![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/1/28/photon31355f84279.jpg?itok=Tub3k2xO)
Μέχρι το 2025 τα αυτοκίνητα που κινούνται με υδρογόνο θα κοστίζουν όσο και τα συμβατικά που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με τον Ντρ. Γιούργκεν Γκάλντνερ, αντιπρόεδρο της BMW και υπεύθυνο για τα υδρογονοκίνητα.
Στο πλαίσιο δηλώσεων, ο Γκάλντνερ είπε ότι μόλις σε πέντε χρόνια από σήμερα θα μπορεί κάποιος να αγοράσει ένα υδρογονοκίνητο όχημα, με τα ίδια χρήματα που θα κοστίζει και ένα με βενζίνη ή πετρέλαιο. Σύμφωνα με τον ίδιο η έρευνα της γερμανικής μάρκας πάνω στην υδρογονοκίνηση έχει προχωρήσει και πλέον εργάζονται πάνω στην τρίτη γενιά της σχετικής τεχνολογίας.
Ο αντιπρόεδρος συνέχισε λέγοντας ότι μαζί με την Toyota, με την οποία έχουν συνεργασία από το 2015 πάνω στον τομέα, στοχεύουν να εξελίξουν τα σχετικά συστήματα ώστε να μειωθεί το κόστος, προκειμένου να φτιάξουν μοντέλα τα οποία θα μπορούν να σταθούν στην αγορά. Θέλοντας να ενισχύει τον ισχυρισμό του για το 2025, είπε ότι αυτό είναι το πιο αισιόδοξο σενάριο, όμως σε κάθε περίπτωση η χρονολογία δε θα είναι πολύ διαφορετική. Χαρακτηριστικά, ανέφερε ότι οι Κορέα και Ιαπωνία που έχουν δημοσιεύσει τα σχέδιά τους σχετικά με το υδρογόνο, αναφέρουν ότι το “παράθυρο” εξίσωσης με τα συμβατικά καύσιμα είναι μεταξύ 2025 και 2030.
Η μεγάλη πρόκληση σύμφωνα με το στέλεχος της BMW είναι η μείωση της ποσότητας λευκόχρυσου (πλατίνας) που απαιτείται για τη δημιουργία των μικρών κελιών που υπάρχουν σε κάθε κυψέλη υδρογόνου.
Αυτή τη στιγμή τα μοντέλα που δοκιμάζονται μπορούν να καλύψουν αποστάσεις μεταξύ 400 και 500 χλμ., όμως ο Γκάλντνερ αναφέρει ότι σύντομα αυτά τα νούμερα θα φτάσουν ή και θα ξεπεράσουν τα 550 χλμ.
Τα πρώτα μοντέλα που θα δούμε από τους Βαυαρούς και θα κινούνται με υδρογόνο είναι η X5 FCEV, με τις αντίστοιχες εκδόσεις των X6 και X7 να ακολουθούν.