Είστε εδώ

Test Drive

Volkswagen Polo GTI: Από τη Μαγιόρκα στις αγορές της Ευρώπης

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στην άδεια από τουρίστες Μαγιόρκα η Volkswagen παρουσίασε σε 500 περίπου δημοσιογράφους από την Ευρώπη το νέο Polo GTI.

Mια ιστορία που ξεκίνησε το 1979 με το Polo GT με τους 60 ίππους.

Το πρώτο όμως  Polo GTI παρουσιάστηκε το 1998 με 120 ίππους, ενώ λίγο πριν μας αποχαιρετήσει το 2017 η Volkswagen λανσάρει το Polo GTI.

Mε εξαίρεση την ειδική έκδοση limited edition του 2012 αφιερωμένη στο WRC που κάτω από το καπό είχε 220 ίππους, το τελευταίο μοντέλο είναι και το πιο ισχυρό στην ιστορία του καθώς αποδίδει 200 ίππους.

Το μοτέρ είναι 2λιτρο turbo τεχνολογίας TSI με 320 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ.

Ένας κινητήρας υπάρχει στη γκάμα του Polo GTI και αυτός είναι βενζίνης 4κύλινδρος.

Το κιβώτιο είναι 6τάχυτο μηχανικό διπλού συμπλέκτη ή αυτόματο DSG.

Eξωτερικά το αυτοκίνητο εκτός από το logo GTI(φτερά/καπό αποσκευών) φέρει τη χαρακτηριστική μάσκα με την κόκκινη γραμμή, ζάντες ειδικής σχεδίασης 17/18 ιντσών με θέα τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, αεροτομή στο ύψος της οροφής, πίσω φώτα LED και διπλή χρωμιωμένη εξάτμιση στο αριστερό μέρος του αυτοκινήτου.

Επίσης έχει μειωθεί η απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τα πιο αθώα αδέρφια του, κατά 15 χλστ. που μεταφράζεται σε 148 χλστ. συνολικής απόστασης από το έδαφος.

Στο εσωτερικό όπως και σε κάθε GTI τα βλέμματα μαγνητίζουν οι καρό επενδύσεις στα καθίσματα, ο χρωματικός συνδυασμός μαύρου/κόκκινου, το τιμόνι με τα χειριστήρια και την ένδειξη GTI, η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών και ο πίνακας οργάνων, η τελευταία εξέλιξη του active info display 11.7 ιντσών. 

Να σημειωθεί επίσης ότι όπως η 6η γενιά του Polo διατίθεται αποκλειστικά με αμάξωμα 5 θυρών, έτσι και στο νέο Polo GTI δεν θα υπάρχει 3θυρη έκδοση.

Το νέο Polo GTI έρχεται με 1.355 κιλά που αντιστοιχεί σε 6.78 κιλά /ίππο.

Ο καιρός στη Μαγιόρκα όπου γράψαμε τα πρώτα χλμ. με το Polo GTI ήταν φθινοπωρινός .

Eυκαιρία για να ανεβάσουμε τον υδράργυρο λοιπόν ήταν το κόκκινο GTI που επιλέξαμε με 18άρες ζάντες (ελαστικά 215/40, στάνταρ οι διαστάσεις 215/45-17) με αυτόματο κιβώτιο.

Πιέζεις το μπουτόν με την ένδειξη start/stop engine και το 16βάλβιδο σύνολο έρχεται στη «ζωή».

Ωραίος, «βαρύς» ήχος…

Μια- δύο κοφτές γκαζιές έτσι για να συνηθίσει το αυτί και ξεκινάμε.

Τι να ξεκινήσουμε δηλαδή, αφού τα ραντάρ και οι κάμερες παραμονεύουν.

Ευτυχώς το μενού περιελάμβανε «συνάντηση» στην πίστα της Μαγιόρκας και έτσι δεν μείναμε με τη χαρά των 200 ίππων.

Η πίστα  έχει μήκος 3.200 μ., αποτελείται από  13 στροφές, 5 αριστερές και 8 δεξιές και έχει 12 μέτρα πλάτος. Εκεί διοργανώνονται αγώνες για το τοπικό πρωτάθλημα ενώ συμμετέχουν αυτοκίνητα από το DTM.

Μετακινούμε τον επιλογέα στην επιλογή “S”  ενώ έχουμε επιλέξει και στο drive mode με τις 5 επιλογές οδηγικού προγράμματος (normal, sport, eco, comfort, individual) το sport πρόγραμμα.

Από τα paddles αλλάζουμε ταχύτητες και το Polo GTI αρχίζει το παιχνίδι στην πίστα της Μαγιόρκας.

Κάθεται ωραία στο δρόμο, το τιμόνι σαφές και σκεπτόμαστε το τι έχουν «τραβήξει» τα Polo GTI στα χέρια των ευρωπαίων συναδέλφων, που εξακολουθούν να δουλεύουν αψεγάδιαστα ( μόνο ελαστικά και τακάκια έχουμε αλλάξει, μας ενημέρωσε ένας από το τμήμα της VW όταν τον ρωτήσαμε εάν σε αυτήν την ταλαιπωρία έχει παρουσιάσει κάποιο πρόβλημα) .

Όχι άδικα αφού το αυτοκίνητο σε προκαλεί να βρίσκεσαι συνεχώς «πάνω» στο γκάζι, ενώ τα φρένα παρά  τη χρήση της τελευταίας στιγμής δεν έδειξαν σημεία κόπωσης.

Ολοκληρώσαμε όμως τις βόλτες στην πίστα και η συνέχεια γράφτηκε στους δρόμους και μάλιστα υπο καταρρακτώδη βροχή για αρκετές ώρες.

Το αυτοκίνητο μπορείς να το οδηγείς χαλαρά χωρίς εξάρσεις, που δεν πρόκειται να σου διαμαρτυρηθεί ενώ όταν ξεφύγεις από τη βαρετή κυκλοφοριακή συμφόρηση και ο δρόμος μπροστά παρουσιάζει μενού με εναλλαγές στροφών, τότε μπορείς να κινηθείς γρήγορα και να απολαύσεις το πλαίσιο, τα φρένα, το τιμόνι. Οι αλλαγές ταχυτήτων όταν ανεβάζεις ψηλά τις στροφές και «παίζεις» με τα paddles παρουσιάζουν κάποια υστέρηση χωρίς όμως να ενοχλεί.

Το σημαντικό είναι ότι σε γεμίζει αυτοπεποίθηση όταν είσαι «πάνω» στο γκάζι καθώς οδηγείς ένα συμπαγές αυτοκίνητο που «ακούει» με χαρά τις εντολές του οδηγού.

Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 237 χλμ./ώρα, για τα 0-100 ο χρόνος είναι 6.7 δευτ., η μικτή κατανάλωση 5.9 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 134 C02.

Το αυτοκίνητο αναμένεται στη χώρα μας τον Φεβρουάριο σε τιμή –έκπληξη 21.500 ευρώ με μηχανικό 6άρι κιβώτιο.

Τιμή πολύ καλή με όλα αυτά που προσφέρει με μόνο αγκάθι ο 2λιτρος κινητήρας.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.