Είστε εδώ

News

BAIC εναντίον Geely: Κινεζική κόντρα γιγάντων για χάρη της Daimler

του Σωτήριου Χάλλα

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BAIC που ανήκει στο κράτος θέλει να γίνει ο μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler, ώστε να κερδίσει μία θέση στο διοικητικό συμβούλιο του ομίλου και να εναντιωθεί στην έτερη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, Geely.

Η BAIC αποτελεί τον στρατηγικό συνεταίρο της Daimler στην Κίνα, όμως πριν από μερικούς μήνες η Geely προχώρησε σε μαζική εξαγορά μετοχών της γερμανικής εταιρείας, φτάνοντας το 9.69%, ποσοστό για το οποίο ξόδεψε 7 δισεκατομμύρια ευρώ.

Όμως δεν έμεινε εκεί, αφού άρπαξε την ευκαιρία και αγόρασε τη μισή Smart, για την οποία η Daimler έψαχνε επενδυτή.

Αυτές οι κινήσεις της Geely ανησύχησαν την BAIC, η οποία σκοπεύει να αντιδράσει διπλασιάζοντας το ποσοστό της από το 5% (περίπου) που βρίσκεται τώρα, στο 10%. Εάν καταφέρει να φτάσει σε αυτό το ποσοστό θα γίνει ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της Daimler, αφήνοντας την Geely στην τρίτη θέση.

Ένας ακόμα λόγος που η BAIC θέλει να αυξήσει το ποσοστό της, είναι για να την αντιμετωπίζει η Daimler ως τον σημαντικότερο συνεργάτη της σε ό,τι αφορά την Κίνα.

Daimler και BAIC συνεργάζονται επί σειρά ετών αφού οι Κινέζοι λειτουργούν τα εργοστάσια που παράγουν τα αυτοκίνητα των Γερμανών στη χώρα, μέσω της εταιρείας που έχουν δημιουργήσει με την ονομασία Beijing Benz Automotive.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.