Είστε εδώ

F1

Formula 1: Η Aston Martin στη θέση της Mercedes;: Ένα τρελό σενάριο που ίσως να μην είναι τόσο απίθανο

του Σωτήριου Χάλλα

Τις τελευταίες ημέρες σε διάφορες γωνιές του internet κυκλοφορεί μία φήμη η οποία μπορεί εκ πρώτης όψεως να μοιάζει σχεδόν τρελή και βγαλμένη από σενάριο επιστημονικής φαντασίας, αλλά στη Formula 1 έχουμε δει επανειλημμένως να γίνονται πράγματα που θεωρούνταν απίθανα.

Σύμφωνα με αυτή τη φήμη από το 2021 η Aston Martin θα έχει ομάδα με το όνομά της, η οποία θα ανήκει στους Λόρενς Στρολ και Τότο Βολφ. Όμως ας πιάσουμε το νήμα από την αρχή.

Είναι αρκετός ο καιρός που πλανάται στη Formula 1 μία άποψη σύμφωνα με την οποία η Mercedes θα σταματήσει να έχει ομάδα μετά το 2020 και θα συνεχίσει μόνο ως κατασκευαστής κινητήρων, δηλαδή όπως ήταν μέχρι και το 2009. Αυτή η θεωρία βασίζεται στο γεγονός ότι οι Γερμανοί δεν έχουν υπογράψει ακόμα τη συμφωνία ομονοίας (concorde agreement) που θα ισχύει από το 2021 και μετά.

Επιπλέον, υπάρχουν ψίθυροι που θέλουν τον Τότο Βολφ να επιθυμούσε τον ερχομό του Φερστάπεν στη Mercedes, ώστε να πείσει τη διοίκηση της εταιρείας να συνεχίσει την πορεία της η ομάδα. Άλλωστε ο Βολφ έχει ποσοστό ιδιοκτησίας στην ομάδα, οπότε σίγουρα τον ενδιαφέρει η παραμονή της στο άθλημα. Όμως, η ανανέωση του συμβολαίου του Ολλανδού έγινε πολύ νωρίς και έτσι τον πρόλαβαν οι εξελίξεις.

Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το εξής.

Το τελευταίο διάστημα ο Λόρενς Στρολ, δισεκατομμυριούχος Καναδός επιχειρηματίας, επικεφαλής του fund που εξαγόρασε το 2018 τη Force India μετονομάζοντάς την σε Racing Point και πατέρας του οδηγού της ομάδας, Λανς Στρολ, έχει εκτεταμένες επαφές με την Aston Martin ώστε να αγοράσει το 20% της εταιρείας, επενδύοντας περίπου 200 εκατομμύρια λίρες.

Το τελευταίο κομμάτι του παζλ ώστε να καταλήξουμε στην είσοδο των Βρετανών στην F1 με δική τους ομάδα, θέλει τους Λόρενς Στρολ και Τότο Βολφ να βρίσκονται σε συνομιλίες ώστε, αν τελικά ο Καναδός αγοράσει το 20% της Aston Martin, στη συνέχεια να τη βάλει στο άθλημα ως εργοστασιακή συμμετοχή.

Σίγουρα το σενάριο αυτό φαντάζει παράξενο και ίσως κάπως μακρινό, αφού έχει πολλά “αν”. Το ένα είναι ότι πρέπει να φύγει η Mercedes από τη Formula 1, το δεύτερο να καταφέρει ο Στρολ να αγοράσει το 20% της Aston Martin και το τρίτο να καταλήξει σε συμφωνία με τον Βολφ. Επιπλέον, για να γίνει αυτό οι Βρετανοί θα πρέπει να διακόψουν τη συνεργασία που έχουν με τους “ταύρους”, η οποία είναι εκτεταμένη αφού δεν είναι απλός χορηγός αλλά αποτελούν κομμάτι της ονομασίας της ομάδας.

Οι Βρετανοί έχουν μεγάλη ιστορία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όμως μικρή επαφή με τη Formula 1, καθώς έχουν συμμετάσχει μόλις σε έξι αγώνες. Ολλανδία, Βρετανία, Πορτογαλία και Ιταλία το 1959, Ολλανδία και Βρετανία το 1960. Σε αυτούς οι οδηγοί τους ήταν οι Ρόι Σαλβαντόρι, Μορίς Τριντινιάν και Κάρολ Σέλμπι. Το καλύτερο αποτέλεσμά τους ήταν η δεύτερη θέση του Ρόι Σαλβαντόρι στις κατατακτήριες του Βρετανικού Γκραν Πρι το 1959, η οποία τον οδήγησε στην έκτη θέση στον αγώνα.

Σίγουρα θα είναι κρίμα μια τόσο καλά οργανωμένη ομάδα όπως αυτή της Mercedes να διαλυθεί σε περίπτωση που αποχωρήσει η εταιρεία, οπότε θα ήταν ευπρόσδεκτη η είσοδος της Aston Martin στη θέση της. Βέβαια αυτό θα έβαζε τέλος στην αυτοκρατορία που έχουν χτίσει οι Γερμανοί τα τελευταία χρόνια, όμως είναι μεγάλη απώλεια για τη Formula 1 όταν αποχωρεί ένας τόσο μεγάλος κατασκευαστής όπως είναι η Mercedes. Άλλωστε, αυτές οι αυτοκρατορίες είναι ωραίο να τελειώνουν επειδή κατάφερε κάποια άλλη ομάδα να βελτιωθεί τόσο ώστε να πάρει τα σκήπτρα, όχι επειδή υπήρξε αποχώρηση.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.