Είστε εδώ

F1

Λεκλέρκ vs Φέτελ: Τι έγινε στη Ρωσία, τι να περιμένουμε στη συνέχεια

του Σωτήριου Χάλλα

Σίγουρα η δόξα της νίκης στο Γκραν Πρι της Ρωσίας ανήκει στη Mercedes που κατάφερε να εκμεταλλευτεί το αυτοκίνητο ασφαλείας και να κάνει το 1-2 σε έναν αγώνα που φαινόταν χαμένος, όμως ο φετινός αγώνας στο Σότσι χαρακτηρίστηκε από την γκρίνια ανάμεσα στους δύο οδηγούς της Ferrari.

Σε δηλώσεις του ο Ματία Μπινότο παραδέχτηκε ότι οι οδηγοί του είχαν συνεννοηθεί να αλλάξουν θέση στην εκκίνηση, ώστε να αυξήσουν δραματικά τις πιθανότητες η νίκη να πάει στη Scuderia. Όμως, η συμφωνία προέβλεπε ότι στη συνέχεια ο Φέτελ θα έδινε πίσω τη θέση στον Λεκλέρκ, ωστόσο δεν είχε συμφωνηθεί σε ποιο σημείο του αγώνα θα γίνει αυτό.

Έτσι, όταν η ομάδα ζήτησε από τον Φέτελ να περάσει στη δεύτερη θέση, εκείνος είπε ότι είναι πολύ νωρίς καθώς θεώρησε ότι ο Χάμιλτον βρισκόταν ακόμα κοντά και αποτελούσε κίνδυνο. Από εκείνο το σημείο ξεκίνησε ένα γαϊτανάκι team radios ανάμεσα στο pit wall της Ferrari και τους Φέτελ και Λεκλέρκ. Στις συνομιλίες ακούγονταν και οι δύο οδηγοί δυσαρεστημένοι, με τον Λεκλέρκ να εμφανίζεται περισσότερο θιγμένος αφού θεώρησε ότι ο team mate του αθέτησε τη συμφωνία τους.

Κατά συνέπεια, η ομάδα έπρεπε να επιβάλλει την αλλαγή θέσεων και το έκανε μέσω των pit stops. Κάλεσε τον Λεκλέρκ ώστε να του βάλει τη μέση γόμα και άφησε τον Φέτελ έξω με τη μαλακή η οποία, όμως, είχε αρχίσει να φθείρεται υπέρμετρα. Ως αποτέλεσμα το γυρολόγιο του Φέτελ είχε γίνει πιο αργό και ο Λεκλέρκ “ροκάνιζε” τη μεταξύ τους διαφορά. Τελικά, μετά από τέσσερις γύρους ο Γερμανός μπήκε για τη δική του αλλαγή από μαλακή σε μέση γόμα, όμως όταν βγήκε ξανά στην πίστα βρισκόταν δεύτερος.

Ο Μπινότο αναφέρει στις δηλώσεις του ότι η ομάδα δεν οργάνωσε τα pit stops των οδηγών της με σκοπό να αλλάξουν θέσεις. Αντίθετα υποστηρίζει ότι ο Λεκλέρκ μπήκε νωρίτερα επειδή τα δικά του ελαστικά είχαν μεγαλύτερη φθορά, σε αντίθεση με του Φέτελ. Ακόμα, ένας λόγος που άφησαν περισσότερη ώρα έξω τον τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ήταν να καλύψουν το ενδεχόμενο κάποιου αυτοκινήτου ασφαλείας.

Μετά και από την αλλαγή ελαστικών του Φέτελ, όλα έδειχναν ότι οι κόκκινοι θα έκαναν δεύτερο συνεχόμενο 1-2, κάτι που έχει να συμβεί από το 2008. Μάλιστα, ο Μπινότο λέει στην υπόλοιπη διάρκεια του αγώνα κατά πάσα πιθανότητα θα επέτρεπαν στον Φέτελ να κυνηγήσει τον Λεκλέρκ και δε θα επέβαλαν team orders.

Τελικά δε θα μάθουμε ποτέ τι θα γινόταν αφού λιγότερο από ένα γύρο μετά την έξοδο από τα pits ο κινητήρας του Φέτελ εμφάνισε πρόβλημα, αναγκάζοντας τον Γερμανό να παρκάρει το μονοθέσιο και να εγκαταλείψει τον αγώνα.

Αυτό έφερε την επιβολή καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC) το οποίο εκμεταλλεύτηκε η Mercedes για να κάνει τις δικές τη αλλαγές ελαστικών, βάζοντας στους Χάμιλτον και Μπότας τη μαλακή γόμα για να πάνε μέχρι το τέλος (είχαν εκκινήσει με τη μέση). Δεδομένου ότι κάποιοι γύροι θα κυλούσαν σε ρυθμό VSC η ζωή των κόκκινων ελαστικών θα αυξανόταν οπότε δε θα υπήρχε πρόβλημα στους τελευταίους γύρους.

Το ζητούμενο ήταν αν ο Λεκλέρκ που τώρα είχε μπροστά του τον Χάμιλτον και πίσω του τον Μπότας, θα κατάφερνε με τα χρησιμοποιημένα ήδη για τέσσερις γύρους ελαστικά του να κρατήσει τη θέση του ή ακόμα και να προσπεράσει τον Χάμιλτον. Αν ο αγώνας επανεκκινούσε άμεσα θα είχε ελπίδες προς το τέλος του αγώνα, όταν τα δικά του ελαστικά θα ήταν σε καλύτερη κατάσταση.

Όμως η Ferrari στάθηκε και πάλι άτυχη καθώς ο Ράσελ συγκρούστηκε με τις μπαριέρες, κάτι που έφερε πλέον στην πίστα το κανονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Τελικά ο Μονεγάσκος έβαλε και αυτός τη μαλακή γόμα, ώστε να μη μειονεκτεί έναντι των Mercedes όμως τώρα βρέθηκε πίσω και από τον Μπότας, οπότε έπρεπε να κάνει δύο προσπεράσεις για να πάρει τη νίκη.

Στα πρώτα στάδια μετά την επανεκκίνηση φαινόταν ότι είχε το ρυθμό να περάσει τον Μπότας και να κυνηγήσει τον Βρετανό, όμως στο τέλος δεν κατάφερε τίποτα από τα δύο και περιορίστηκε στην τρίτη θέση, αφού ο Φινλανδός αμύνθηκε πολύ καλά.

Η εξέλιξη του Γκραν Πρι της Ρωσίας αποδεικνύει για ακόμα μία φορά ότι στη Formula 1 δεν μπορούμε να θεωρούμε τίποτα δεδομένο καθώς τα πάντα μπορούν να αλλάξουν από τη μια στιγμή στην άλλη.

Όσο η Ferrari ακροβατούσε ανάμεσα στο να είναι η δεύτερη ή η τρίτη δύναμη του πρωταθλήματος, η διαχείριση των Φέτελ και Λεκλέρκ, αλλά και οι σχέσεις μεταξύ τους ήταν ήρεμες και αρμονικές, όμως από τη στιγμή που το μονοθέσιο βελτιώθηκε, θα προσπαθήσουν και οι δύο να επιβληθούν ο ένας έναντι του άλλου.

Ο μεν Φέτελ έχει ως “όπλο” την εμπειρία και τους τέσσερις τίτλους του, ο δε Λεκλέρκ έχει το γεγονός ότι αποτελεί παιδί της Ferrari αφού αναδείχτηκε από τις ακαδημίες της αλλά και το γεγονός ότι οδηγεί ώριμα παρά το γεγονός ότι βρίσκεται μόλις στη δεύτερη χρονιά του στη Formula 1. Επιπλέον, έχει καταφέρει να κερδίσει τη συμπάθεια του ιταλικού Τύπου, παράγοντας – κλειδί για κάθε οδηγό που φοράει την κόκκινη στολή με το cavallino rampante.

Άραγε ποιος από τους δύο θα επικρατήσει σε αυτή τη “μάχη”; Κατά τη γνώμη μας ο Λεκλέρκ έχει προβάδισμα, αφού στη Scuderia λειτουργούν αρκετά με το συναίσθημα και με το τι θέλουν οι Ιταλοί. Επιπλέον, ο Φέτελ είναι στη Ferrari από το 2015 και δεν έχει πετύχει ακόμα την κατάκτηση ενός πρωταθλήματος.

Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε μια επισήμανση που έκανε ο Χάμιλτον. Ο Βρετανός είπε ότι μπορεί ο Λεκλέρκ να εντυπωσιάζει και να δείχνει ότι μπορεί να πάρει σχετικά εύκολα νίκες, όμως το φετινό μονοθέσιο αποτελεί ως ένα βαθμό δημιουργία του Φέτελ, καθώς εκείνος ήταν που έδινε feedback στους μηχανικούς όλη τη σεζόν του 2018 (μαζί με τον Ραϊκόνεν). Άλλωστε, συνήθως ένας έμπειρος οδηγός δίνει καλύτερη πληροφόρηση στους μηχανικούς σε σχέση με ένα νεότερο.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.