω αποζημίωσης, διαφοροποιείται ανάλογα με τη σοβαρότητα και τις συνέπειες του τραυματισμού. 
Ο αμέσως ζημιωθείς και τραυματισθείς (με σωματική βλάβη) οδηγός οχήματος, μπορεί να ζητήσει από την άλλη εμπλεκόμενη πλευρά και την ασφαλιστική της εταιρεία, ενδεικτικά :
Την περιουσιακή ζημία που έχει υποστεί λόγω του τροχαίου, δηλαδή την αποζημίωσή του για την καταστροφή  του οχήματός του ή για την αποκατάσταση από των υλικών ζημιών του, αλλά και την αποζημίωσή του για την, τυχόν,  μείωση της αξίας μεταπώλησης του οχήματός του. Την αποζημίωση για την καταστροφή των προσωπικών του ειδών και τα έξοδα μετακίνησης (ταξί ή δαπάνη για μίσθωση οχήματος), για το διάστημα που αποστερείται το όχημα του, λόγω της επισκευής του. Σε ότι αφορά την σωματική του βλάβη, μπορεί να ζητήσει τα χρήματα που ξόδεψε για την νοσηλεία του σε θεραπευτικό ίδρυμα, για την αγορά φαρμάκων, ορθοπεδικών ειδών, παρακλινικών εξετάσεων και φυσιοθεραπειών, όπως και για  την βελτιωμένη διατροφή του, καθώς και για περαιτέρω αμοιβή πρόσληψης νοσοκόμας και αμοιβή θεραπόντων ιατρών.
Επιπλέον, μπορεί να ζητήσει και το διαφυγόν κέρδος του, επελθόν αλλά  και μελλοντικό.
Έτσι, έχει δικαίωμα αποζημίωσης για όσα εισοδήματα (μισθός, κ.λ.π.) χάνει από την μη δυνατότητα εργασίας του, τα οποία θα έπαιρνε βάσει της συνηθισμένης πορείας των πραγμάτων.  Εάν εξαιτίας του τροχαίου, ο παθών αδυνατεί ολικά να εργαστεί στο μέλλον, μπορεί να αιτηθεί τη διαφορά μεταξύ των εισοδημάτων που θα εισέπραττε εάν συνέχιζε να εργάζεται και του ποσού της σύνταξης λόγω πρόωρης συνταξιοδότησής του εξαιτίας  του ατυχήματος. Η οικογένεια του, εάν αποδείξει ότι στερήθηκε και θα στερηθεί τις υπηρεσίες του παθόντα, μπορεί να ζητήσει αποζημίωση για αυτές. Τέλος, ο παθών μπορεί να αιτηθεί και ένα  χρηματικό ποσό για την ηθική βλάβη που υπέστη.
Νικόλας Σταυρόπουλος

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.