![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/3/12/photon28228f74904.jpg?itok=-BV8ho4k)
Ένα από τα πιο συνηθισμένα προβλήματα που μπορεί να κληθεί να αντιμετωπίσει ένας οδηγός αυτοκινήτου είναι το κλατάρισμα ελαστικού, κάτι το οποίο η Michelin και η Ford, θέλουν να εξαλείψουν.
Για αυτό το σκοπό η γαλλική εταιρεία δημιούργησε ένα νέο τύπο ελαστικών με την ονομασία Selfseal, λέξη που αν μεταφραστεί απευθείας στα Ελληνικά, σημαίνει αυτοσφραγιζόμενο. Η επιλογή της λέξης δεν έγινε τυχαία αφού το εν λόγω ελαστικό μπορεί να διορθώνει ολικώς ή μερικώς, τρύπες των οποίων η διάμετρος φτάνει μέχρι τα 6.35 χλστ.
Αν και τα 6.35 χλστ. φαντάζουν μικρό νούμερο, τις περισσότερες φορές που ένα ελαστικό κλατάρει οφείλεται σε αντικείμενο μικρότερης διαμέτρου, όπως είναι οι πρόκες. Η Michelin στο Selfseal έχει τοποθετήσει εσωτερικά ένα μονωτικό υλικό το οποίο όταν σκιστεί, το κομμάτι που βρίσκεται γύρω από την τρύπα γεμίζει το κενό.
Με αυτόν τον τρόπο επιβραδύνεται η διαρροή αέρα και σύμφωνα με τους Γάλλους η ροή μπορεί να περιοριστεί σε ρυθμό μικρότερο των 15 psi ανά εβδομάδα (οι συνήθεις τιμές πίεσης στα ελαστικά αυτοκινήτων είναι 30 – 35 psi).
Η εφαρμογή των νέων Selfseal θα γίνει για πρώτη φορά στο Explorer, ένα SUV της Ford το οποίο κυκλοφορεί μόνο στις Η.Π.Α., μέσα στο 2019 ή το 2020.