![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/10/29/photon30406f81787.jpg?itok=D0LWugUY)
Ο Μαξ Φερστάπεν με τις πράξεις του στις κατατακτήριες δοκιμές, τα λεγόμενά του αμέσως μετά από αυτές αλλά και την οδήγησή του κατά τη διάρκεια του αγώνα στο Μεξικό, κατάφερε να βρεθεί και πάλι στο κέντρο των συζητήσεων, για όλους τους λάθος λόγους.
Εν ενεργεία οδηγοί όπως ο Χάμιλτον και ο Φέττελ, πρώην οδηγοί όπως ο Ζακ Βιλνέβ, ο Βιτάλι Πετρόφ και ο (επίσης Ολλανδός) Ρόμπερτ Ντόρνμπος αλλά και ποικίλα μέσα του εξωτερικού, αναφέρθηκαν στο νεαρό οδηγό με διόλου κολακευτικά λόγια.
Ο Χάμιλτον είπε ότι κάποιοι οδηγοί είναι έξυπνοι και επιθετικοί ενώ κάποιοι άλλοι είναι ανόητοι και συνέχισε αναφέροντας ότι στην περίπτωση του Φερστάπεν πρέπει να αφήνεις περισσότερο χώρο προκειμένου να αποφύγεις τα προβλήματα, αφού ο Ολλανδός είναι “μαγνήτης” επαφών. Ο Φέτελ σε σχετική ερώτηση είπε ότι ταυτίζεται απόλυτα με τα λεγόμενα του Βρετανού. Ο Πετρόφ ανέφερε ότι ο Φερστάπεν δείχνει ξανά και ξανά πως ακόμα είναι ένα αγόρι που δεν μπορεί να ελέγξει τα συναισθήματά του. Ο Ντορνμπός επεσήμανε ότι εκτός από το Μεξικό είχε επαφή και σε Βέλγιο και Ιαπωνία, με αποτέλεσμα να χάνει πολλούς βαθμούς και συμπλήρωσε ότι είναι φυσιολογικό να υπάρχουν ενίοτε κάποιες επαφές αλλά είναι απαράδεκτο να συμβαίνει με το ρυθμό του Φερστάπεν. Ωστόσο, την πιο δριμεία κριτική έκανε ο Βιλνέβ που είπε πως με τη συμπεριφορά του δείχνει ότι δεν αξίζει να είναι στη Formula 1, ότι έκανε κακή οδήγηση όλο το τριήμερο, όντας ταυτόχρονα πολύ αλαζόνας μπροστά στις κάμερες.
Το πρώτο λάθος του Ολλανδού ήρθε όταν στα τελευταία δευτερόλεπτα των κατατακτήριων δοκιμών είδε ότι ο Μπότας είχε χτυπήσει στις μπαριέρες και ότι ανέμιζαν κίτρινες σημαίες, όμως επέλεξε να αγνοήσει τον κανονισμό και να μη σηκώσει το πόδι του από το γκάζι.
Σα να μην έφτανε αυτό, βγαίνοντας από το μονοθέσιο και όσο περνούσε η ώρα, έκανε ολοένα και πιο έντονες δηλώσεις. Μεταξύ άλλων είπε ότι από τη στιγμή που πρόκειται για τις κατατακτήριες, κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς, ότι ξέρει τι κάνει και αν υπάρχει κίνδυνος, αλλιώς δε θα ήταν οδηγός στη Formula 1 και ότι αν οι αγωνοδίκες ήθελαν να τον τιμωρήσουν, δεν είχε πρόβλημα να ακυρώσουν το χρόνο του. Βέβαια, ήξερε ότι και ο πρώτος χρόνος που είχε κάνει ήταν αρκετός για να πάρει την pole position, οπότε αυτό του έδινε την ευχέρεια να “το παίζει άνετος”.
Η προκλητική του στάση συνεχίστηκε όταν στη συνέντευξη τύπου οι δημοσιογράφοι τον ρώτησαν αν είχε αντιληφθεί το ατύχημα του Μπότας, αν είχε δει τις κίτρινες σημαίες και αν σήκωσε το πόδι του από το γκάζι, απαντώντας θετικά στις δύο πρώτες ερωτήσεις και αρνητικά στην τελευταία ερώτηση.
Φυσικά το γεγονός ότι δε μείωσε ταχύτητα ενώ ανέμιζε κίτρινη σημαία και η στάση που κράτησε από εκεί και μετά δε θα μπορούσαν να μην απασχολήσουν την FIA, η οποία έχει δείξει εμπράκτως πολλές φορές ότι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη σε ό,τι αφορά θέματα ασφάλειας. Έτσι, οι αγωνοδίκες συνεδρίασαν και αποφάσισαν να τον τιμωρήσουν με τρεις θέσεις στο grid, αναγκάζοντάς τον να ξεκινήσει τέταρτος.
Ωστόσο, ο οδηγός των “ταύρων” θα έδινε και άλλη τροφή για αρνητικό σχολιασμό αφού στον αγώνα είχε τρεις επαφές. Η πρώτη ήταν λίγες στροφές μετά την εκκίνηση με τον Χάμιλτον, όπου και οι δύο οδηγοί αναγκάστηκαν να βγουν εκτός της αγωνιστικής διαδρομής. Η δεύτερη ήρθε λίγους γύρους αργότερα όταν στην κλειστή αριστερή στροφή του σταδίου “βούτηξε” στα φρένα για να περάσει τον Μπότας, όμως το φρενάρισμα ήταν τόσο οριακό που η αεροτομή του Φινλανδού “έξυσε” τον πίσω δεξί τροχό του Φερστάπεν και λίγο μετά προκλήθηκε κλατάρισμα. Έτσι, αναγκάστηκε να κάνει σχεδόν έναν ολόκληρο γύρο με τρία ελαστικά μέχρι να φτάσει ξανά στα pits, όμως μέχρι τότε είχε πέσει στην τελευταία θέση. Η τρίτη και λιγότερο σημαντική ήταν με τον Μάγκνουσεν αργότερα στον αγώνα.