![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/9/7/photon29846f80011.jpg?itok=SmXWvSf9)
Η τρίτη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών στη Μόντσα χρησιμοποιήθηκε από όλες τις ομάδες για προσομοίωση κατατακτηρίων, αφού ο βροχερός καιρός της Παρασκευής και οι χαμηλές θερμοκρασίες δεν ήταν κατάλληλες συνθήκες για εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.
Το βασικότερο χαρακτηριστικό ήταν ότι οι οδηγοί πίεζαν ακόμα και πέρα από το όριο με αποτέλεσμα να φλερτάρουν με τα όρια της πίστας. Ένα ακόμα δείγμα του πόσο πολύ πίεζαν είναι ότι μέχρι και τον Λάντο Νόρις που έκανε τον 14ο καλύτερο χρόνο, η διαφορά από την κορυφή είναι μικρότερη του ενός δευτερολέπτου, ενώ για να βρούμε κάποιον που απέχει περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα πρέπει να φτάσουμε στις Williams των Ράσελ και Κούμπιτσα, στη 19η και την 20η θέση.
Παράγοντας που ίσως παίξει σημαντικό ρόλο στις κατατακτήριες είναι ότι πολλοί οδηγοί έβγαιναν εκτός πίστας στην Parabolica με αποτέλεσμα να ακυρώνεται ο χρόνος τους. Όμως ακόμα πιο σημαντική είναι μια απόφαση των αγωνοδικών, βάσει της οποίας αν κάποιος οδηγός βγει εκτός ορίων στην τελευταία στροφή της πίστας, ακυρώνεται η επίδοση και του επόμενου γύρου, αφού θεωρείται ότι αποκτά πλεονέκτημα.
Η έναρξη της διαδικασίας άργησε 10 λεπτά επειδή στον αγώνα της F3 που προηγήθηκε είχε συμβεί ένα μεγάλο ατύχημα όταν ο Peroni πάτησε το κερμπ στην Parabolica, ωστόσο ο χρόνος έτρεχε. Το αποτέλεσμα ήταν οι ομάδες να έχουν 50 λεπτά στη διάθεσή τους.
Με το πέρας των ελεύθερων δοκιμών ο ταχύτερος οδηγός ήταν ο Φέτελ, ακολουθούμενος από τον Φερστάπεν με διαφορά μόλις 0.032 δευτερολέπτων. Τον τρίτο καλύτερο χρόνο έκανε ο Μπότας με τον Λεκλέρκ πίσω του, ενώ πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Ρικιάρντο με την πέμπτη θέση. Χάμιλτον και Χούλκενμπεργκ βρέθηκαν στην έκτη και έβδομη θέση με τους Άλμπον, Τζιοβινάτσι και Κβίατ να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Οι κατατακτήριες δοκιμές έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσουν στις 16:00, ώρα Ελλάδας.