![Ο Γκέραντ γιαν ντε Γιονγκ με τον αγωνιστικό διευθυντή Σβεν Σμιτς](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/9/27/photon26581f69948.jpg?itok=nJ9ctrrD)
Ο Οκτώβριος είναι ο καθοριστικός μήνας για τη Volkswagen Motorsport. Ο λόγος είναι οτι αυτές τις μέρες το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο της εταιρίας, το Polo GTI R5, θα ελεγχθεί από τους τεχνικούς της FIA ώστε να αποκτήσει το Δελτίο Αναγνώρισης και να ξεκινήσει την αγωνιστική του καριέρα.
Πίσω από το όλο project Volkswagen Polo GTI R5 είναι ο Δανός Γκέραντ γιαν ντε Γιονγκ, ο άνθρωπος πίσω από τους 4 τίτλους του Σεμπαστιάν Οζιέ (2013-2016) με το Polo WRC.
Όπως εξηγεί ο ίδιος το project Polo GTI R5 ξεκίνησε αμέσως μετά το ράλι Αυστραλίας, τελευταίος αγώνας του 2016 στο WRC, και τελευταίος αγώνας της Volkswagen Motorsport με τα Polo WRC.
Η ιδέα για το Polo GTI R5 ήταν του Φρανσουά Ξαβιέ Ντιμεζόν, τεχνικού διευθυντή της Volkswagen Motorsport και υπεύθυνο όλων των αγωνιστικών project της εταιρίας.
Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκαν ομάδες τριών-έξι ατόμων, όπου η κάθε ομάδα δούλευε ξεχωριστά, το σασί, τις αναρτήσεις, τον κινητήρα, έχοντας όμως κάνει συνεργασία με τη Bosch για τα ηλεκτρονικά, την Xtrack για το κιβώτιο, τη Sachs για τα αμορτισέρ και την Alcon για τα φρένα.
Αρχικά το project ήταν βασισμένο στο προηγούμενης γενιά Polo και για αυτό το λόγο οι τεχνικοί είχαν σε πρώτο πλάνο την εξέλιξη του κινητήρα και των ηλεκτρονικών,. Όταν παρουσιάστηκε η νέα γενιά του Polo, η 6η, αυτή που δηλαδή κυκλοφορεί σήμερα, οι αεροδυναμιστές «έπιασαν» δουλειά στην αεροδυναμική σήραγγα.
Σε σχέση με το Polo WRC, (που βασίζεται στο προηγούμενης γενιάς Ρolo) το νέο Polo GTI R5, φέρει τα ίδια σημεία στήριξης τη ανάρτησης, την ίδια γεωμετρία αμορτισέρ, ελατηρίων, την ίδια ακριβώς θέση οδήγησης, καθώς στόχος είναι να κρατηθεί όσο τον δυνατόν γίνεται πιο χαμηλά το κέντρο βάρους και όσον το δυνατόν καλύτερή κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων.
Τα πρώτα χλμ. γράφτηκαν τον Νοέμβριο του 2017 στη Νότια Γαλλία. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης το αυτοκίνητο το οδήγησαν οι Ντίντερ Ντέπινγκ, Πόντους Τίντεμαν, Πέτερ Σόλμπεργκ, Μάρκους Γκρόνχολμ, Ραϊμόνδος Μπαουμσλάγκερ, Ερίκ Καμιλί, Έμιλ Λίντχολμ, σε διαδρομές από -16 βαθμούς Κελσίου έως +40 βαθμούς και σε υψόμετρο που ξεπερνούσε τα 2.800 μ.
Από τους 7 οδηγούς που χρησιμοποιήθηκαν κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου, που θα έχει συμπληρώσει 10.000 χλμ. δοκιμών μέχρι να εξεταστεί από τη FIA, οι Ερίκ Καμιλί και Πέτερ Σόλμπεγκ θα το οδηγήσουν στο μικτό ράλι Ισπανίας, προτελευταίος γύρος του WRC για φέτος, μεταξύ 25-28 Οκτωβρίου.
Για να δούμε λοιπόν πόσο ανταγωνιστικό θα είναι έχοντας ως αντιπάλους τα Citroen C3 R5, Hyundai i20 R5, Ford Fiesta R5, Peugeot 208 T16 R5, Skoda Fabia R5.
Το χρονόμετρο στις Ειδικές Διαδρομές θα είναι αυτό που θα «μιλήσει»….