Αυτές τις μέρες που οι τουρίστες δεν έχουν ξεχυθεί ακόμα στην πρωτεύουσα, λόγω των περιοριστικών μέτρων, είναι ιδανική ευκαιρία για μια βόλτα στο ιστορικό κέντρο, με το μοδάτο φίλο της πόλης, το νέο Hyundai i10.
Συνήθως την πλακόστρωτη Διονυσίου Αρεοπαγίτου τη διασχίζουμε πεζοί, ωστόσο με το νέο i10 δε χρειάστηκε να αποχωριστούμε το άνετο κάθισμα του οδηγού, το οποίο προσφέρει αρκετά καλή περιμετρική ορατότητα.
Στη σκιά του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης φτάσαμε μπροστά από τα σκαλιά του Ηρώδειου και έπειτα τρυπώσαμε στα στενάκια της Πλάκας, με τα γραφικά τουριστικά μαγαζάκια και τα νεοκλασικά κτίρια.
Το μικρό κορεάτικο μοντέλο δε «φράκαρε» πουθενά, χάρη στις καθαρά αστικές του διαστάσεις με το μήκος, το πλάτος και το ύψος του να διαμορφώνονται πλέον στα 3.670 χλστ., 1.680 χλστ. και 1.480 χλστ. αντίστοιχα. Ακόμα και όταν βρεθήκαμε σε αδιέξοδα δρομάκια δε χρειάστηκαν πολλές μανούβρες, καθώς ο κύκλος στροφής του νέου i10 είναι μόνο 5 μέτρα.
Στη τρίτη του πλέον γενιά είναι πιο όμορφο από ποτέ κατά γενική ομολογία του κόσμου που σταματούσε τακτικά κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης και μας ρωτούσε πληροφορίες.
Μαγνήτης για τα βλέμματα αποτέλεσε και η νέα του τιρκουάζ απόχρωση, η οποία σχηματίζει διχρωμία με το μαύρο στην οροφή, στις εμπρός κολόνες και στους πλευρικούς καθρέπτες.
Σχεδιαστικά χαρακτηρίζεται σαφώς πιο δυναμικό, καθώς οι ακμές κυριαρχούν σε σύγκριση με τις καμπύλες, ενώ στο μπροστινό καπό ξεπροβάλουν τέσσερις κάθετες «νερώσεις».
Στιλιστικές λεπτομέρειες αποτελούν τα στρογγυλά Led φώτα ημέρας ακροβολισμένα στην πλατιά μάσκα, το όνομα του i10 που αναγράφεται στις πίσω κολόνες, οι επιχρωμιωμένες εξωτερικές χειρολαβές των θυρών και οι δίχρωμες ζάντες 16 ιντσών.
Κάτω από το μνημείο Αέρηδες κάνουμε μια στάση για εξερευνήσουμε με περισσότερη προσοχή το εσωτερικό του νέου i10. Σημεία αναφοράς αποτελούν οι ανάγλυφες διακοσμητικές επιφάνειες στο δεξί τμήμα του ταμπλό, στη βάση της κεντρικής κονσόλας και στα πάνελ των θυρών.
Ο λεβιές των ταχυτήτων παραμένει ψηλά τοποθετημένος βολεύοντας αρκετά το δεξί χέρι, ενώ η κεντρική οθόνη αφής έχει μεγαλώσει, καθώς πλέον φτάνει τις 8 ίντσες και είναι «αγκαλιασμένη» με τον πίνακα οργάνων.
Οι χώροι για μικροαντικείμενα δεν είναι δυσεύρετοι, ενώ γενικότερα η εργονομία δεν απουσιάζει από τα ενδότερα του νέου i10. Μια μικρή διαμαρτυρία υπάρχει για το τιμόνι, το οποίο ρυθμίζεται μόνο καθ’ ύψος και όχι τηλεσκοπικά.
Τα πλαστικά είναι όλα σκληρά, κάτι σύνηθες στη συγκεκριμένη κατηγορία, ωστόσο η κατασκευή τους δείχνει αρκετά στιβαρή και το φινίρισμα των υλικών είναι πολύ καλό.
Ένα από τα πλεονεκτήματα που διαθέτει στην καμπίνα του το νέο i10, είναι οι ικανοποιητικότατοι χώροι για τα πόδια των πίσω επιβατών, χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.425 χλστ.). Το σχεδόν επίπεδο κεντρικό δάπεδο βολεύει επίσης τα πόδια του μεσαίου πίσω επιβάτη.
Παράλληλα άφθονος είναι ο «αέρας» για τα κεφάλια τόσο των εμπρός όσο και των πίσω επιβατών, λόγω σχήματος της οροφής.
Με τη χωρητικότητα του δεν απογοητεύει ούτε το πορτμπαγκάζ των 252 λίτρων, ενώ αυξάνεται στα 1.050 λίτρα όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων. Διαθέτει δάπεδο δυο επίπεδων, κάτω από το οποίο βρήκαμε ρεζέρβα ανάγκης, την οποία σαφώς προτιμάμε από το κιτ επισκευής ελαστικού, ακόμα και αν μιλάμε για ένα city car.
Στη διάθεση μας είχαμε τον ισχυρότερο κινητήρα που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη γκάμα του νέου i10. Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.2 MPI, απόδοσης 84 ίππων (6.000 σ.α.λ.) και 118 Nm ροπής.
Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων (προαιρετικά με αυτοματοποιημένο κιβώτιο επίσης 5 ταχυτήτων), ο λεβιές του οποίου είναι μαλακός με εύκολα και σωστά κουμπώματα, ενώ η κλιμάκωση των σχέσεων αραιή.
Αν είσαι συνειδητοποιημένος δε θα σε ενοχλήσουν οι αναιμικές του επιδόσεις (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,6 δευτ. και τελική ταχύτητα 171 χλμ./ώρα) και ρεπρίζ.
Εξάλλου ο ρόλος του αυτοκινήτου δεν είναι οι επιδόσεις, αλλά στο να κινείσαι εντός των τειχών με …στυλ.
Πολιτισμένος σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας ακούγεται λίγο περισσότερο στις ψηλότερες στροφές, όπου αποδίδει όμως καλύτερα. Σε δρομολόγια κυρίως εντός της πόλης, όπου θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του το νέο i10, καταγράψαμε με τη βοήθεια του συστήματος Start/Stop μέση κατανάλωση καυσίμου 7,5 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση WLTP 5,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 108 γρ./χλμ.).
Στον αυτοκινητόδρομο το νέο i10 είναι απροσδόκητα σταθερό με πρόσφυση και ποιότητα κύλισης ανώτερες σε σύγκριση με τα δεδομένα της κατηγορίας. Αποτελεσματικά αποδεικνύονται τα φρένα με αεριζόμενους δίσκους εμπρός, ενώ δίσκοι υπάρχουν και πίσω στις εκδόσεις Premium και Distinctive.
Παράλληλα η ρύθμιση της ανάρτησης δε «χάνεται» μέσα στις πολλές και βαθιές λακκούβες των ελληνικών δρόμων, χωρίς να χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα «μαλακή». Το τιμόνι τώρα είναι ελαφρύ και γρήγορο, ιδανικό δηλαδή για την πόλη, αν όμως αναζητήσεις περισσότερη πληροφόρηση και ακρίβεια σε υψηλότερες ταχύτητες δε θα τη βρεις.
Το συμπέρασμα είναι ότι το νέο i10 εξακολουθεί να κάθεται στο θρόνο του βασιλιά της πόλης, ενώ πλέον είναι ακόμα πιο δύσκολο να το σηκώσει κάποιος αντίπαλος. Με το βενζινοκινητήρα 1.2 MPI των 84 ίππων και με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων στην έκδοση Fresh, η τιμή του διαμορφώνεται στα 11.750 ευρώ.