Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Μελβούρνης: Καινοτομία στις ζώνες DRS

του Σωτήριου Χάλλα

Οι προσπεράσεις είναι από τις πιο αγαπημένες στιγμές οποιουδήποτε παρακολουθεί κάποιο motorsport αφού είναι η διαδικασία μέσω της οποίας αλλάζουν τα δεδομένα ενός αγώνα. Ειδικά αν πρόκειται για την πρώτη θέση τότε όλοι κρατάμε την ανάσα μας περιμένοντας με αγωνία να δούμε πώς θα επιτεθεί αυτός που προσπαθεί να περάσει και πώς θα αμυνθεί αυτός που βρίσκεται μπροστά.

Ωστόσο, στη σύγχρονη F1 οι προσπεράσεις δεν είναι πολλές. Αν πούμε μάλιστα για την πρώτη θέση κοντεύουμε να ξεχάσουμε πώς είναι. Ευτυχώς για να καλύπτεται ως ένα βαθμό αυτή η έλλειψη προσπερασμάτων που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια υπάρχει το σύστημα DRS το οποίο, όμως, σε πίστες όπως της Μελβούρνης δεν είναι πολύ αποτελεσματικό. Τι σκέφτηκαν, λοιπόν, οι άνθρωποι της πίστας;

Για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 θα υπάρχει και Τρίτη ζώνη DRS. Μέχρι τώρα οι ζώνες στην πίστα της Αυστραλίας ήταν δύο Η πρώτη ήταν στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και η δεύτερη στην ευθεία που ακολουθούσε αμέσως μετά το πρώτο S. Τώρα, τα μονοθέσια θα μπορούν να ανοίξουν την πίσω αεροτομή τους όταν προσπαθούν να προσπεράσουν και στην πίσω μεριά της πίστας μετά το S που δημιουργεί τις στροφές 11 και 12.

Οι περισσότεροι οδηγοί δέχτηκαν με χαρά αυτή την απόφαση αφού η Μελβούρνη είναι από τις πιο δύσκολες πίστες όσον αφορά τις δυνατότητες προσπέρασης. Βέβαια αυτή η ζώνη που προστέθηκε δε θα προσφέρει από μόνη της ιδιαίτερη αύξηση στις προσπεράσεις όμως θα βοηθήσει αλλιώς.

Επειδή στο S (στροφές 11-12) που προηγείται οι οδηγοί που κυνηγάνε πρέπει να μείνουν λίγο πίσω ώστε να έχουν κάθετη δύναμη είναι δύσκολο μέχρι το τέλος του γύρου να μαζέψουν αυτή τη διαφορά ώστε να είναι σε απόσταση μικρότερη του 1 δευτερολέπτου φτάνοντας στη στροφή 14 που είναι το σημείο ανίχνευσης για το DRS της ευθείας εκκίνησης-τερματισμού. Σκοπός, λοιπόν, της τρίτης ζώνης είναι να λύσει ακριβώς αυτό το πρόβλημα.

Σύμφωνα με τον διευθυντή των αγώνων, Τσάρλι Ουίτινγκ, κάτι ανάλογο θα συμβεί και σε άλλες πίστες αν υπάρχει η δυνατότητα και κριθεί ότι μια τέτοια κίνηση θα αυξήσει το θέαμα.

Στην εικόνα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε πώς θα είναι οι ζώνες DRS στη Μελβούρνη φέτος. Η ζώνη που προστέθηκε είναι αυτή με το νούμερο 1.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.