Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Αμερικής: Γεμάτος αγώνας με επιστροφή Κίμι στην κορυφή

του Σωτήριου Χάλλα

Ο Κίμι Ραϊκόνεν κατάφερε να σταματήσει το αρνητικό σερί μη νικηφόρων αγώνων στον αριθμό 113 με τη νίκη του στο Γκραν Πρι του Ώστιν όπου πραγματοποίησε μία καταπληκτική εμφάνιση σε συνδυασμό με την πολύ καλή στρατηγική της Ferrari.

Η προηγούμενη φορά που ο Φινλανδός είχε ανέβει στο πρώτο σκαλί του βάθρου ήταν τον Μάρτιο του 2013 με τη Lotus στην Αυστραλία ενώ η τελευταία νίκη με τη Ferrari ήταν το 2009 στο Σπα.

Η πορεία του Ραϊκόνεν προς τη νίκη ξεκίνησε από την εκκίνηση όπου κατάφερε να πεταχτεί καλύτερα από τον Χάμιλτον, να κρατήσει την εσωτερική στην πρώτη στροφή και να τεθεί επικεφαλής.

Λίγες στροφές μετά την εκκίνηση στις πιο πίσω θέσεις ο Στρολ έκανε λάθος και πέρασε πάνω από ένα κερμπ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το μονοθέσιο της Williams να πέσει ανεξέλεγκτο πάνω σε εκείνο του Αλόνσο. Από τη σύγκρουση παρασύρθηκαν και άλλα μονοθέσια. Το αποτέλεσμα ήταν να εμπλακούν συνολικά πέντε οδηγοί και να εγκαταλείψουν οι Ρομέν Γκροσζάν και Φερνάντο Αλόνσο.

Στη συνέχεια του πρώτου γύρου ο Φέτελ προσπάθησε να προσπεράσει τον Ρικιάρντο από την εσωτερική της στροφής 13 όμως υπήρξε επαφή η οποία είχε ως συνέπεια ο Γερμανός να κάνει τετ-α-κε και να πέσει 14ος. Αντίθετα από την πτωτική πορεία του Φέτελ, εκείνος που είχε κάνει πολύ καλό ξεκίνημα στον αγώνα του ήταν ο Φερστάπεν ο οποίος παρά το γεγονός ότι εκκινούσε από τη 18η θέση μέσα στους πρώτους 5 γύρους είχε βρεθεί στην πρώτη εξάδα.

Κομβικό σημείο στην εξέλιξη του αγώνα έπαιξε η εγκατάλειψη του Ρικιάρντο από μηχανικό πρόβλημα στον ένατο γύρο. Ο Αυστραλός πάρκαρε τη Red Bull του στο γκαζόν στην αρχή της μεγάλης πίσω ευθείας με ασφάλεια όμως η παρουσία του εκεί έφερε την επιβολή εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Ο Χάμιλτον το εκμεταλλεύτηκε και μπήκε για να κάνει την πρώτη του αλλαγή ελαστικών στον 11ο γύρο σε αντίθεση με τον Ραϊκόνεν που συνέχισε με την ultrasoft.

Η Mercedes προχώρησε σε αυτή την κίνηση ελπίζοντας ότι η soft γόμα που χρησιμοποίησε (η σκληρότερη από τις τρεις διαθέσιμες) θα ήταν αρκετή για να πάει μέχρι το τέλος όμως αυτό δεν επιβεβαιώθηκε στη συνέχεια.

Από την άλλη η Ferrari κάλεσε τον Ραϊκόνεν για αλλαγή στον 21ο γύρο. Μέχρι τότε ο Χάμιλτον τον είχε φτάσει και επί τρεις γύρους τον πίεζε όμως ο οδηγός της Ferrari έπαιξε πολύ καλή άμυνα και κατάφερε να κάνει τον Βρετανό να χαλάσει αρκετή από την γόμα των ελαστικών του, κάτι που αποδείχτηκε πολύ σημαντικό για τη συνέχεια του αγώνα.

Ακόμα ένα στοιχείο που έπαιξε σημαντικό ρόλο για το τελικό αποτέλεσμα ήταν η στρατηγική του Φερστάπεν ο οποίος άλλαξε ελαστικά στον 23ο γύρο και επέλεξε τη supersoft γόμα.

Το γεγονός ότι ο Χάμιλτον έκανε νωρίς pit stop σε συνδυασμό με τη μάχη του με τον Ραϊκόνεν είχαν ως αποτέλεσμα τα ελαστικά του στη συνέχεια να εμφανίσουν blistering (έντονη φθορά) κάτι που ανάγκασε το επιτελείο της Mercedes να εξετάσει το ενδεχόμενο να βάλει τον οδηγό της για δεύτερο pit stop.

Τελικά αποφάσισαν να προχωρήσουν σε δεύτερη αλλαγή. Αυτό τον έφερε στην τέταρτη θέση πίσω από τους Ραϊκόνεν, Φερστάπεν και Μπότας σε απόσταση 12 δευτερολέπτων από την πρώτη θέση. Ο Βρετανός ξεπέρασε γρήγορα το εμπόδιο του team mate του και στη συνέχεια είχε να αντιμετωπίσει τον Φερστάπεν.

Η μονομαχία των δύο έγινε πιο έντονη στους τελευταίους γύρους όταν ο Χάμιλτον προσπάθησε να προσπεράσει στις στροφές μετά την πίσω ευθεία όμως η άμυνα του οδηγού της Red Bull τον ανάγκασε να χάσει τη γραμμή του και να βγει εκτός πίστας.

Με δεδομένο ότι αυτό έγινε στον προτελευταίο γύρο η έκβαση αυτής της μάχης ήταν αποφασιστική για την τελική έκβαση του αγώνα που βρήκε τον Κίμι Ραϊκόνεν να επιστρέφει στις νίκες, τον Φερστάπεν να κάνει μια εκπληκτική εμφάνιση σκαρφαλώνοντας 16 θέσεις και τον Χάμιλτον να συμπληρώνει το βάθρο.

Η τρίτη θέση του Χάμιλτον σε συνδυασμό με την τέταρτη του Φέτελ ο οποίος στους τελευταίους γύρους προσπέρασε τον Μπότας είχε ως αποτέλεσμα η μάχη του πρωταθλήματος οδηγών να μην κλειδώσει στην Αμερική αλλά να πάρει παράταση.

Πίσω από την πρώτη πεντάδα με απόσταση σχεδόν 1.5 λεπτών τερμάτισε ο Χάλκενμπεργκ με την έτερη Renault του Σάινθ να τερματίζει στην έβδομη θέση. Στις θέσεις 8, 9 και 10 βρέθηκαν οι Οκόν, Μάγκνουσεν και Πέρεθ οι οποίοι είχαν πολύ στενή μάχη προς το τέλος με αποτέλεσμα να τερματίσουν και οι τρεις μέσα σε 2 δευτερόλεπτα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.