Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ ανακοίνωσαν την πρότασή τους να εισαγάγουν στόχο μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 30% για τα καινούργια αυτοκίνητα και φορτηγά μέχρι το 2030, προσφέροντας παράλληλα κίνητρα στους κατασκευαστές οχημάτων που πωλούν οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Η πρόταση θέτει επίσης ένα στόχο χαμηλότερο κατά 15% για το 2025 από ό, τι το 2021, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα αρχίσουν να επενδύουν το συντομότερο δυνατό.
Ταυτόχρονα, η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να στηρίξει τη βιομηχανία προσφέροντας 800 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία υποδομών φόρτισης, καθώς και 200 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη μπαταριών.
Για να βοηθηθούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να επιτύχουν αυτόν τον τόσο φιλόδοξο στόχο, η ΕΕ θα προσφέρει πιστώσεις σε όσους θα πουλήσουν αρκετά οχήματα με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές, προκειμένου να αντισταθμίσουν τις συνολικές εκπομπές του στόλου τους. Οι ρυθμιστικές αρχές αναμένεται να καθορίσουν αργότερα ένα ορισμένο σημείο αναφοράς για τον αριθμό των οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, προκειμένου τα κίνητρα να είναι πιο έντονα. Η ΕΕ θεωρεί ως οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων εκείνα που παράγουν λιγότερο από 50 γρ./χλμ. C02, δηλαδή κυρίως τα plug-in υβριδικά.
Η πρόταση έγινε δεκτή με ιδιαίτερο σκεπτικισμό από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία ανέφερε ότι ο στόχος μείωσης κατά 30% είναι "υπερβολικά προκλητικός" και αντιπροτείνει μείωση κατά 20% έως το 2030, η οποία είναι "εφικτή με υψηλό αλλά αποδεκτό κόστος" .