Είστε εδώ

WRC

Volkswagen Polo GTI R5: Αναμένοντας το Δελτίο Αναγνώρισης από τη FIA

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ο Οκτώβριος είναι ο καθοριστικός μήνας για τη Volkswagen Motorsport. Ο λόγος είναι οτι αυτές τις μέρες το νέο αγωνιστικό αυτοκίνητο της εταιρίας, το Polo GTI R5, θα ελεγχθεί από τους τεχνικούς της FIA ώστε να αποκτήσει το Δελτίο Αναγνώρισης και να ξεκινήσει την αγωνιστική του καριέρα.

Πίσω από το όλο project Volkswagen Polo GTI R5 είναι ο Δανός Γκέραντ γιαν ντε Γιονγκ, ο άνθρωπος πίσω από τους 4 τίτλους του Σεμπαστιάν Οζιέ (2013-2016)  με το Polo WRC.

Όπως εξηγεί ο ίδιος το project Polo GTI R5 ξεκίνησε αμέσως μετά το ράλι Αυστραλίας, τελευταίος αγώνας του 2016 στο WRC, και τελευταίος αγώνας της Volkswagen Motorsport με τα Polo WRC.

Η ιδέα για το Polo GTI R5 ήταν του Φρανσουά Ξαβιέ Ντιμεζόν, τεχνικού διευθυντή της Volkswagen Motorsport και υπεύθυνο όλων των αγωνιστικών project της εταιρίας.

Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκαν ομάδες τριών-έξι ατόμων, όπου η κάθε ομάδα  δούλευε ξεχωριστά, το σασί, τις αναρτήσεις, τον κινητήρα, έχοντας όμως κάνει συνεργασία με τη Bosch για τα ηλεκτρονικά, την Xtrack για το κιβώτιο, τη Sachs για τα αμορτισέρ και την Alcon για τα φρένα.

Αρχικά το project ήταν βασισμένο στο προηγούμενης γενιά Polo και για αυτό το λόγο οι τεχνικοί είχαν σε πρώτο πλάνο την εξέλιξη του κινητήρα και των ηλεκτρονικών,. Όταν παρουσιάστηκε η νέα γενιά του Polo, η 6η, αυτή που δηλαδή κυκλοφορεί σήμερα,  οι αεροδυναμιστές «έπιασαν» δουλειά στην αεροδυναμική σήραγγα.

Σε σχέση με το Polo WRC, (που βασίζεται στο προηγούμενης γενιάς Ρolo) το νέο Polo GTI R5, φέρει τα ίδια σημεία στήριξης τη ανάρτησης, την ίδια γεωμετρία αμορτισέρ, ελατηρίων,  την ίδια ακριβώς θέση οδήγησης, καθώς στόχος είναι να κρατηθεί όσο τον δυνατόν γίνεται πιο χαμηλά το κέντρο βάρους και όσον το δυνατόν καλύτερή κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων.

Τα πρώτα χλμ. γράφτηκαν τον Νοέμβριο του 2017 στη Νότια Γαλλία. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης το αυτοκίνητο το οδήγησαν οι Ντίντερ Ντέπινγκ, Πόντους Τίντεμαν, Πέτερ Σόλμπεργκ, Μάρκους Γκρόνχολμ, Ραϊμόνδος Μπαουμσλάγκερ, Ερίκ Καμιλί, Έμιλ Λίντχολμ, σε διαδρομές από -16 βαθμούς Κελσίου έως +40 βαθμούς και σε υψόμετρο που ξεπερνούσε τα 2.800 μ.

Από τους 7 οδηγούς που χρησιμοποιήθηκαν κατά την εξέλιξη του αυτοκινήτου, που θα έχει συμπληρώσει 10.000 χλμ. δοκιμών μέχρι να εξεταστεί από τη FIA, οι Ερίκ Καμιλί και Πέτερ Σόλμπεγκ θα το οδηγήσουν στο μικτό ράλι Ισπανίας, προτελευταίος γύρος του WRC για φέτος, μεταξύ 25-28 Οκτωβρίου.

Για να δούμε λοιπόν πόσο ανταγωνιστικό θα είναι έχοντας ως αντιπάλους τα Citroen C3 R5, Hyundai i20 R5, Ford Fiesta R5, Peugeot 208 T16 R5, Skoda Fabia R5.

Το χρονόμετρο στις Ειδικές Διαδρομές θα είναι αυτό που θα «μιλήσει»….

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.