![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/7/29/photon29500f79053.jpg?itok=PX-_ttuL)
Το Γκραν Πρι της Γερμανίας ήταν ένας από τους πιο ανατρεπτικούς αγώνες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια καθώς μέχρι την πτώση της καρό σημαίας υπήρχαν συνεχείς ανακατατάξεις, όμως αυτές συνεχίστηκαν και μετά τη λήξη του.
Η αιτία είναι η τιμωρία των δύο μονοθεσίων της Alfa Romeo στο χρόνο των οποίων προστέθηκαν 30 δευτερόλεπτα. Ως αποτέλεσμα οι Ραϊκόνεν και Τζιοβινάτσι έχασαν τις θέσεις εφτά και οχτώ που είχαν κατακτήσει και έπεσαν στις 13 και 14. Στη θέση τους ανέβηκαν οι δύο Haas, ενώ ο Χάμιλτον πλέον παίρνει τους δύο βαθμούς της ένατης θέσης και ο Κούμπιτσα “σπάει το ρόδι” για τη Williams, κατακτώντας τον πρώτο βαθμό για λογαριασμό της βρετανικής ομάδας στο φετινό πρωτάθλημα.
Η αιτία της τιμωρίας της ιταλικής ομάδας, είναι ότι ο συμπλέκτης των μονοθεσίων λειτούργησε στη στατική εκκίνηση μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας με τρόπο που έμοιαζε με το traction control που χρησιμοποιούνταν παλαιότερα. Συγκεκριμένα, οι κανονισμοί αναφέρουν ότι η ροπή που στέλνει ο κινητήρας στους πίσω τροχούς πρέπει να βρίσκεται σε αντιστοιχία με τη γωνία του γκαζιού μέσα σε 70 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ώστε ο οδηγός να ελέγχει το μονοθέσιο χωρίς την παρέμβαση βοηθημάτων.
Στην περίπτωση των Ραϊκόνεν και Τζιοβινάτσι ο χρόνος που μεσολάβησε μέχρι η ροπή να εξισωθεί με τη γωνία του γκαζιού μετρήθηκε στα 200 και 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, αντίστοιχα. Με αυτόν τον τρόπο οι κινητήριοι τροχοί δέχτηκαν την ισχύ με πολύ πιο ήπιο και γραμμικό τρόπο, με συνέπεια να εμφανίσουν λιγότερο σπινάρισμα. Αυτό, έπαιξε βασικό ρόλο στην πολύ καλή εκκίνηση και των δύο οδηγών.
Η ποινή για τέτοιου είδους παραβάσεις είναι πέρασμα από τα pits (drive through) και στάση 10 δευτερολέπτων, όμως επειδή ο αγώνας έχει τελειώσει, μετατρέπεται αυτόματα σε προσθήκη 30 δευτερολέπτων στο συνολικό χρόνο. Έτσι προκύπτει η πτώση των δύο οδηγών στις θέσεις 13 και 14.
Η Alfa Romeo έχει ενημερώσει την FIA ότι προτίθεται να καταθέσει ένσταση ώστε να ακυρωθεί η τιμωρία και αναφέρει ότι διαθέτει επαρκή στοιχεία προκειμένου να τα καταφέρει. Η ιταλική ομάδα από τη στιγμή που ενημέρωση την FIA έχει στη διάθεσή της 96 ώρες για να κάνει την ένσταση.
Όπως φαίνεται, το γερμανικό Γκραν Πρι δε λέει να τελειώσει.