Είστε εδώ

WRC

Άλματα και προσγειώσεις: Τι γίνεται με τα ελαστικά και τις αναρτήσεις

Τα αυτοκίνητα του WRC, αλλά και όλων γενικά των αγώνων ράλι, όπως έχετε παρακολουθήσει κινούνται σε επιφάνειες, που αποτελούνται από χιόνι, άσφαλτο, χώμα και λάσπη, αλλά και κάποιες φορές σε πάγος. Κινούνται όμως και με πολύ υψηλές ταχύτητες, που συχνά είναι σε τριψήφιο νούμερο.

Έτσι λοιπόν, είναι λογικό οι μηχανικοί να προσπαθούν να σχεδιάσουν εξαρτήματα που να έχουν εξαιρετική αντοχή σε πάρα πολλά πράγματα, προκειμένου το αυτοκίνητο να μην παραδώσει πνεύμα και οδηγός και ομάδα να χάσουν τον αγώνα τους.

Το σπουδαιότερο τεστ καταπόνησης είναι τα άλματα που κάνουν τα αυτοκίνητα. Στα άλματα καταπονούνται τα πάντα. Το κυριότερο βέβαια σύστημα που δέχεται σφοδρή καταπόνηση, είναι αυτό της ανάρτησης και μετά μπορούμε να πούμε ότι είναι τα ελαστικά.

Στο ακόλουθο βίντεο, ο μηχανικός της M-Sport Ford εξηγεί πώς μεταφέρονται οι δυνάμεις και τα φορτία από την ανάρτηση στο υπόλοιπο αυτοκίνητο, κατά την προσγείωση του αυτοκινήτου στο έδαφος.

Όπως θα δείτε, έχει ιδιαίτερη σημασία ο τρόπος με τον οποίο το αμάξι απογειώνεται πριν το άλμα. Δηλαδή, αν βρίσκεται υπό κλίση στον αέρα ή αν είναι ευθεία, χωρίς να γέρνει. Αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο στην παραλαβή των δυνάμεων και των φορτίων από την ανάρτηση και τα ελαστικά, στο υποπλαίσιο, αλλά και συνολικά στο όχημα.

Μάλιστα, ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο, παίζουν τα ελαστικά. Στο τέλος του βίντεο θα δείτε ότι η σύνθεση των ελαστικών είναι πολύ περίπλοκη, προκειμένου να μην κλατάρουν αμέσως, μετά από μια δυνατή επαφή με τον δρόμο.

Εξαρτήματα, όπως είναι οι σύνδεσμοι του κάτω ψαλιδιού, γιατί μιλάμε για ανάρτηση τύπου McPherson, μελετώνται σε πολύ βάθος, ούτως ώστε να αντέξουν τέτοιες δυνάμεις και φορτία και να μην στρεβλώσουν.

Ας δούμε όμως το βίντεο…

 

του Γιάννη Μπόκα

 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.