Είστε εδώ

Test Drive

Toyota C-HR: Στη Λισαβόνα με το ανανεωμένο μοντέλο

του Γιώργου Ψαρρά

Ήταν πριν από τρία χρόνια, το Νοέμβριο του 2016, όταν ταξιδέψαμε στη Μαδρίτη για να γνωρίσουμε το νέο τότε C-HR, το οποίο μας είχε γοητεύσει με την ανατρεπτική και άκρως δυναμική, για τα δεδομένα της Toyota, σχεδίαση του.

Το επόμενο ραντεβού μας, εκτός ελληνικών συνόρων, με το C-HR δόθηκε στη Λισαβόνα, όπου μας συστήνεται ξανά, ανανεωμένο σχεδόν σε κάθε τομέα.

Σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία η εμπορική πορεία που έχει διαγράψει το C-HR έχει στεφτεί από απόλυτη επιτυχία, καθώς κατά το πρώτο έτος του λανσαρίσματος του σημείωσε στην Ευρώπη 120.000 πωλήσεις, κατακτώντας άμεσα το 10% από το μερίδιο αγοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV. Πλέον έχει στο βιογραφικό του πάνω από 400.000 πωλήσεις στη Γηραιά Ήπειρο.

Στην πρωτεύουσα της Πορτογαλίας διαπιστώσαμε ότι το ανανεωμένο C-HR διατηρεί τις έντονες ακμές, τα τονισμένα φτερά και την coupe γραμμή της οροφής του, ωστόσο δέχτηκε αλλαγές σε συγκεκριμένα σημεία.

Πλέον το χρώμα του αμαξώματος επεκτείνεται στη βάση του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ στο πίσω τμήμα διακρίνεται η αεροτομή οροφής σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Ελαφρώς επανασχεδιασμένα είναι τα φωτιστικά σώματα με τους εμπρός προβολείς να ενσωματώνουν τα τροποποιημένα Led φώτα ημέρας και τα φλάς.

Οι προβολείς ομίχλης τοποθετούνται στα κάτω άκρα του εμπρός προφυλακτήρα, ενώ τα πίσω Led φώτα εξακολουθούν να έχουν σχήμα “C”, αλλά διαφορετικό εσωτερικό μοτίβο και επικοινωνούν μεταξύ τους με μια μαύρη διακριτική λωρίδα.

Στην παλέτα του αμαξώματος προστέθηκαν τρεις νέες αποχρώσεις (γκρι, κόκκινο και πορτοκαλί), ενώ η οροφή μπορεί να προσδώσει διχρωμία, καθώς μπορεί να βαφτεί με μαύρο ή με γκρι χρώμα.

Με τη βελτίωση της ηχομόνωσης στην καμπίνα του ανανεωμένου C-HR ασχολήθηκε εκτενώς η Toyota, πραγματοποιώντας ενισχύσεις σε έντεκα διαφορετικά σημεία, ενώ ταυτόχρονα επιμελήθηκε την καταστολή του θορύβου κύλισης που παράγεται από τα ελαστικά.

Στα ενδότερα συναντάμε επίσης ηχοσύστημα της JBL με ισχύ 800-Watt και εννέα ηχεία που αναδύουν κρυστάλλινες μελωδίες, νέο σύστημα πολυμέσων που επιτρέπει συνδεσιμότητα στα smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto και σύστημα πλοήγησης που ανανεώνεται διαδικτυακά με τις τελευταίες εκδόσεις χαρτών.

Το μαλακό πλαστικό που σκεπάζει το επάνω τμήμα του ταμπλό επεκτάθηκε στα πάνελ των θυρών, η κεντρική κονσόλα έχει οδηγοκεντρική σχεδίαση, στο πάνω τμήμα της βρίσκεται μια οθόνη αφής 8 ιντσών, το κάθισμα του συνοδηγού ρυθμίζεται ηλεκτρικά πλέον και καθ’ ύψος, σατινέ επενδύσεις κοσμούν τους αεραγωγούς, το λεβιέ ταχυτήτων, το περίγραμμα των ηχείων και τις χειρολαβές, ενώ το ψηφιακό ρολόι που ήταν κάπως παλιομοδίτικο έχει μετακομίσει από τα δεξιά της οθόνης αφής στον πίνακα οργάνων.

Παράλληλα η οθόνη δεν έχει πλέον κουμπιά αφής αλλά κανονικά, ενώ απέκτησε και στρογγυλό χειριστήριο για την ένταση του ηχοσυστήματος ανεβάζοντας τον πήχη της εργονομίας.

Το γεγονός ότι 8 στα 10 C-HR που πωλούνται διαθέτουν υβριδικό σύστημα κίνησης προφανώς συντέλεσε στην απόφαση της Toyota να διευρύνει τη σχετική του γκάμα. Πλέον θα προσφέρεται με ένα ακόμα, πιο ισχυρό, υβριδικό σύστημα, κάτι που σαφώς του δίνει μοναδικό πλεονέκτημα στην κατηγορία του.

Ο λόγος για το υβριδικό σύστημα τέταρτης γενιάς “Hybrid Dynamic Force”, το οποίο χρησιμοποιεί δίλιτρο βενζινοκινητήρα, επιτυγχάνει θερμική απόδοση 41% (το υψηλότερο επίπεδο στον κόσμο για βενζινοκινητήρα μαζική παραγωγής) και έχει ισχύ 184 ίππων (6.000 σ.α.λ.).

Χαρακτηρίζεται πιο αποδοτικό, έχει χαμηλότερο βάρος (όλα τα κινούμενα  εξαρτήματα είναι πιο ελαφριά) και πιο συμπαγές σχήμα. Το συνολικό βάρος του δίλιτρου βενζινοκινητήρα είναι μόλις 113 κιλά, μειωμένο κατά 20% από τον προηγούμενο. 

Σε σύγκριση με το υβριδικό σύστημα που φέρει βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων, είναι 50% πιο δυνατό, με μόλις 10% υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Συγκεκριμένα οι επίσημοι αριθμοί αναφέρουν μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 92 γρ./χλμ. (μέτρηση WLTP).

Η μπαταρία νικελίου-μεταλλικού υδριδίου (NiMH) με συνολικά 180 κελιά και ονομαστική τάση 216 V έχει πιο συμπαγές σχήμα, ενώ βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ώστε να μην κλέβει χώρο από το πόρτμπαγκαζ.

Σημειώστε ότι το ανανεωμένο C-HR με το ισχυρότερο υβριδικό σύστημα διατεθεί βελτιωμένη ανάρτηση (νέα εξαρτήματα και αμορτισέρ) για μεγιστοποίηση της άνεσης, της σταθερότητας, της απόδοσης και του χειρισμού του οχήματος.

Διαλέξαμε αμέσως το πορτοκαλί C-HR της παραπάνω φωτογραφίας για το πρώτο μας δρομολόγιο, καθώς διαθέτει το νέο υβριδικό σύνολο. Μόλις βγήκαμε στον αυτοκινητόδρομο διαπιστώσαμε ότι πράγματι έχει περισσότερη δύναμη και πιο «γενναίο» γκάζι.

Αν και η φιλοσοφία ενός υβριδικού μοντέλου δεν είναι η ικανοποίηση των επιδόσεων να πούμε ότι η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,2 δευτ. και η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 180 χλμ./ώρα.

Ευχάριστη έκπληξη ήταν ότι το χαρακτηριστικό βουητό που παράγει το αυτόματο κιβώτιο CVΤ σε κάθε απότομο βύθισμα του δεξιού πεντάλ είναι πλέον μειωμένο. Ωστόσο εξακολουθεί να γίνεται ηχητικά αντιληπτό παρά την όντως καλύτερη ηχομόνωση της καμπίνας που δε μας απογοήτευσε ακόμα και τις στιγμές που ξεπεράσαμε τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας (δεν υπήρχαν κάμερες στα σημεία αυτά).

Τώρα το τιμόνι είναι ελαφρύ και ιδιαίτερα άνετο, δε διεκδικεί εύσημα για την ακρίβεια του, αλλά σε καμία περίπτωση δεν παραπλανάει. Η δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση είναι επίσης αντιληπτή, καθώς το C-HR έχει πιο αποφασιστικό πάτημα, ενώ το φρένο με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω έχει μια προοδευτικότητα λόγω ανάκτησης ενέργειας.

Tο υβριδικό σύστημα με κινητήρα 1.8 λίτρων προϋπήρχε, αλλά τώρα αναβαθμίστηκε, με την Toyota να ανακοινώνει ότι η ισχύς παραμένεις στους 122 ίππους και ότι οι εκπομπές C02 βρίσκονται στα 109 γρ./χλμ.

Πέρα από τα δυο υβριδικά συστήματα του νέου C-HR στη γκάμα του δεν θα υπάρχει κανένας πετρελαιοκινητήρας, αλλά θα προσφέρεται και πάλι η εναλλακτική του υπερτροφοδοτούμενου 1.2 λίτρων βενζινοκινητήρα.

Παράγει 116 ίππους και 185 Nm ροπής (1.500-4.000 σ.α.λ.), ενώ χρησιμοποιεί προηγμένες τεχνολογίες που του επιτρέπουν να αλλάζει από τον κύκλο Otto στον κύκλο Atkinson σε χαμηλά φορτία. Οι επιδόσεις του κάνουν λόγο για επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10,9 δευτ. και για τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα.

Συνεργάζεται με προηγμένο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο αυξάνει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα στο κατέβασμα σχέσης εξασφαλίζοντας ομαλές αλλαγές. Με το αυτόματο κιβώτιο CVT μπορεί να συνυπάρξει μαζί του και σύστημα τετρακίνησης (μόνο μετά από παραγγελία στην Ελλάδα), το οποίο κατανέμει τη ροπή στον εμπρός και πίσω άξονα σε ποσοστό από 50:50 έως 100:0.

Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα GA-C το ανανεωμένο C-HR εξασφαλίζει υψηλή ακαμψία αμαξώματος, καλύτερο χειρισμό του οχήματος και χαμηλό κέντρο βάρους.

Όλα τα ανανεωμένα υβριδικά C-HR θα είναι εξοπλισμένα με την υπηρεσία “MyT Connected”, ένα ενσωματωμένο σύστημα δεδομένων που επιτρέπει την παροχή πρόσθετων υπηρεσιών μέσω της εφαρμογής στο smartphone.

Ο οδηγός θα μπορεί εξ αποστάσεως να προγραμματίζει τη διαδρομή του και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης, να εντοπίζει που είχε σταθμεύσει, να λαμβάνει υπενθυμίσεις για τα προγραμματισμένα σέρβις και να κλείνει ραντεβού με το συνεργείο που επιθυμεί.

Μια ακόμα νέα υπηρεσία στα ανανεωμένα υβριδικά C-HR είναι η “Hybrid Coaching”. Παρέχει αναλυτικά στοιχεία σχετικά με το εκάστοτε στυλ οδήγησης, συμβουλές για να αυξηθεί η οδήγηση σε λειτουργία EV (μόνο με ηλεκτρική ενέργεια) και να μειωθεί περισσότερο η κατανάλωση καυσίμου. Μετά από κάθε διαδρομή ο οδηγός λαμβάνει μήνυμα για το πόσα χλμ. διένυσε με λειτουργία EV, πόσο καύσιμο και εκπομπές C02 έσωσε χάρη στην υβριδική τεχνολογία.

Στο στάνταρ εξοπλισμό του ανανεωμένου C-HR περιλαμβάνεται το πακέτο “Toyota Safety Sense”, το οποίο προσφέρει μια σειρά προηγμένων συστημάτων ασφαλείας. Αυτά είναι η προειδοποίηση εμπρόσθιας πρόσκρουσης με αναγνώριση και πεζών, το Adaptive Cruise Control, η αυτόματη λειτουργία προβολέων, η αναγνώριση της οδικής σήμανσης και η προειδοποίηση απόκλισης του οχήματος από τη λωρίδα κυκλοφορίας με επέμβαση στο σύστημα διεύθυνσης.

Στη χώρα μας είναι ήδη διαθέσιμο το ανανεωμένο C-HR, ενώ η αρχική του τιμή διαμορφώνεται στα 21.100 ευρώ με το βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων στις εκδόσεις C-Enter και C-Lub. Mε τον 1.8 HSD κοστίζει από 23.900 ευρώ στις εκδόσεις C-Ult και C-Ηic, ενώ με το νέο 2.0 HDF ξεκινάει από τα 28.500 ευρώ στις εκδόσεις C-Ult, C-Lub και C-Hic.

Μένει να δούμε πόση παραπάνω ώθηση θα δώσει η ανανέωση που υπέστη το ιαπωνικό crossover, το σίγουρο πάντως είναι ότι το δυνατό του «χαρτί», η υβριδική τεχνολογία, ανέβηκε επίπεδο, η εξωτερική του εικόνα έγινε πιο μοντέρνα, ενώ στο δρόμο χαρακτηρίζεται πιο ώριμο.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.