Είστε εδώ

Test Drive

Νέο Ford Focus: Στον πίνακα αφίξεων του ελληνικού εδάφους

του Γιώργου Ψαρρά

Στη χώρα μας «προσγειώθηκε» το νέο Ford Focus, με το οποίο είχαμε την πρώτη μας σύντομη επαφή στα πάτρια εδάφη.

Η λέξη προσγειώθηκε που χρησιμοποιήσαμε παραπάνω δεν ήταν τυχαία, καθώς το πρώτο ραντεβού μαζί του δόθηκε στο αεροδρόμιο Τατοΐου (αεροπορική βάση Δεκέλειας). Παράλληλα διαπιστώσαμε ότι όντως το νέο Focus είναι απογειωμένο σε επίπεδο σχεδίασης, τεχνολογίας, ποιότητας και οδηγικής συμπεριφοράς.

Αφού προηγήθηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση στο μουσείο της Πολεμικής Αεροπορίας, ήρθε η ώρα να ανοίξουμε και εμείς τα «φτερά» μας οδηγώντας το νέο Focus. Πριν την «απογείωση» όμως ας δούμε κατά πόσο παραμένει γνώριμο εμφανισιακά το Focus τέταρτης γενιάς.

Σίγουρα το νέο Focus δεν πήρε μεγάλες σχεδιαστικές αποστάσεις από τον προκάτοχο του, ωστόσο διαφοροποιήθηκε αισθητά σε αρκετά καίρια σημεία, αν και η μπλε οβάλ εταιρεία τονίζει ότι η σχεδίαση του ξεκίνησε από λευκό χαρτί.

Τις κυριότερες αλλαγές τις εντοπίζουμε, στο μακρύτερο καπό, στα φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω, στους προφυλακτήρες και στη μάσκα. Σημειώστε ότι νέο Focus θα προσφέρεται στην ελληνική αγορά με hatchback αλλά και με Estate (station wagon με πορτμπαγκάζ που φτάνει τα 1.650 λίτρα) αμάξωμα.

Οι διαστάσεις του σε μήκος, πλάτος και ύψος ανέρχονται στα 4.378 χλστ., 1.825 χλστ. και 1.454 χλστ. αντίστοιχα.

Στο εσωτερικό του το όλο σκηνικό θυμίζει αρκετά αυτό του νέου Fiesta με τη λεπτή κεντρική οθόνη αφής (8 ιντσών) να έχει προσθέσει πόντους στον τομέα της εργονομίας, το ηχοσύστημα της B&O PLAY με ισχύ 675 Watt να ανεβάζει την ένταση και τη διάθεση, ενώ τα πλαστικά που έχουν τοποθετηθεί στο ταμπλό και στα πάνελ των θυρών είναι μαλακά. Η κεντρική κονσόλα, ο πίνακας οργάνων και το τιμόνι παραπέμπουν επίσης ευθέως στο μικρότερο Fiesta. Οι χώροι των πίσω επιβατών έχουν ωφεληθεί από το μεγαλύτερο κατά 50 χλστ. μεταξόνιο.

Ποικιλία έχουμε στις εκδόσεις του νέου Focus, με την πολυτελή Vignale, τη σπορ ST-Line και την περιπετειώδη Active να συγκεντρώνουν το περισσότερο ενδιαφέρον, ενώ υπάρχουν και οι  Trend, Business και Titanium.

Βασίζεται στη νέα αρχιτεκτονική C2 (το πρώτο μοντέλο της Ford που τη χρησιμοποιεί), έχει βελτιωμένη κατά 20% στρεπτική ακαμψία, είναι 88 κιλά ελαφρύτερο, αεροδυναμικότερο με συντελεστή οπισθέλκουσας 0.273 για το hatchback και 0.284 για το Estate.

Ακόμα και premium μοντέλα ίσως να ζήλευαν τα τεχνολογικά συστήματα με τα οποία η Ford εξοπλίζει το νέο Focus, ενώ αναμφισβήτητα ο πήχης στη μικρομεσαία κατηγορία ανεβαίνει πολύ ψηλά.

Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι το Focus μπορεί να περηφανεύεται για το Adaptive Cruise Control (ACC) που τώρα αναβαθμίζεται με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring (αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2).

Παράλληλα διαθέτει, μεταξύ άλλων, αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης, head-up display (το πρώτο της Ford στην Ευρώπη), ασύρματη φόρτιση για smartphones, Active Park Assist 2 που κάνει το παρκάρισμα πιο εύκολο από ποτέ, καθώς ο οδηγός το μόνο που έχει να κάνει είναι να πατάει ένα κουμπάκι και το αυτοκίνητο σταθμεύει μόνο του και Adaptive Front Lighting System με προηγμένους full-Led προβολείς για ασφαλέστερο φωτισμό στις νυχτερινές διαδρομές.

Σειρά τώρα έχει να δούμε τι υπάρχει κάτω από το εμπρός καπό του νέου Focus. Από πλευράς βενζινοκινητήρων έχουμε το βελτιωμένο «χιλιάρη» EcoBoost των 125 ίππων, ενώ ο νέος 1.5 λίτρων EcoBoost αποδίδει 150 και 182 ίππους. Αμφότεροι οι τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες εφοδιάζονται με το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford.

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.5 EcoBlue προσφέρεται με ισχύ 95 ή 120 ίππων με τη ροπή των 300 Nm να παραμένει σταθερή και στις δυο περιπτώσεις.

Από το Mustang προέρχεται το νέο αυτόματο κιβώτιο του Focus, για λογαριασμό του οποίου όμως προσφέρει 8 αντί για 10 σχέσεις, ενώ υπάρχει και το αναβαθμισμένο στάνταρ 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Η σύντομη εμπειρία που θα σας μεταφέρουμε είναι από το βενζινοκινητήρα του ενός λίτρου EcoBoost των 125 ίππων με ροπή 170 Nm (200 Νm με overboost για 15 δευτ. στις 1.750-2.500 σ.α.λ.). Προσφέρει επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 10 δευτ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. 

Πρόκειται για ένα μοτέρ με αρκετά πολιτισμένη και ελαστική λειτουργία, τραβάει γερά από χαμηλά, κινεί με όρεξη το νέο Focus, δεν «κρεμάει» ακόμα και δεν κάνεις έγκαιρα την αλλαγή στο μηχανικό 6αρι κιβώτιο που έχει ακριβέστατα κουμπώματα και λεβιέ που ικανοποιεί απόλυτα σε αίσθηση.

Σχετικά με το νέο Focus μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι είναι περισσότερο οδηγοκεντρικό από ποτέ, το επίπεδο της πρόσφυσης του ακόμα και υπό πίεση ξαφνιάζει ευχάριστα, το νέο πλαίσιο αποδεικνύει πόσο γερό θεμέλιο αποτελεί, ενώ το σύστημα διεύθυνσης κρίνεται καλοζυγισμένο, ακριβές και απόλυτα υπάκουο στις εντολές.

Αρκετά βελτιωμένη είναι και η ανάρτηση του νέου Focus, με περισσότερες τροποποίησες να έχουν γίνει στην ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων ή ημιάκαμπτος άξονας ανάλογα την έκδοση) με ανισομεγέθεις βραχίονες (SLA) για μεγαλύτερη άνεση και καλύτερο χειρισμό του οχήματος.

Σημειώστε ακόμα ότι με την τεχνολογία CCD κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθούνται τα δεδομένα από την ανάρτηση, το αμάξωμα, το σύστημα διεύθυνσης και πέδησης ώστε να προσαρμόζεται κατάλληλα η απόσβεση. Αξίζει να αναφέρουμε ότι όταν ο εμπρός τροχός πέφτει σε λακκούβα τότε στέλνεται σήμα στον πίσω, ώστε να αντιδράσει ταχύτερα.

Η αρχική τιμή του νέου Focus στην Ελλάδα διαμορφώνεται στα 17.894 ευρώ (1.0 EcoBoost 124 ίππων με μηχανικό 6αρι κιβώτιο), ενώ συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών.

Πάντως το νέο Focus έχει όλα τα φόντα για να τραβήξει το ενδιαφέρον, όχι μόνο από τον ανταγωνισμό, αλλά ακόμα και από τα δημοφιλή SUV…

Ακολουθεί ο αναλυτικός τιμοκατάλογος του νέου Focus:

Trend 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 6-τάχυτο μηχανικό € 17.894

Trend 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 8-τάχυτο αυτόματο  € 20.232

Trend 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 95PS 6-τάχυτο μηχανικό € 19.901

Trend 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό € 20.927

Trend 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο € 24.223

BUSINESS 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 6-τάχυτο μηχανικό € 18.921

BUSINESS 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 8-τάχυτο αυτόματο € 20.589

BUSINESS 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό € 20.397

BUSINESS 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 8-τάχυτο αυτόματο € 21.446

BUSINESS 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό € 22.081

BUSINESS 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο € 24.774

TITANIUM 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 6-τάχυτο μηχανικό  € 19.673

TITANIUM 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 8-τάχυτο αυτόματο € 21.519

TITANIUM 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό € 21.154

TITANIUM 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 8-τάχυτο αυτόματο € 24.396

TITANIUM 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό € 22.360

TITANIUM 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο  € 25.453

ST-LINE 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 6-τάχυτο μηχανικό € 19.832

ST-LINE 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 8-τάχυτο αυτόματο  € 21.320

ST-LINE 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό € 21.154

ST-LINE 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 8-τάχυτο αυτόματο € 24.396

ST-LINE 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 182PS 6-τάχυτο μηχανικό € 22.249

ST-LINE 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό € 22.354

ST-LINE 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο  € 25.488

VIGNALE 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 6-τάχυτο μηχανικό € 25.766

VIGNALE 5Θ 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 8-τάχυτο αυτόματο € 26.188

VIGNALE 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό € 25.798

VIGNALE 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 8-τάχυτο αυτόματο € 31.176

VIGNALE 5Θ 1.5L βενζίνη EcoBoost, 182PS 6-τάχυτο μηχανικό € 27.179

VIGNALE 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό € 26.721

VIGNALE 5Θ 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο € 32.221

Trend WAGON 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 6-τάχυτο μηχανικό € 19.566

Trend WAGON 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 8-τάχυτο αυτόματο € 21.411

Trend WAGON 1.5L πετρέλαιο, 95PS 6-τάχυτο μηχανικό € 20.806

BUSINESS WAGON 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 6-τάχυτο μηχανικό  € 20.093

BUSINESS WAGON 1.0L βενζίνη EcoBoost, 125PS 8-τάχυτο αυτόματο € 21.941

BUSINESS WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό  € 21.324

BUSINESS WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 8-τάχυτο αυτόματο € 24.847

BUSINESS WAGON 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό € 24.066

BUSINESS WAGON 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο € 26.025

TITANIUM WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό € 22.333

TITANIUM WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 8-τάχυτο αυτόματο € 25.654

TITANIUM WAGON 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό € 24.860

TITANIUM WAGON 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο € 26.823

ST-LINE WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό € 22.532

ST-LINE WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 8-τάχυτο αυτόματο € 25.724

ST-LINE WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 182PS 6-τάχυτο μηχανικό € 25.477

ST-LINE WAGON 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό € 25.213

ST-LINE WAGON 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο € 26.977

VIGNALE WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 6-τάχυτο μηχανικό € 30.557

VIGNALE WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 150PS 8-τάχυτο αυτόματο  € 32.512

VIGNALE WAGON 1.5L βενζίνη EcoBoost, 182PS 6-τάχυτο μηχανικό € 32.098

VIGNALE WAGON 1.5L πετρέλαιο, 120PS 6-τάχυτο μηχανικό  € 31.611

VIGNALE WAGON 1.5L πετρέλαιο, 120PS 8-τάχυτο αυτόματο € 33.535

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.