![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/5/26/photon25379f66579.jpg?itok=EaYMPGd7)
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θεωρούνται το μέλλον στις μετακινήσεις καθώς κατά την κίνησή του δεν παράγουν καθόλου ρύπους. Είναι όμως τόσο πράσινα όσο νομίζουμε ή μήπως όχι;
Η απάντηση είναι ότι εξαρτάται από το πώς παράγεται η ενέργεια με την οποία τα φορτίζουμε. Αν χρησιμοποιούνται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας τότε ναι, το περιβαλλοντικό πρόσημο είναι θετικό όμως αν χρησιμοποιούνται μη ανανεώσιμες πηγές τότε η μόλυνση απλά μετακομίζει από τα κέντρα των πόλεων προς τις περιοχές που έχουν εργοστάσια παραγωγής ρεύματος.
Αυτό συμβαίνει και στην περίπτωση της Κίνας της οποίας η κυβέρνηση εφαρμόζει μια πολιτική ιδιαίτερα φιλική προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να αντιμετωπίσει το τεράστιο πρόβλημα ατμοσφαιρικής ρύπανσης που έχουν οι μεγαλουπόλεις της ενώ ιδιαίτερα φιλική είναι και απέναντι στους κατασκευαστές που θέλουν να παράξουν στο έδαφός της τα ηλεκτρικά τους μοντέλα.
Ωστόσο, αυτό ίσως να δημιουργήσει πρόβλημα στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου καθώς η φόρτιση όλων αυτών των ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται με ρεύμα που παράγεται κυρίως από την καύση άνθρακα. Ενδεικτικά, το 2015 η παραγωγή ηλεκτρισμύ στη χώρα γινόταν σε ποσοστό 72% από άνθρακα με το στόχο να είναι μέχρι το 2040 αυτό το ποσοστό να πέσει κάτω απο το 50%.
Μάλιστα, έρευνα που έγινε από το πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένα βενζινοκίνητο που καταναλώνει λιγότερο από 7 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα μολύνει λιγότερο από ένα ηλεκτρικό που έχει φορτιστεί με “βρώμικο” ρεύμα.
Επίσης, κατά τη διάρκεια της παραγωγής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου απελευθερώνονται 50% περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με την παραγωγή ενός συμβατικού αυτοκινήτου σύμφωνα με έρευνα του Harvard και του πανεπιστημίου Tsinghua του Πεκίνου.
Οπότε, η απάντηση είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν το πλεονέκτημα ότι συμβάλλουν στη δημιουργία πιο καθαρής ατμόσφαιρας στις πόλεις μεταφέροντας το πρόβλημα στις περιοχές των ηλεκτρικών σταθμών παραγωγής όμως πραγματικά πράσινα θα μπορούσαν να είναι μόνο αν φορτίζονταν από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και αν καταφέρναμε κατά την παραγωγή τους να χρειάζεται λιγότερη ενέργεια.