![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/21/photon31281f84146.jpg?itok=vdxtQp0r)
Η Κίνα θέλει να κάνει παρελθόν το πρόβλημα της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς μπορεί να διαρκέσει αρκετές ώρες ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή, στρεφόμενη προς τη λύση της εναλλαγής των μπαταριών, διαδικασία η οποία θα διαρκεί μόλις λίγα λεπτά.
Όντας η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, η ασιατική χώρα μπορεί να επιβάλει τα θέλω της σε πολλούς κλάδους της παγκόσμιας οικονομίας, μεταξύ των οποίων και η αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό έγινε ιδιαίτερα εμφανές με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Κάποια χρόνια πριν η κυβέρνηση αποφάσισε να τα προωθήσει έντονα, ώστε να μειωθεί η μόλυνση του αέρα που ταλαιπωρεί σχεδόν όλες τις μεγαλουπόλεις της. Το αποτέλεσμα ήταν η ηλεκτροκίνηση να γνωρίσει “έκρηξη” επενδύσεων και εξέλιξης η οποία σταδιακά επηρέασε όλο τον πλανήτη.
Τώρα οι Κινέζοι προκειμένου να προωθήσουν περαιτέρω τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θέλουν να απαλλάξουν τους οδηγούς από το βασανιστήριο της αναμονής μέχρι να φορτίσει η μπαταρία του αυτοκινήτου τους, αφού ακόμα και τα πιο σύγχρονα μοντέλα χρειάζονται τουλάχιστον 20 λεπτά για να πάνε από το 0% μέχρι το 80%, με την προϋπόθεση ότι συνδέονται σε φορτιστή πολύ μεγάλης ισχύος. Τα 20 λεπτά είναι το ιδανικό σενάριο και προϋποθέτει να υποστηρίζεται η πολύ γρήγορη φόρτιση τόσο από το αυτοκίνητο όσο και από τον φορτιστή, όμως ο κανόνας λέει ότι η αναπλήρωση της ενέργειας των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου διαρκεί σημαντικά περισσότερο. Επιπλέον, η ταχεία φόρτιση όταν χρησιμοποιείται συχνά μειώνει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Στα παραπάνω η απάντηση θα μπορούσε να είναι η δυνατότητα ο οδηγός να μπορεί να αντικαθιστά τις άδειες μπαταρίες με άλλες φορτισμένες. Δοκιμές έχουν δείξει ότι κάτι τέτοιο θα απαιτούσε μόλις 3 λεπτά, χρόνος παρόμοιος με αυτόν που απαιτείται προκειμένου κάποιος να βάλει καύσιμο στο αυτοκίνητό του.
Ωστόσο, για να προχωρήσει κάτι τέτοιο θα πρέπει η αυτοκινητοβιομηχανία να συμφωνήσει στη χρήση κοινών προτύπων, ώστε οι ίδιες μπαταρίες να ταιριάζουν σε όλα τα αυτοκίνητα. Σε διαφορετική περίπτωση, η κάθε αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να φτιάξει το δικό της δίκτυο σταθμών όπου θα μπορεί ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου να πάει και να αντικαταστήσει τις μπαταρίες του.
Επιπλέον, η στροφή στην αντικατάσταση των μπαταριών αντί για την επαναφόρτισή τους, σημαίνει ότι η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνει πιο φτηνή, αφού ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να προμηθευτεί τις μπαταρίες ξεχωριστά ή να χρησιμοποιήσει τη λύση του leasing.
Πάντως στην Κίνα έχει αρχίσει να εφαρμόζεται σταδιακά η αντικατάσταση μπαταριών, καθώς η BAIC έχει δημιουργήσει 187 σταθμούς σε 15 πόλεις, οι οποίοι μπορούν να εξυπηρετήσουν 16.000 ηλεκτρικά ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους και έχουν την ανάλογη δυνατότητα.