Είστε εδώ

Auto News

Κίνα - Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Άδειασε η μπαταρία σου; Βάλε άλλη

του Σωτήριου Χάλλα

Η Κίνα θέλει να κάνει παρελθόν το πρόβλημα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή, στρεφόμενη προς τη λύση της εναλλαγής των μπαταριών, διαδικασία η οποία θα διαρκεί μόλις λίγα λεπτά.

Όντας η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, η ασιατική χώρα μπορεί να επιβάλει τα θέλω της σε πολλούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, μεταξύ των οποίων και η αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό έγινε ιδιαίτερα εμφανές με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάποια χρόνια πριν η κυβέρνηση αποφάσισε να τα προωθήσει έντονα, ώστε να μειωθεί η μόλυνση του αέρα που ταλαιπωρεί σχεδόν όλες τις μεγαλουπόλεις της. Το αποτέλεσμα ήταν η ηλεκτροκίνηση να γνωρίσει “έκρηξη” επενδύσεων και εξέλιξης η οποία σταδιακά επηρέασε όλο τον πλανήτη.

Τώρα οι Κινέζοι προκειμένου να προωθήσουν περαιτέρω τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θέλουν να απαλλάξουν τους οδηγούς από το βασανιστήριο της αναμονής μέχρι να φορτίσει η μπαταρία του αυτοκινήτου τους, αφού ακόμα και τα πιο σύγχρονα μοντέλα χρειάζονται τουλάχιστον 20 λεπτά για να πάνε από το 0% μέχρι το 80%, με την προϋπόθεση ότι συνδέονται σε φορτιστή πολύ μεγάλης ισχύος. Τα 20 λεπτά είναι το ιδανικό σενάριο και προϋποθέτει να υποστηρίζεται η πολύ γρήγορη φόρτιση τόσο από το αυτοκίνητο όσο και από τον φορτιστή, όμως ο κανόνας λέει ότι η αναπλήρωση της ενέργειας των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαρκεί σημαντικά περισσότερο. Επιπλέον, η ταχεία φόρτιση όταν χρησιμοποιείται συχνά μειώνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Στα παραπάνω η απάντηση θα μπορούσε να είναι η δυνατότητα ο οδηγός να μπορεί να αντικαθιστά τις άδειες μπαταρίες με άλλες φορτισμένες. Δοκιμές έχουν δείξει ότι κάτι τέτοιο θα απαιτούσε μόλις 3 λεπτά, χρόνος παρόμοιος με αυτόν που απαιτείται προκειμένου κάποιος να βάλει καύσιμο στο αυτοκίνητό του.

Ωστόσο, για να προχωρήσει κάτι τέτοιο θα πρέπει η αυτοκινητοβιομηχανία να συμφωνήσει στη χρήση κοινών προτύπων, ώστε οι ίδιες μπαταρίες να ταιριάζουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Σε διαφορετική περίπτωση, η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να φτιάξει το δικό της δίκτυο σταθμών όπου θα μπορεί ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου να πάει και να αντικαταστήσει τις μπαταρίες του.

Επιπλέον, η στροφή στην αντικατάσταση των μπαταριών αντί για την επαναφόρτισή τους, σημαίνει ότι η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνει πιο φτηνή, αφού ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να προμηθευτεί τις μπαταρίες ξεχωριστά ή να χρησιμοποιήσει τη λύση του leasing.

Πάντως στην Κίνα έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά η αντικατάσταση μπαταριών, καθώς η BAIC έχει δημιουργήσει 187 σταθμούς σε 15 πόλεις, οι οποίοι μπορούν να εξυπηρετήσουν 16.000 ηλεκτρικά ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους και έχουν την ανάλογη δυνατότητα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.