Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Αυστρίας: Νίκη Φερστάπεν στον καλύτερο αγώνα της χρονιάς

του Σωτήριου Χάλλα

Η Αυστρία μας επιφύλασσε το καλύτερο Γκραν Πρι της χρονιάς καθώς είδαμε έναν αγώνα ο οποίος είχε πολλές προσπεράσεις, πολλές μάχες και πολλά απρόοπτα τα οποία επηρεάζουν άμεσα την κούρσα του πρωταθλήματος.

Στην εκκίνηση καλύτερα από όλους έφυγε ο Ραϊκόνεν ο οποίος έφτασε μια ανάσα από το να βρεθεί στην πρώτη θέση όμως βρέθηκε ανάμεσα στα δύο μονοθέσια της Mercedes και αναγκάστηκε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι την ώρα που ο team mate του βρέθηκε να παλεύει με τις Haas και τις Renault λόγω ποινής τριών θέσεων που είχε δεχτεί μετά τις κατατακτήριες του Σαββάτου.

Το δράμα, όμως, ξεκίνησε από τον γύρο 17 όταν η εγκατάλειψη του Μπότας από κιβώτιο έφερε την επιβολή εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Εκείνη τη στιγμή οι δύο Red Bull και οι δύο Ferrari μπήκαν για αλλαγή ελαστικών ενώ ο Χάμιλτον έμεινε εκτός κάτι που του κατέστρεψε τον αγώνα καθώς όταν μπήκε για τη δική του αλλαγή βρέθηκε ανάμεσα στα δύο κόκκινα μονοθέσια τα οποία κυνηγούσαν τον Ρικιάρντο.

Μετά από αρκετούς γύρους ο Φέτελ κατάφερε να περάσει τον Χάμιλτον την ώρα που ο Βρετανός παραπονιόταν στην ομάδα του ότι δεν είχε αρκετή ισχύ. Λίγο μετά ο Χάμιλτον αναγκάστηκε να μπει και για δεύτερη αλλαγή ελαστικών μετά την οποία βρέθηκε στην πέμπτη θέση πίσω και από τον Ρικιάρντο όμως ο Αυστραλός δεν άργησε να εγκαταλείψει λόγω κινητήρα.

Και εκεί που φαινόταν ότι η τελική κατάταξη θα είναι Φερστάπεν, Ραϊκόνεν, Φέτελ, Χάμιλτον, ξαφνικά είδαμε τον Βρετανό να μειώνει δραματικά ταχύτητα και να παρκάρει το μονοθέσιό του καθώς οι εγκαταλείψεις από κινητήρα χτύπησαν και αυτόν. Με αυτόν τον τρόπο βρέθηκαν εκτός αγώνα και οι δύο Mercedes σε μία πίστα που μέχρι τώρα είχαν το απόλυτο σε νίκες από τότε που επέστρεψε το Red Bull Ring στο καλεντάρι ενώ οι “ταύροι” κατάφεραν επιτέλους να νικήσουν στην πίστα που αποτελεί ιδιοκτησία τους.

Ακόμα, η εγκατάλειψη του Χάμιλτον ανέβασε τις Haas των Γκροσζάν και Μάγκνουσεν στις θέσεις 4 και 5 που είναι ο καλύτερος τερματισμός στη σύντομη ιστορία της αμερικάνικης ομάδας. Εξαιρετικό αγώνα έκαναν και οι δύο Force India των Οκόν και Πέρεθ οι οποίες τερμάτισαν στις θέσεις 6 και 7 με τον Αλόνσο να τερματίζει όγδοος επιστρέφοντας στους βαθμούς. Το καλό πλασάρισμα του Αλόνσο ευνοήθηκε και από την αλλαγή στρατηγικής νωρίς στον αγώνα την οποία ζήτησε ο ίδιος.

Αξιοσημείωτη είναι και η επίδοση των Sauber που βρέθηκαν και οι δύο στους βαθμούς με τον Λεκλέρκ να συνεχίζει να εντυπωσιάζει με την ένατη θέση στην οποία βρέθηκε και τον Έρικσον να κλείνει τη δεκάδα. Ο τελευταίος διπλός τερματισμός της Sauber στους βαθμούς ήταν στην Κίνα το 2015.

Στοιχείο που έκανε εντύπωση είναι ότι η Ferrari δε ζήτησε από τους οδηγούς της να αλλάξουν θέσεις παρά το γεγονός ότι ο Φέτελ κυνηγάει το πρωτάθλημα (σκεπτόμενοι ίσως τις αντιδράσεις του κοινού καθώς στην ίδια πίστα οι Ιταλοί είχαν ζητήσει από τον Μπαρικέλο να παραχωρήσει τη νίκη στον Μίκαελ Σουμάχερ το 2002), απεναντίας ο Ραϊκόνεν στο τελευταίο του πέρασμα έκανε και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Βέβαια, ίσως αυτή η απόφαση να αποδειχτεί επώδυνη για τον Γερμανό της Scuderia καθώς με αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να κερδίσει επιπλέον τρεις βαθμούς, στοιχείο πολύ σημαντικό δεδομένου του πόσο ανταγωνιστικό είναι το φετινό πρωτάθλημα.

Τέλος, να αναφέρουμε ότι το πρόβλημα στην υβριδική μηχανή του Χάμιλτον ίσως να του δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα μέχρι το τέλος του πρωταθλήματος αφού αν ο συγκεκριμένος δεν επισκευάζεται, τώρα θα αναγκαστεί να χρησιμοποιήσει και τον τρίτο διαθέσιμο για αυτή τη χρονιά οπότε όταν θα βάλει τον τέταρτο θα δεχτεί ποινή πολλών θέσεων.

Σε κάθε περίπτωση φέτος απολαμβάνουμε ένα από τα καλύτερα πρωταθλήματα των τελευταίων ετών και σίγουρα το καλύτερο από το 2014 που άρχισαν να χρησιμοποιούνται οι υβριδικές μηχανές καθώς έχουμε τέσσερις διαφορετικούς νικητές και τις τρεις κορυφαίες ομάδες να έχουν από τρεις νίκες.

Η συνέχεια του πρωταθλήματος είναι στις 7 Ιουλίου στο Silverstone της Αγγλίας και με αυτόν τον αγώνα ολοκληρώνεται το πρώτο triple header στην ιστορία της Formula 1, δηλαδή η πραγματοποίηση τριών αγώνων σε τρεις εβδομάδες.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.