Είστε εδώ

Αγώνες

Cupra Leon: Μαστιγώνεται από άνεμο 300 χλμ./ώρα

του Γιώργου Ψαρρά

Υπάρχουν αρκετοί και σημαντικοί λόγοι για τους οποίους κατά τη διάρκεια εξέλιξης ενός νέου μοντέλου δίνεται έμφαση στην επίτευξη της καλύτερης αεροδυναμικής του.

Ποιοι είναι αυτοί οι λόγοι; Η χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου, ο περιορισμός του αεροδυναμικού θορύβου, η  βελτίωσης της άνεσης, της σταθερότητας, της ασφάλειας και η ενίσχυση της πρόσφυσης.

Όταν όμως μιλάμε για ένα αμιγώς αγωνιστικό όχημα, όπως το νέο Cupra Leon Competiciοn, ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου δεν είναι το βασικό ζητούμενο από την αεροδυναμική, αλλά να επιτρέψει στο όχημα να γίνει όσο το δυνατόν ταχύτερο.

Μέσα από το παρακάτω video η Cupra μας ανοίγει την πύλη στην αεροδυναμική της σήραγγα. Στην προκειμένη περίπτωση βλέπουμε ένα Leon Competiciοn ντυμένο με καμουφλάζ να δέχεται τις ισχυρές ριπές του αέρα. Η διαδικασία είναι η εξής, το όχημα τοποθετείται στο κέντρο της σήραγγας απέναντι από ένα μεγάλο ανεμιστήρα διαμέτρου 5 μέτρων, ο οποίος διαθέτει 20 ακτίνες, ενώ μπορεί να παράγει ανέμους με ταχύτητα έως και 300 χλμ./ώρα.

Το Leon Competiciοn αναπτύσσει υψηλές ταχύτητες χωρίς όμως να μετακινηθεί εκατοστό από τη θέση του, καθώς οι τροχοί του πατούν πάνω σε ηλεκτρικά κυλιόμενες επιφάνειες, οι οποίες μπορούν να προσομοιώσουν ταχύτητες έως 235 χλμ./ώρα.

Τα δεδομένα προβάλλονται στις οθόνες του υπολογιστή, ενώ οι εκατοντάδες αριθμοί πρέπει να ερμηνευθούν και να συγκριθούν ακόμη και με τη μικρότερη μεταβλητή, ώστε να βελτιωθεί η αεροδυναμική. Στη συνέχεια τα δεδομένα που προκύπτουν συγκρίνονται με τις μετρήσεις από την προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Όταν τώρα ένα μοντέλο είναι στα αρχικά στάδια της εξέλιξης του και δεν έχει κατασκευαστεί κάποιο πρωτότυπο του η αεροδυναμική μελετάται μέσα από 40.000 φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, οι οποίοι εργάζονται από κοινού. Ο λόγος για τον υπερυπολογιστή MareNostrum 4, ο οποίος είναι ο ισχυρότερος στην Ισπανία και ο έβδομος στην κατάταξη στην Ευρώπη. Οι επιστήμονες σε όλο τον κόσμο τον χρησιμοποιούν για να πραγματοποιούν κάθε είδους προσομοιώσεις.

Υπενθυμίζουμε ότι το Leon Competiciοn τροφοδοτείται από τετρακύλινδρο δίλιτρο βενζινοκινητήρα TSI, ο οποίος παράγει 340 ίππους και 410 Nm ροπής, ενώ συνεργάζεται με κιβώτιο 6 σχέσεων διαδοχικής μετάδοσης. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 4,5 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.