Με την ευκαιρία της έκθεσης στο Γκάζι, το μυαλό ταξιδεύει πολλά χρόνια πίσω. Βλέπετε τότε ξεκίνησε και το ταξίδι στην Τέλεια Διαδρομή του Ειδικού Τύπου μέσα από το περιοδικό 4Τροχοί. Τότε και ένα τρελό, απρογραμμάτιστο ταξίδι σε ειδικές διαδρομές, οπότε από αναβάσεις και ασφάλτινα ράλι βρεθήκαμε με τα εργοστασιακά Nissan στα Ράλι Ακρόπολις και Χαλκιδικής.
Σημαντική δεκαετία και για την προσωπική μου ζωή, αλλά ας μείνουμε σε ό,τι αφορά τους αναγνώστες μας.
Στα καθημερινά αυτοκίνητα τη μάχη Peugeot 205 vs Fiat Uno ξεπερνούσαν οι μετατροπές. Τα Golf αποκτούσαν ισχυρότερους κινητήρες και όχι μόνο, ενώ μια απλή Delta1100 αποκτούσε "εξωτερικά" εξαρτήματα από την HF και κινητήρα 1.5 που την έκανε ευχάριστη ακόμα και για τον πραγματικό οδηγό.
Στους αγώνες, η Αudi έφερε την τετρακίνηση και η Lancia δίδαξε εξέλιξη με την καθιέρωση της Integrale, οπότε και αξιοποίησε ιδανικά τις αλλαγές των κανονισμών.
Οι άνθρωποι όμως έκαναν τη διαφορά και αν οι Γιώργος Μοσχούς και “Τζίγγερ” κέρδισαν τίτλους και ο “Ιαβέρης” πολλούς πιστούς, είναι η "γέννηση" του Λεωνίδα Κύρκου που σημάδεψε ιστορικά τους ελληνικούς αγώνες.
Η βάση μπήκε τότε το 1980, απόγευμα Τετάρτης στη Ριτσώνα, με δανεικό Ford Escort και το παλμαρέ του Έλληνα οδηγού αγώνων-μηχανικού/εξελιχτή γράφτηκε και γράφεται με χρυσά γράμματα, που ξεπερνούν κάθε προσδοκία σε Παγκόσμιο επίπεδο.
Το σημαντικό, παραμένει σεμνός και ταπεινός όσο και συνεπής στη λεπτομέρεια, μέχρι σήμερα σχεδόν 40 χρόνια μετά την πρεμιέρα του "με το μπλε γκρουπ 1 του Παύλου", του αείμνηστου Παύλου Μοσχούτη με το λογότυπο "Αλφα service Κύρκος" στο παρμπρίζ.
Να μην ξεχνάμε. Να σεβόμαστε για να μας σέβονται.