Είστε εδώ

Auto News

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πότε θα γίνουν πιο φτηνά από τα συμβατικά;

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί τα ηλεκτρικά να είναι η λύση (για την ακρίβεια κομμάτι της λύσης) για το πρόβλημα της ρύπανσης του αέρα ιδιαίτερα στον αστικό ιστό όμως με τις τιμές που έχουν είναι λογικό να μην κυκλοφορούνε σε μεγάλους αριθμούς. Μάλιστα, αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο δεν πρωτοτυπούμε ως χώρα αφού οι υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο.

Βέβαια στην Ελλάδα το φαινόμενο είναι πιο έντονο λόγω του τρόπου φορολόγησης και λόγω της παντελούς έλλειψης επιδότησης για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου από το κράτος.

Ωστόσο, έρευνα του εξωτερικού λέει ότι μέχρι το 2024 οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι ίδιες με εκείνα που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης ενώ από το 2025 θα αρχίσουν να γίνονται φτηνότερα.

Ο βασικός λόγος που τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακριβότερα από τα συμβατικά είναι η υψηλή τιμή των μπαταριών. Πάνω σε αυτό το θέμα η έρευνα λέει ότι η τιμή τους θα μειώνεται συνεχώς μέχρι που το 2030 θα φτάσει τα 70 δολάρια ανά kWh (56.74 ευρώ με τις τρέχουσες ισοτιμίες) ενώ το 2017 έκλεισε με 208 δολάρια ανά kWh (168.59 ευρώ). Αυτή η πτώση με τη σειρά της θα ρίξει και την τιμή των αυτοκινήτων.

Βέβαια, σημαντικό ρόλο παίζουν και οι επιδοτήσεις αγοράς από τα κράτη καθώς όσο πιο πολύ αυξάνονται οι πωλήσεις τους τόσο πιο μαζική θα γίνεται η παραγωγή των μπαταριών και άρα θα πέφτει η τιμή τους πιο γρήγορα.

Για να δούμε, όντως το 2025 ένα ηλεκτρικό θα είναι φτηνότερο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο και επιτέλους το ελληνικό κράτος θα επιδοτήσει την αγορά τους αντί να την υπερφορολογεί τώρα μάλιστα που θα δημιουργηθεί και ένα αξιοπρεπές δίκτυο σταθμών φόρτισης;

Στην εικόνα βλέπουμε το Nissan Leaf, ένα από τα πιο προηγμένα και πιο πετυχημένα εμπορικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.