![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/5/23/photon28871f76938.jpg?itok=lNjEZTFQ)
Αν και η Πέμπτη δεν είναι μέρα συνδεδεμένη με αγωνιστική δράση, από τη στιγμή που βρισκόμαστε στον αστερισμό του Γκραν Πρι του Μονακό αυτό αλλάζει αφού η πίστα άνοιξε για τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές.
Σε γενικές γραμμές η διαδικασία κύλησε χωρίς προβλήματα για όλους τους οδηγούς με εξαίρεση τον Σάινθ, ο οποίος αντιμετώπισε προβλήματα με το πάτωμα του μονοθεσίου του και βγήκε για να κάνει μόνο έναν αναγνωριστικό γύρο.
Κοινό λάθος πολλών οδηγών ήταν το λάθος φρενάρισμα με τους περισσότερους να χάνουν το σωστό σημείο στην πρώτη στροφή, τη St. Devote αλλά και πιο μετά, στην πέμπτη στροφή, τη Mirabeau. Ακόμα, δεν ήταν λίγες οι φορές που είδαμε τα μονοθέσια να “γλείφουν” τον τοίχο στην έξοδο της τελευταίας στροφής που φέρει την ονομασία Antony Noghes.
Το πιο εντυπωσιακό λάθος έκανε ο Κουμπίτσα στη μικρή ευθεία μεταξύ των στροφών 4 και 5 (Casino και Mirabeau). Βγαίνοντας από την πρώτη το μονοθέσιο εμφάνισε υπερστροφή και βρέθηκε να πηγαίνει με το πλάι μέχρι που ακούμπησε σχεδόν με μηδενική ταχύτητα στον τοίχο χωρίς, ωστόσο, να προκληθεί κάποια ζημιά στην εμπρός αεροτομή.
Το FP1 του Μονακό επεφύλασσε και την εμφάνιση μαύρης σημαίας μετά από πολλά χρόνια που δεν έχουμε δει κάτι παρόμοιο. Το σήμα της αποχώρησης από την πίστα αφορούσε τους δύο οδηγούς της Haas όμως έγινε μετά από αίτημα της ίδιας της ομάδας αφού υπήρχε βλάβη με την ενδοεπικοινωνία και δεν είχαν άλλο τρόπο να καλέσουν τους οδηγούς στα pits. Η τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκε η μαύρη σημαία στη Formula 1 ήταν για τους Φελίπε Μάσα και Τζιανκάρλο Φισικέλα, οι οποίοι στο Γκραν Πρι του Καναδά το 2007 μπήκαν για pit stop όταν χρειάστηκε να βγει στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας και επέστρεψαν ενώ ο φωτεινός σηματοδότης του pit-lane ήταν ακόμα κόκκινος.
Η κορυφή των χρόνων είχε από νωρίς καταληφθεί από τις Mercedes. Κατά διαστήματα οι Λεκλέρκ και Φερστάπεν έδειχναν ότι θα μπορούσαν να απειλήσουν τα “ασημί βέλη” όμως οι Χάμιλτον και Μπότας συνεχώς βελτίωναν τους χρόνους τους, μην αφήνοντας περιθώρια αμφισβήτησης της κυριαρχίας τους.
Τελικά, ο Φερστάπεν κατάφερε να βρεθεί στη δεύτερη θέση, με τη διαφορά από τον πρώτο Χάμιλτον να είναι 0.059 δευτερόλεπτα και από τον τρίτο Μπότας 0.013 δευτερόλεπτα. Στην τέταρτη και πέμπτη θέση συναντάμε τις Ferrari των Λεκλέρκ και Φέτελ με την έτερη Red Bull του Γκασλί να συμπληρώνει την εξάδα των τριών ισχυρών ομάδων. Ως προς τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας, στην έβδομη ανέβηκε ο Χούλκενμπεργκ, στην όγδοη ο Μάγκνουσεν στην ένατη ο Ραϊκόνεν και στη δέκατη ο Γκροσζάν.