Είστε εδώ

Σπαζοκεφαλιά

Τελικά το ερώτημα-σπαζοκεφαλιά παραμένει. Βενζίνη ή Ντίζελ; Για τον γνώστη της αυτοκίνησης και τον λάτρη της τεχνολογίας, σε συνδυασμό με το πώς λειτουργούν πλέον και οι μικροί βενζινοκινητήρες των 1.000 και των 1.200 κ.εκ., δεν τίθεται θέμα. Δεν υπάρχει λόγος να «χρεωθείς» περισσότερα κυβικά εκατοστά και ό,τι άλλο συνδέεται σε «συμπεριφορά» με τους περίπου μικρούς πετρελαιοκινητήρες των 1.300 και των 1.400 κυβικών εκατοστών. Απολαυστικές μονάδες από τη μία, και μάλιστα σε βάθος, βγαλμένοι από το χθες τα «πετρέλαια». Η εικόνα είναι αντίστοιχη και όταν συγκρίνεις σύγχρονο 1.6 κινητήρα βενζίνης με αντίστοιχο ή και μεγαλύτερο ντίζελ. Δοκιμάζεις Volvo V40 1.6 με 150 ίππους, και πρέπει να οδηγήσεις 2λιτρο ντίζελ για να πετύχεις αντίστοιχες μ.ω.τ.

Με θετικό πρόσημο, λοιπόν, οι κινητήρες βενζίνης στην καθημερινότητά μας και σε ό,τι αφορά την απαραίτητη για την επιβίωση οδηγική απόλαυση, αλλά η εικόνα διαφοροποιείται στη διαδικασία του ανεφοδιασμού. Είναι αληθές πως οι καλοί, οι μεγάλοι ντίζελ καίνε πολύ όταν αποφασίσεις να αξιοποιήσεις την τεράστια ροπή τους. Δεν είναι το ίδιο όμως στις μικρές και τις μεσαίες κατηγορίες, στα δικά μας δηλαδή αυτοκίνητα, οπότε η διαφορά τιμής για κάθε λίτρο βενζίνης ή πετρελαίου παραμένει στη χώρα μας χαοτική, όπως ερμηνεύεται ακόμα και αν δεν κάνεις 1.000 χιλιόμετρα την εβδομάδα. Σε άλλες χώρες υπάρχει ισορροπία, οπότε και η αναλογία στις πωλήσεις είναι εντελώς διαφορετική από ό,τι σε εμάς, και είναι σαφές πως, για να εκσυγχρονιστούμε, πρέπει να αλλάξει και η σχέση τιμής ανάμεσα σε βενζίνη και πετρέλαιο.

Μέχρι τότε, πάντως, αν όντως δεν κάνετε πολλά χιλιόμετρα και δεν ταξιδεύετε, «ξεκολλήστε» από την «ντιζελομανία» και εμπιστευθείτε τη σύγχρονη τεχνολογία όπως εκφράζεται μέσα από την downsized γκάμα των κινητήρων. Ενδεικτικά, επιδιώξτε να «βάλετε στο χέρι» έξυπνες λύσεις, όπως το Fiesta, το Α1, το «208», και στη μεγαλύτερη κατηγορία τη σταθερή αξία όπως εκφράζεται μέσα από το Golf ή την ανανέωση μέσα από τα C4, Leon και «308» και την αναγέννηση μέσα από το εντελώς νέο Astra. Άγνωστη αυτήν τη στιγμή η «δυναμική» του Kia cee'd 1.0, ενώ το Auris 1.2 παραμένει η ήρεμη δύναμη με ατού τη μεταπωλητική του αξία, και όχι μόνο.

Όλα τα παραπάνω, αναμένοντας το νέο φορολογικό καθεστώς. Διαρρέουν διάφορα, όπως ο θάνατος της απόσυρσης κ.ά., αλλά στον τόπο μας ποτέ δεν ξέρεις. Οι κυβερνήσεις αλλάζουν, αλλά το αυτοκίνητο παραμένει ως ατού στην όποια εισπρακτική πολιτική, που αποδεικνύεται σκληρή και άχρωμη για τον μέσο καταναλωτή.