Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Μονακό - Κατατακτήριες: Διαστημική Mercedes, εγκληματική Ferrari

του Σωτήριου Χάλλα

Οι κατατακτήριες για το φετινό Γκραν Πρι του Μονακό είχαν δύο πρωταγωνιστές, τις Mercedes και Ferrari, όμως οι Γερμανοί έλαμψαν για την αρτιότητα με την οποία λειτουργούν και τις υψηλές επιδόσεις που πετυχαίνουν ενώ οι Ιταλοί για τα επαναλαμβανόμενα λάθη και τις τραγικές συνέπειες που αυτά έχουν.

Στο Q1 ο μεγάλος, αρνητικός, πρωταγωνιστής ήταν η Ferrari η οποία με μία εγκληματικά κακή εκτίμηση άφησε στη 16η θέση τον Λεκλέρκ ενώ και ο Φέτελ κινδύνευσε να μη συνεχίσει στο Q2. Ένας σημαντικός παράγοντας ήταν το γεγονός ότι οι διαφορές μεταξύ των οδηγών ήταν πολύ μικρές, έτσι, όταν ο Μονεγάσκος κλήθηκε για ζύγισμα η ιταλική ομάδα θεώρησε ότι δε θα υπάρχει πρόβλημα με την πρόκρισή του και δεν τον έβγαλε ξανά στην πίστα. Ωστόσο, οι υπόλοιποι συνδυασμοί βελτίωσαν τα γυρολόγιά τους και το αποτέλεσμα ήταν το μονοθέσιο με τον αριθμό 16 να αποκλειστεί από τη συνέχεια. Όσο για τον Φέτελ, βρέθηκε και αυτός σε κίνδυνο όμως με μία τελευταία προσπάθεια όπου έκανε ταχύτερο πέρασμα και στα τρία sectors της πίστας κατάφερε να ανέβει στην πρώτη θέση. Μαζί με τον Λεκλέρκ εκτός συνέχειας έμειναν και οι Πέρεθ, Στρολ, Ράσελ, Κουμπίτσα.

Στο Q2 πιο εντυπωσιακά από όλους ξεκίνησε ο Μπότας ο οποίος με χρόνο 1:10.701 έσπασε το ρεκόρ πίστας που είχε ο Ρικιάρντο από το 2018 όμως στη συνέχεια αυτός ο χρόνος θα μειωνόταν πολύ ακόμα. Αξιοσημείωτες επιδόσεις είχαν οι Κβίατ και Άλμπον που βρέθηκαν στις θέσεις έξι και εφτά ενώ αποκλείστηκαν οι Χούλκενμπεργκ, Νόρις, Γκροσζάν, Ραϊκόνεν και Τζιοβινάτσι.

Το Q3 έμελλε να είναι εξ' ίσου συναρπαστικό με το Q1 όμως για εντελώς διαφορετικούς λόγους. Σε αυτήν την περίπτωση το ενδιαφέρον τράβηξε η εσωτερική μάχη των Mercedes η οποία οδήγησε τους πιλότους της στο να κάνουν χρόνους οι οποίοι έμοιαζαν αδύνατοι.

Την αρχή έκανε και πάλι ο Μπότας σταματώντας τα χρονόμετρα στο 1:10.252, επίδοση περίπου έξι δέκατα καλύτερη από την pole position του 2018. Χάρη σε αυτόν το χρόνο ο Φινλανδός κράταγε την πρώτη θέση για αρκετή ώρα αφού στην πρώτη του προσπάθεια ο Χάμιλτον δεν κατάφερε να “σπάσει” αυτόν το χρόνο.

Όταν ήρθε η ώρα για τις δεύτερες προσπάθειες ο Μπότας έκανε χειρότερο γύρο, ελπίζοντας ότι η πρώτη του επίδοση θα ήταν αρκετή όμως ο Χάμιλτον είχε άλλη άποψη. Φλερτάροντας με το 1:09 ο Βρετανός πέτυχε χρόνο 1:10.106, διαλύοντας κάθε ρεκόρ πίστας και παίρνοντας μία ακόμα pole position. Η αντίδρασή του όταν τού ανακοινώθηκε ότι θα εκκινήσει πρώτος τον αγώνα αλλά και όταν βγήκε από το μονοθέσιο είναι στοιχεία που δείχνουν πόσο έντονη προσπάθεια κάνουν οι οδηγοί προκειμένου να οδηγήσουν με τέτοιες ταχύτητες σε τόσο στενούς δρόμους.

Δίπλα του στην εκκίνηση θα βρεθεί ο ο Μπότας με τους Φερστάπεν και Φέτελ να ξεκινάνε από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης και τις θέσεις τρία και τέσσερα.Στην πέμπτη θέση κατετάγη ο Γκασλί με τον Μάγκνουσεν να κάνει ένα πολύ καλό πλασάρισμα στην έκτη θέση. Υψηλή επίδοση και για τη Renault του Ρικιάρντο με τον Αυστραλό να ανεβαίνει μέχρι την έβδομη θέση. Μια ομάδα που τα πήγε πολύ καλά καθώς κατάφερε να βάλει και τα δύο μονοθέσιά της στη δεκάδα είναι η Toro Rosso της οποίας οι Κβίατ και Άλμπον θα εκκινήσουν από τις θέσεις οχτώ και δέκα. Παρούσα στη δεκάδα και η McLaren με τον Σάινθ να βλέπει αύριο τα κόκκινα φώτα να σβήνουν από την ένατη θέση.

Αν και σε επίπεδο κατασκευαστών το πρωτάθλημα του 2019 είναι μονοδιάστατο, σε εκείνο των οδηγών οι Χάμιλτον και Μπότας δείχνουν ότι θα μας προσφέρουν ωραίες μάχες. Ελπίζουμε ότι αυτή η ελευθερία που έχει προσφέρει η Mercedes στους οδηγούς της θα υπάρχει καθ' όλη τη διάρκεια της χρονιάς και δε θα αρχίσουν κάποια στιγμή να επιβάλλονται team orders.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.