Είστε εδώ

News

Κίνα: Θα αφήσει τα ηλεκτρικά για το υδρογόνο;

του Σωτήριου Χάλλα

Από όσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί διαχρονικά σε παγκόσμιο επίπεδο, περίπου τα μισά βρίσκονται στην Κίνα, κάτι που οφείλεται στις πολιτικές του κράτους οι οποίες ωθούν ξεκάθαρα τους πολίτες προς την κατεύθυνση ενός μοντέλου με μπαταρία.

Αυτή η στάση της κινεζικής κυβέρνησης ξεκίνησε περίπου πριν από 20 χρόνια, όταν ο Γουάν Γκανγκ, τότε υπουργός επιστήμης  και τεχνολογίας, έπεισε το κυβερνόν κόμμα να στρέψει τις προσπάθειές του προς την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Οι λόγοι πίσω από αυτή την κίνηση ήταν να μειωθεί η εξάρτηση της χώρας από τις εισαγωγές πετρελαίου, αλλά και να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ρύπανσης του αέρα, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Πλέον, ο Γκανγκ είναι αντιπρόεδρος του εθνικού συμβουλίου χάραξης πολιτικής και σε μία από τις σπάνιες συνεντεύξεις του, δηλώνει ότι πλέον η χώρα πρέπει να πάει στο επόμενο βήμα που είναι τα αυτοκίνητα υδρογόνου.

Προς το παρόν στη χώρα υπάρχουν μόλις 1500 αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο. Ο Γκανγκ προτείνει οι επιδοτήσεις που δίνει το κράτος ώστε να μειώνονται οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να αρχίσουν να μειώνονται προκειμένου να στραφούν στα υδρογονοκίνητα.

Προς το παρόν τα υδρογονοκίνητα οχήματα παρά τις μεγάλες προοπτικές τους, έχουν και αυξημένο ρίσκο καθώς και κόστος, ενώ και το δίκτυο ανεφοδιασμού τους είναι εξαιρετικά περιορισμένο. Επιπλέον, η πολυπλοκότητα στην αποθήκευση του υδρογόνου σε συνδυασμό με τα παραπάνω, έχουν απομακρύνει τις περισσότερες εταιρείες από την ευρεία παραγωγή τους. Ωστόσο, ο Γκανγ πιστεύει ότι η Κίνα μπορεί να συμβάλλει στην επίλυση αυτών των προβλημάτων και να κάνει τα αυτοκίνητα υδρογόνου μια βιώσιμη λύση.

Από τη στιγμή που η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, μπορεί να διαμορφώνει πολιτική και να αναγκάζει τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ακολουθούν. Οπότε, αν η κυβέρνηση ακολουθήσει τις προτάσεις του Γκανγκ, τα επόμενα χρόνια μπορούμε να περιμένουμε μια “καταιγίδα” νέων, υδρογονοκίνητων μοντέλων.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.