Μπορεί οι κυβερνήσεις να προωθούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να μειώσουν μόλυνση του περιβάλλοντος, όμως υπάρχουν πολλές φωνές που υποστηρίζουν ότι τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μπορούν να ρυπαίνουν το ίδιο ή και περισσότερο σε σχέση με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα.
Μία νέα έρευνα προσπαθεί να ρίξει φως σε αυτό το ερώτημα. Τελικά είναι τα ηλεκτροκίνητα πιο “καθαρά” ή όχι;
Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature Sustainability και υποστηρίζει όχι ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πλειοψηφία των περιπτώσεων είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Οι ερευνητές εξέτασαν το 2015 σε αυτό που βρήκαν είναι ότι η οδήγηση ενός αμιγώς ηλεκτρικού έχει χαμηλότερες εκπομπές για το περιβάλλον ακόμα και αν ληφθεί υπόψιν ολόκληρος ο κύκλος ζωής του οχήματος. Βέβαια, σημαντικό ρόλο στο πόσο πράσινη θα είναι μία μορφή μετακίνησης, παίζει ο τρόπος παραγωγής του ρεύματος που χρησιμοποιεί το δίκτυο της εκάστοτε χώρας.
Συγκεκριμένα βρέθηκε ότι ακόμα και τα λιγότερο αποδοτικά ηλεκτρικά, εκπέμπουν χαμηλότερους ρύπους συγκριτικά με τα πολύ αποδοτικά νέα βενζινοκίνητα, με την προϋπόθεση ότι οι εκπομπές του δικτύου είναι κάτω από 700 γρ. CO2 για κάθε kWh.
Πιο αναλυτικά, από τις 59 χώρες που εξέτασαν οι ερευνητές στις 53 τα οχήματα με μπαταρία μόλυναν λιγότερο. Μερικά παραδείγματα χωρών όπου δεν ίσχυε το παραπάνω είναι Ινδία, η Πολωνία και η Τσεχία.
Καταλήγοντας, ο επικεφαλής, Ντρ. Φλόριαν Νόμπλοχ, επεσήμανε ότι ιδέα πως τα ηλεκτρικά μολύνουν περισσότερο από τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι μύθος.