Το περιστατικό μου το αφηγήθηκε φίλος που ασχολείται με τις πλατφόρμες. Νοικιάζει το σπίτι του δηλαδή, μέσω airbnb και booking.com.:
«Δύο μήνες πριν, Έλληνας εκ Βελγίου (σ.σ., ή δουλεύει στα μεταλλεία, ή στα γυάλινα κτίρια της Κομισιόν) έκανε κράτηση μέσω μίας εκ των δύο πλατφορμών, για ένα σπίτι, το εξοχικό μου, σε κάποιο νησί του Αιγαίου, όχι κοσμοπολίτικο, αλλά δεν έχει σημασία.
Επρόκειτο για τετραμελή οικογένεια που θα πλήρωνε την ημέρα 60 ευρώ, για ένα σπίτι που έχει όλα τα σύγχρονα κομφόρ. Συν 20 ευρώ, το κόστος καθαρισμού, άπαξ.
Η κράτηση είχε γίνει δύο μήνες πριν. Πάνω στον μήνα τηλεφωνεί και λέει, θέλω να παρατείνω τη διαμονή μου. Να έρθω μία μέρα νωρίτερα και να φύγω μία μέρα αργότερα. Βλέπω ότι έχει διαθεσιμότητα το σπίτι, αλλά δεν μπορώ να κάνω νέα κράτηση μέσω της πλατφόρμας για να μην πληρώσω δύο φορές τα “καθαριστικά”. Μήπως μπορούμε να συνεννοηθούμε αλλιώς; Εσύ τι καταλαβαίνεις με το… αλλιώς; Να μου πληρώσει με “μαύρα” τις δύο μέρες. (Εγώ, στο μεταξύ, ακούω με μεγάλη προσοχή).
Κλείνουμε την τιμή στα 120 ευρώ, χωρίς τα καθαριστικά. Έρχεται η μέρα του check in, της μίας μέρας νωρίτερα, όπως μού είχε ζητήσει. Έρχεται λοιπόν, με την οικογένειά του, μπαίνει στο σπίτι και αρχίζει: Δεν είναι, όπως στις φωτογραφίες που είδα στην πλατφόρμα. Γιατί έχει καθαριστικό στην λεκάνη της τουαλέτας; Δεν είναι βιολογικά πράγματα αυτά. Γιατί έχει ταμπλέτες για τα κουνούπια. Του εξηγώ, ότι δεν έχουμε σίτες στα παράθυρα, διότι δεν έχουμε πρόβλημα με τα κουνούπια, όσο εξοχή κι αν είναι.
Η τουαλέτα είναι όμορφο να μυρίζει άρωμα λεβάντας, κ.λπ. Θα μείνετε; Ναι. Ωραία, τα χρήματα, παρακαλώ. Δεν πληρώνω. Συγνώμη; Θέλω απόδειξη. Αν θέλετε απόδειξη κάνετε κράτηση παρακαλώ πάλι μέσω της πλατφόρμας. Δεν είμαι ξενοδοχείο. Όχι δεν κάνω. Τότε, λυπάμαι πρέπει να αποχωρήσετε. Όχι θα μείνω. Πρέπει να φύγετε. Θα καλέσω την αστυνομία. Θα καλέσω εγώ την αστυνομία, διότι εσείς μου ζητήσατε να συνεννοηθούμε αλλιώς, η συνομιλία είναι καταγεγραμμένη στην πλατφόρμα»...
Τα συμπεράσματα δικά σας…