Είστε εδώ

F1

Pirelli: Οι Ιταλοί σκέφτονται να φέρουν "έξυπνα" ελαστικά

του Σωτήριου Χάλλα

Η Pirelli θέλει να κάνει επανάσταση και να ενσωματώσει στα ελαστικά της Formula 1 συστήματα τα οποία θα τους επιτρέπουν να “μιλάνε” με το αυτοκίνητο, δηλαδή να μεταδίδουν σε πραγματικό χρόνο ζωτικής σημασίας πληροφορίες.

Ανάμεσα στις πληροφορίες που τα “έξυπνα” ελαστικά θα μπορούσαν να μεταδίδουν προς τα pitwalls των ομάδων είναι η θερμοκρασία, η πίεση, ο βαθμός φθοράς και το πόση πρόσφυση έχουν με το οδόστρωμα.

Πρόκειται για μία τεχνολογία την οποία η ιταλική εταιρεία διαθέτει ήδη σε κάποια ελαστικά δρόμου που προορίζει για καθημερινά αυτοκίνητα με την ονομασία Connesso οπότε δε θα της είναι ιδιαίτερα δύσκολο να τη μεταφέρει και στη Formula 1.

Κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον αλλά και χρήσιμο για τις ομάδες αφού το επίπεδο ανταγωνισμού είναι τόσο υψηλό που κάθε επιπλέον πληροφορία μπορεί να αποδειχτεί χρυσάφι.

Βέβαια, ο Μάριο Ιζόλα, επί κεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Pirelli λέει ότι η εφαρμογή αυτής της τεχνολογίας στα ελαστικά της F1 είναι πολύ πιο δύσκολη αφ’ ενός λόγω των τεχνικών δυσκολιών αφού οι συνθήκες λειτουργίας είναι πολύ πιο ακραίες και αφ’ ετέρου επειδή θα έπρεπε να εξασφαλιστεί ότι δε θα υπάρξει διαρροή απόρρητων πληροφοριών από τη μία ομάδα στην άλλη μέσω της Pirelli.

Σε κάθε περίπτωση κάτι τέτοιο θα είχε πολύ ενδιαφέρον γιατί θα βοηθούσε να αυξηθεί και το θέαμα αφού κάποιες από αυτές τις πληροφορίες θα ήταν διαθέσιμες και στο κοινό οπότε ελπίζουμε να δούμε κάτι τέτοιο στο μέλλον.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.