Είστε εδώ

Super Cars

Bugatti: Από αυγό ή πέταλο αλόγου εμπνεύστηκε η μάσκα της;

του Γιώργου Ψαρρά

Φέρτε για λίγο στο μυαλό σας το σχήμα από τη γρίλια της μάσκας που έχει Bugatti Chiron και αναρωτηθείτε, μοιάζει περισσότερο με αυγό ή με πέταλο αλόγου;  

Το οβάλ της σχήμα που έχουν παραδοσιακά οι γρίλιες στις μάσκες των γαλλικών supercars έχει δημιουργήσει ένα μύθο σχετικά με την προέλευση του. Αλήθεια όμως από που αντλήθηκε η συγκεκριμένη σχεδιαστική έμπνευση;

Είναι γεγονός ότι ο Έττορε Μπουγκάτι είχε μεγάλη αδυναμία στα άλογα. Μάλιστα ήταν εκτροφέας αλόγων και συλλέκτης αμαξών, ενώ σχεδίαζε χαλινάρια. Oι πύλες του εργοστασίου του ήταν κατασκευασμένες έτσι ώστε να μπορεί να περνάει άλογο. Τα σύγχρονα μοντέλα της Bugatti τώρα είναι συνδεδεμένα με τους δεκάδες ίππους που αποτελούν την ισχύ τους.

Ωστόσο παρά την αδυναμία του Έττορε στα άλογα στην αρχή η οβάλ γρίλια της μάσκας στις πρώτες Bugatti ήταν επηρεασμένη από το σχήμα του αυγού. Ο καλλιτέχνης πατέρας του Έττορε, ο Κάρλο Μπουγκάτι, ο οποίος σχεδίαζε έπιπλα προτιμούσε σχήματα με καμπύλες, στρογγυλέματα και κύκλους, επομένως υπήρχε και από εκεί ένα ερέθισμα.

Τα πρώτα δυο χρόνια οι πελάτες της Bugatti μπορούσαν να επιλέξουν ανάμεσα σε γρίλια μάσκας με γωνίες ή με ωοειδές σχήμα, όμως από το 1912 και μετά στην Type 13  επικράτησε η δεύτερη επιλογή, η οποία εφαρμόστηκε πιστά στις επόμενες Type 22, Type 23, Type 28 και Type 30.

Το 1924 όμως στην Type 35 επιλέχτηκε, για αεροδυναμικούς λόγους, επίπεδο κάτω τμήμα στην οβάλ μάσκα και από τότε όντως παρέπεμπε σε πέταλο αλόγου.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.