Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Volkswagen Polo 1.6 TDI : Βόλτες στην όμορφη Καστοριά

του Σωτήριου Χάλλα

Άγιο Πάσχα, ημέρες ξεκούρασης και γιατί όχι αποδράσεων από το κλεινόν άστυ.

Ανοίξαμε λοιπόν το χάρτη και μόλις τον διπλώσαμε μας…βρήκε η Καστοριά, και δεν σας κρύβουμε ότι μείναμε εντυπωσιασμένοι.

Η απόσταση είναι γύρω στα 485 χλμ. ωστόσο ο χρόνος που απαιτείται για να φτάσει κάποιος εκεί δεν ξεπερνάει τις 5:30 ώρες όποια από τις τρεις διαθέσιμες διαδρομές και αν επιλέξει.

Η πρώτη είναι μέσω Ρίου – Αντίρριου και Ιόνιας Οδού. Η δεύτερη είναι μέσω Κατερίνης και Βέροιας και η τρίτη (αυτή που επιλέξαμε εμείς) είναι μέσω Καρδίτσας και Τρικάλων. Οι δύο πρώτες έχουν το πλεονέκτημα ότι κινείσαι αποκλειστικά σε αυτοκινητόδρομο όμως πρέπει να καλύψεις μεγαλύτερη απόσταση και να πληρώσεις περισσότερα διόδια (34.2 ευρώ από Ρίο – Αντίρριο, 32.45 ευρώ από Βέροια και 17.75 ευρώ από Τρίκαλα). Όποιος επιλέξει να πάει μέσω Τρικάλων θα κινηθεί ως επί το πλείστον σε αυτοκινητόδρομο, όμως θα χρειαστεί να κινηθεί και σε επαρχιακό δίκτυο για την απόσταση από τη Λαμία μέχρι την παράκαμψη Δομοκού και από τα Τρίκαλα μέχρι την Εγνατία οδό. Ωστόσο, θα απολαύσει πολύ ωραιότερη διαδρομή με πολλές εναλλαγές στο τοπίο.

Όταν πηγαίνεις στην Καστοριά, το τελευταίο χιλιόμετρο πριν φτάσεις στην πόλη θέλει πολλή προσοχή καθώς μένεις μαγεμένος από τη θέα  της λίμνης Ορεστιάδας (έτσι ονομάζεται η λίμνη της Καστοριάς).

Πρόκειται για ένα κόσμημα της φύσης στης οποίας τα νερά αντανακλάται η γραφική μακεδονίτικη πόλη και ο ουρανός ο οποίος, μπορεί να αλλάξει όψη από τη μια στιγμή στην άλλη.

Η Καστοριά ή αλλιώς πρωτεύουσα της γούνας, βρίσκεται σε τέτοιο σημείο που προσφέρεται για ποικιλία εκδρομών με τους πιθανούς προορισμούς να είναι οι Πρέσπες, το Αμύνταιο με τα φημισμένα κρασιά, το Νυμφαίο όπου βρίσκονται οι εγκαταστάσεις του Αρκτούρου που φροντίζει για τις αρκούδες της περιοχής, η Φλώρινα και το χιονοδρομικό της Βίγλας (για το χειμώνα κυρίως), μεταξύ άλλων. Όλα αυτά και πολλά ακόμα μέρη βρίσκονται σε απόσταση μίας ώρας.

Για κάτι διαφορετικό καθώς βρίσκονται πολύ κοντά στα σύνορα, είναι η Αλβανία αλλά και τα Σκόπια.  

Ωστόσο, πάρα πολλές επιλογές προσφέρει και η ίδια η πόλη. Ένα από τα ομορφότερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε είναι να περπατήσετε δίπλα στη λίμνη ή να νοικιάσετε κάποιο ποδήλατο για να κάνετε μεγαλύτερη απόσταση. Μέσα σε λίγα χιλιόμετρα η λίμνη αλλάζει δραματικά και προσφέρει στο μάτι κάτι εντελώς διαφορετικό. Ακόμα, δύο πολύ ενδιαφέρουσες επισκέψεις είναι στη σπηλιά του δράκου η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης και η επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο του Δισπηλιού.

Μέσα στην πόλη μπορείτε να θαυμάσετε για ώρες τα μαγαζιά με τα γουναρικά αφού σε μερικά από αυτά θα βρείτε πραγματικά έργα τέχνης καθώς και τις παραδοσιακές οικίες του 19ου αιώνα που χτίστηκαν σε εποχές που οι έμποροι γούνας είχαν μεγάλο πλούτο στα χέρια τους.

Συντροφιά σε όλες τις εξερευνήσεις μας είχαμε το Volkswagen Polo με τον κινητήρα πετρελαίου των 1.6 λίτρων που αποδίδει 95 ίππους και 250 Nm ροπής. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 11.2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές όμως στα μεγάλα ταξίδια μεγαλύτερο ρόλο παίζει η κατανάλωση και εκεί το Polo τα πήγε πολύ καλά αφού το trip computer κατέγραψε 5.3 λίτρα/100 χλμ. Όταν μέσα σε λίγες μέρες καλύπτεις 1.700 χλμ. η τόσο χαμηλή κατανάλωση εκτιμάται ιδιαιτέρως.

Εκτός από την κατανάλωση το Polo μας άφησε θετικές εντυπώσεις και με το πάτημά του τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και στα κλειστά επαρχιακά κομμάτια. Μόνη ένσταση είναι η ένταση της μεγάλης σκάλας στα φώτα την οποία θα θέλαμε κάπως δυνατότερη και το γεγονός ότι το χειροκίνητο κιβώτιο έχει πέντε σχέσεις. Μπορεί στη λειτουργία του να είναι πολύ καλό όμως η έκτη σχέση θα ήταν ευπρόσδεκτη. Ιδιαίτερα χρήσιμο σε τόσο μεγάλα ταξίδια είναι το ενεργό cruise control το οποίο ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο, κάτι που κάνει πολύ πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού.

Συνοψίζοντας, η Καστοριά είναι ένα μέρος που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφθείς καθώς το μάτι σου θα γεμίσει όμορφες εικόνες τόσο από την ίδια την πόλη όσο και από τους κοντινούς προορισμούς. Αν, μάλιστα, πάρεις το δρόμο που περνάει από τα Τρίκαλα, κάνε μια ολιγόωρη στάση εκεί. Η θεσσαλική πόλη θα σε ανταμείψει.

Οι τιμές του Polo TDI με τους 95 ίππους και τα 103 γρ. C02/χλμ. ξεκινούν από τα 16.950 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.