Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Κίνας: Νίκη Mercedes, αρνητικός πρωταγωνιστής η Ferrari

του Σωτήριου Χάλλα

Το 1000στό Γκραν Πρι της Formula 1 σημαδεύτηκε από την εμφατική νίκη του Χάμιλτον και το άνετο 1 – 2 της Mercedes παρά το γεγονός ότι πολλοί περίμεναν έντονο ανταγωνισμό με τη Ferrari.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Χάμιλτον έφυγε καλύτερα από τον Μπότας παίρνοντας την πρωτοπορία ενώ πίσω τους ο Λεκλέρκ προσπέρασε τον Φέτελ. Πολύ καλά ξεκίνησε τον αγώνα και ο Ρικιάρντο ο οποίος απείλησε τις δύο Red Bull όμως κλείστηκε στην είσοδο της στροφής 1 και αναγκάστηκε να υποχωρήσει με τα αυστριακά μονοθέσια να διατηρούν τις θέσεις τους.

Στην εκκίνηση όλα κύλησαν ομαλά χωρίς να υπάρξουν επαφές όμως στην έξοδο της στροφής 6 ο Κβίατ ακούμπησε διαδοχικά με τους Σάινθ και Νόρις χωρίς, όμως, να εγκαταλείψει κάποιο από τα μονοθέσια. Η μόνη επίδραση στον αγώνα ήταν ότι επιβλήθηκε για λίγο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας προκειμένου οι άνθρωποι της πίστας να προλάβουν να μαζέψουν κάποια κομμάτια που υπήρξαν στην πίστα. Ωστόσο, προς το τέλος ο Νόρις εγκατέλειψε αφού είχε υποστεί βλάβη στο πάτωμα από αυτό το χτύπημα.

Στον δέκατο γύρο ακούσαμε από τον ασύρματο της Ferrari οδηγία προς τον Λεκλέρκ η οποία του έλεγε να κινηθεί γρηγορότερα, διαφορετικά θα έπρεπε να κάνει στην άκρη για να περάσει ο Φέτελ, την ώρα που ο Μονεγάσκος απομακρυνόταν με αργό αλλά σταθερό ρυθμό από τον Γερμανό. Ο νεαρός οδηγός δεν το δέχτηκε καλά όμως λίγα δευτερόλεπτα αργότερα δόθηκε η εντολή για αλλαγή θέσεων με τον Λεκλέρκ να διαμαρτύρεται αλλά τελικά να υπακούει. Ωστόσο, αυτό δεν έφερε τα αναμενόμενα αποτελέσματα αφού ο Φέτελ δεν μπορούσε να ξεμακρύνει. Μάλιστα, σε βάθος χρόνου αυτή η απόφαση αποδείχτηκε επιζήμια για τη Scuderia αφού ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής καθυστερούσε τον team mate του, ο οποίος συνέχισε να διαμαρτύρεται στον ασύρματο με μηνύματα στα οποία άφηνε έντονα υπονοούμενα που αμφισβητούσαν την απόφαση της ομάδας.

Στο τέλος του 17ου γύρου η Red Bull κάλεσε τον Φερστάπεν στα pits με την Ferrari να ακολουθεί ένα γύρο μετά με τον Φέτελ προκειμένου να μη χάσει τη θέση του. Αυτό έληξε τη διαμάχη μεταξύ των δύο οδηγών των Ιταλών αφού εφάρμοσαν διαφορετική στρατηγική για τον Λεκλέρκ τον οποίο κάλεσαν για αλλαγή ελαστικών στο τέλος του 22ου γύρου, με αποτέλεσμα να πέσει πίσω από τον Φερστάπεν, στην πέμπτη θέση.

Λίγο μετά τον Φέτελ έκανε την πρώτη του στάση και ο Μπότας με τον Χάμιλτον να ακολουθεί στον ένα γύρο μετά. Αυτό έφερε τον Φινλανδό κοντά στον Βρετανό ο οποίος διαμαρτυρήθηκε στην ομάδα του, ωστόσο δεν υπήρξε κάποια μάχη ή αλλαγή θέσεων ανάμεσα στους δύο πρωτοπόρους.

Πιο πίσω είχαμε κάποιες μάχες όμως ήταν πολύ λιγότερες σε σχέση με τον προηγούμενο αγώνα που έγινε στο Μπαχρέιν. Οι δύο οδηγοί που ξεχώρισαν ήταν οι Ραϊκόνεν και Άλμπον καθώς ήταν οι πιο επιθετικοί.

Για κάποιους γύρους οι διαφορές είχαν παγιωθεί και ο μόνος που κινούνταν σημαντικά πιο γρήγορα ήταν ο Λεκλέρκ που προσπαθούσε να “μαζέψει” τη διαφορά από τον Φερστάπεν.

Τελικά ο Μονεγάσκος δεν κατάφερε να επιτεθεί καθώς η Red Bull κάλεσε τον οδηγό της για δεύτερη αλλαγή ελαστικών στο τέλος του 34ου γύρου. Στον επόμενο γύρο το παράδειγμά της ακολούθησε και η Ferrari για τον Φέτελ προκειμένου να προστατέψει την τρίτη θέση του Γερμανού ενώ και πάλι η αλλαγή ελαστικών του Λεκλέρκ καθυστέρησε μέχρι τον 42ο γύρο. Βγαίνοντας από τα pits με 12 διαθέσιμους γύρους μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας ο Λεκλέρκ προσπάθησε και πάλι να μειώσει τη διαφορά του όμως δεν τα κατάφερε και περιορίστηκε στην πέμπτη θέση.

Όσον αφορά τις εγκαταλείψεις ο πρώτος που αποσύρθηκε από τον αγώνα ήταν ο Χούλκενμπεργκ στον 17ο γύρο με το μονοθέσιο της Renault να αντιμετωπίζει τεχνικό πρόβλημα (πιθανότατα από MGU-K) για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Στον 42ο ακολούθησε ο Κβίατ και στον 52ο σταμάτησε οριστικά και ο Νόρις.

Με αυτή τη νίκη η Mercedes κάνει το τρίτο συνεχόμενο 1 – 2 αφού ο Μπότας τερμάτισε στη δεύτερη θέση, κάτι το οποίο έχει καταφέρει μόνο μια ομάδα και αυτή είναι η Williams στο ξεκίνημα του πρωταθλήματος του 1992. Όσο για τον Χάμιλτον πλέον έφτασε τις 75 νίκες και απέχει μόλις 16 από τις 91 του Μίκαελ Σουμάχερ που αποτελεί και το ρεκόρ αυτή τη στιγμή.

Στην τρίτη θέση του βάθρου ανέβηκε ο Φέτελ με τον Φερστάπεν να τερματίζει πίσω του και τον Λεκλέρκ να περιορίζεται στην πέμπτη θέση. Έκτος είδε την καρό σημαία ο Γκασλί που πήρε και τον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο με τον Ρικιάρντο να πλασάρεται στην έβδομη παίρνοντας τους πρώτους του βαθμούς για φέτος. Πέρεθ, Ραϊκόνεν και Άλμπον συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα. Ειδική αναφορά αξίζει στον Ταϊλανδό της Toro Rosso ο οποίος κατάφερε να βαθμολογηθεί παρά το γεγονός ότι εκκινούσε από το pit lane.

Στην Κίνα μπορεί να μην είχαμε πολύ θέαμα και ανατροπές όμως πρωταγωνίστησε ένα θέμα το οποίο θα μας απασχολήσει αρκετά σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Πρόκειται για τη στάση της Ferrari απέναντι στους οδηγούς της. Προς το παρόν οι Ιταλοί δείχνουν να ποντάρουν στον Φέτελ όμως σε κάθε αγώνα ο Λεκλέρκ με την απόδοσή του δημιουργεί προβληματισμούς.

Άραγε ο Γερμανός θα καταφέρει να ανεβάσει την απόδοσή του και να επαληθεύσει το ρόλο του Νο 1 οδηγού που έχει προς το παρόν ή ο νεαρός θα πετύχει να επιβληθεί στον πολύ πιο έμπειρο και τέσσερις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή team mate του;

Όσον αφορά την ισχύ των ομάδων η Mercedes έδειξε να απέχει πολύ σε σχέση με τη Ferrari, κάτι το οποίο έρχεται σε πλήρη αντίθεση με όσα είδαμε στο Μπαχρέιν αλλά ταιριάζει με την εικόνα της Αυστραλίας. Μέχρι τώρα τα δείγματα των δύο κορυφαίων ομάδων είναι ανάμεικτα, κάτι που μας κάνει να ελπίζουμε ότι θα έχουμε ανταγωνιστικό πρωτάθλημα, όμως, προς το παρόν η Mercedes άλλοτε από τύχη και άλλοτε από ικανότητα, έχει καταφέρει να κυριαρχήσει απόλυτα.

Το πρωτάθλημα συνεχίζεται με τον τέταρτο αγώνα στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν το τριήμερο 26 – 28 Απριλίου.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.