![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/2/23/photon24327f63340.jpg?itok=MkU_tFCm)
Κάποτε, οι εταιρείες που έκαναν τις μεγαλύτερες χορηγίες στη Formula 1 ήταν οι καπνοβιομηχανίες. Τρανά παραδείγματα αποτελούν οι JPS (Lotus), Rothmans (Williams), Camel (Lotus), Mild Seven (Renault) και Marlboro (Ferrari και McLaren).
Μάλιστα, η Marlboro για κάποια χρόνια ξόδευε τόσο πολλά που χορηγούσε ταυτόχρονα τις δύο μεγαλύτερες ομάδες του αθλήματος ενώ από το 1997 που σταμάτησε η χορηγία προς τη McLaren οι κόκκινοι προσέθεσαν την εταιρεία καπνικών προϊόντων στην επίσημη ονομασία τους. Έτσι η ομάδα λεγόταν πλέον Scuderia Ferrari Marlboro.
Όμως, το 2001 η FIA αποφάσισε ότι το 2006 θα ήταν η τελευταία χρονιά που θα επιτρεπόταν να διαφημίζονται καπνοβιομηχανίες μέσω της Formula 1. Έκτοτε, οι δεσμοί μεταξύ καπνοβιομηχανιών και ομάδων διακόπηκαν οριστικά με μία εξαίρεση. Η Marlboro συνέχισε να είναι χορηγός της Ferrari και η ιταλική ομάδα από τη μεριά της είχε αφ’ ενός κάτι σαν barcode πάνω στο μονοθέσιο το οποίο έμοιαζε με τα σήματα της καπνοβιομηχανίας, αφ’ ετέρου διατήρησε τη Marlboro στην ονομασία της.
Βέβαια και αυτά τα στοιχεία άρχισαν σταδιακά να εκλείπουν. Περίπου στο μέσο του 2010 το barcode έφυγε από το μονοθέσιο ενώ από το βρετανικό Γκραν Πρι του 2011 η ονομασία της ομάδας έγινε και πάλι Scuderia Ferrari.
Παρ’ όλα αυτά, όσο περίεργο και να φαίνεται, η Marlboro είναι ακόμα χορηγός της Ferrari. To 2015 o Maurizio Arrivabene έφυγε από τη Marlboro για να αναλάβει το ρόλο του επί κεφαλής της ομάδας και με αφορμή αυτό η χορηγία συνεχίστηκε.
Και τώρα, σα να μην είναι ήδη περίεργο όλο αυτό, η χορηγία ανανεώθηκε ξανά. Δεν μπορούμε να ξέρουμε τι περιλαμβάνει αυτή η συμφωνία καθώς αυτή τη γνώση την έχουν μόνο τα μεγάλα στελέχη των δύο εταιρειών όμως υπάρχουν εδώ και αρκετά χρόνια φήμες που λένε ότι η Marlboro αγοράζει από τη Ferrari όλο το διαφημιστικό χώρο πάνω στο μονοθέσιο και μετά καρπώνεται τα όποια κέρδη από τους διαφημιζόμενους.