![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/3/23/photon24652f64390.jpg?itok=BmeUD-H3)
Μπορεί τα ηλεκτρικά να είναι η λύση (για την ακρίβεια κομμάτι της λύσης) για το πρόβλημα της ρύπανσης του αέρα ιδιαίτερα στον αστικό ιστό όμως με τις τιμές που έχουν είναι λογικό να μην κυκλοφορούνε σε μεγάλους αριθμούς. Μάλιστα, αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο δεν πρωτοτυπούμε ως χώρα αφού οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο.
Βέβαια στην Ελλάδα το φαινόμενο είναι πιο έντονο λόγω του τρόπου φορολόγησης και λόγω της παντελούς έλλειψης επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από το κράτος.
Ωστόσο, έρευνα του εξωτερικού λέει ότι μέχρι το 2024 οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ίδιες με εκείνα που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης ενώ από το 2025 θα αρχίσουν να γίνονται φτηνότερα.
Ο βασικός λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τα συμβατικά είναι η υψηλή τιμή των μπαταριών. Πάνω σε αυτό το θέμα η έρευνα λέει ότι η τιμή τους θα μειώνεται συνεχώς μέχρι που το 2030 θα φτάσει τα 70 δολάρια ανά kWh (56.74 ευρώ με τις τρέχουσες ισοτιμίες) ενώ το 2017 έκλεισε με 208 δολάρια ανά kWh (168.59 ευρώ). Αυτή η πτώση με τη σειρά της θα ρίξει και την τιμή των αυτοκινήτων.
Βέβαια, σημαντικό ρόλο παίζουν και οι επιδοτήσεις αγοράς από τα κράτη καθώς όσο πιο πολύ αυξάνονται οι πωλήσεις τους τόσο πιο μαζική θα γίνεται η παραγωγή των μπαταριών και άρα θα πέφτει η τιμή τους πιο γρήγορα.
Για να δούμε, όντως το 2025 ένα ηλεκτρικό θα είναι φτηνότερο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο και επιτέλους το ελληνικό κράτος θα επιδοτήσει την αγορά τους αντί να την υπερφορολογεί τώρα μάλιστα που θα δημιουργηθεί και ένα αξιοπρεπές δίκτυο σταθμών φόρτισης;
Στην εικόνα βλέπουμε το Nissan Leaf, ένα από τα πιο προηγμένα και πιο πετυχημένα εμπορικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.