Και να που κόντρα στις προβλέψεις οι Λάπι-Φερμ με το Citroen C3 WRC οδηγούν την κατάταξη στο 1ο σκέλος του ράλι Τουρκίας, με τις 3 επαναλαμβανόμενες Ειδικές Διαδρομές των 159,14 χλμ.
Με 4 λεπτά-μεταξύ τους-διαφορά ξεκίνησαν τα εργοστασιακά πληρώματα ώστε να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τη σκόνη.
Ο Σόρδο είναι ο πρώτος που γεύεται τη σκληρότητα των Ειδικών Διαδρομών καθώς στο τέλος της 1ης Ειδικής της Παρασκευής έρχεται στο τέλος με κλαταρισμένο ελαστικό στο Hyundai i20 WRC. Με κλαταρισμένο ελαστικό και ο Τίντεμαν (Ford Fiesta WRC), στον πρώτο του αγώνα μετά το ράλι Σουηδίας, ενώ ο Ροβάνπερα τουμπάρει το Skoda Fabia R5 Evo, και ο Λάτβαλα να «παίρνει» κεφάλι στη γενική.
Η 2η Ειδική Διαδρομή της Παρασκευής είναι η μεγαλύτερη του αγώνα, 38,15 χλμ. και ο Λάπι είναι ο ταχύτερος και «περνάει» στην κορυφή του αγώνα, με δεύτερο στα + 2.1 τον Μίκελσεν και στα +14,3 τον Οζιέ, +16,8 ο Σουνίνεν, +18,6 ο Λάτβαλα και +19,3 ο Τάνακ.
Ο Λάτβαλα είναι ο ταχύτερος στην 3η Ειδική Διαδρομή και ανεβαίνει 3ος στην κατάταξη με τον Λάπι πρώτο, στα +9 δευτ. ο Μίκελσεν δεύτερος , ο Λάτβαλα +13 δευτ. Οζιέ +15,1, Σουνίνεν +16,6, Τάνακ +21,6, Νεβιλ +30,2.
Στην 4η Ειδική Διαδρομή ο Λάτβαλα έχει κλαταρισμένο ελαστικό και χάνει 50 δευτ. και από 3ος «πέφτει» 8ος. Ο Μικ είναι αυτός που σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο με τον Νεβίλ στο +1,6, και τον Οζιέ στο +1,9.
Έτσι η κατάσταση στη γενική 2 Ειδικές πριν το τέλος του πρώτου σκέλους είναι Λάπι πρώτος και ακολουθούν Μίκελσεν στα +12,4 δευτ., Οζιέ+12,5 δευτ., Σουνίνεν +14,4 δευτ., Τάνακ +25,3 δευτ. , Μικ +26,8 δευτ., Νεβίλ +27,3 δευτ., Λάτβαλα +59,3 δευτ., Σόρδο 1:07.2.
Στην προτελευταία Ειδική Διαδρομή βρέχει, η επιφάνεια είναι πολύ γλιστερή στην επαναλαμβανόμενη –μεγαλύτερη-Ειδική Διαδρομή του αγώνα.
Ο Νεβίλ έχοντας –όπως δήλωσε-πολύ καλή πληροφόρηση για τον ερχομό της βροχής και σε συνδυασμό με την τοποθέτηση των πιο μαλακών ελαστικών (ξεκίνησε με τρία σκληρά και 3 μέσης γόμας, δύο ρεζέρβες δηλαδή, όπως και ο Μίκελσεν, ενώ όλοι οι άλλοι ξεκίνησαν με 4 σκληρά και 2 μεσαία) είναι ο ταχύτερος και σκαρφαλώνει στην 3η θέση έχοντας στην πρώτη θέση τον Λάπι και στη δεύτερη τον Οζιέ 4,8 δευτ. μπροστά του. Ο Μίκεσεν με φθαρμένα ελαστικά χάνει χρόνο και από 2ος καταλήξει 5ος.
Τελευταία Ειδική Διαδρομή του 1ου σκέλους και ο Σόρδο είναι ο ταχύτερος. Πολύ αργός ο Οζιέ που κάνει τον 9ο χρόνο, 4,1 πιο αργός από τον Νεβίλ, κάτι που μειώνει τη μεταξύ τους διαφορά στα 7/10, με τον Λάπι να είναι πρώτος 17,7 δευτ. από τον Οζιέ.
4ος ο Σουνίνεν +44,4 , 5ος ο Μίκελσεν +1:041, ακολουθεί ο Σόρδο + 1:25.2, Μικ +1:32.1, Τάνακ +1:37.4 (που δύσκολα θα συνεχίσει το σερί των νικών του) και Λάτβαλα +1:42.5.
Στο WRC2 προηγείται ο Κοπέτσκι και ακολουθεί ο Γκρινσμιθ με τον Ροβάνπερα να είναι εκτός μάχης.
6 Ειδικές Διαδρομές συνολικού μήκους 110 χλμ. περιλαμβάνει το 2ο σκέλος του ράλι Τουρκίας, Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου, χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει η εικόνα του βάθρου.