Είστε εδώ

Test Drive

Jaguar E-Pace: Ραντεβού στην Κορσική

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η Jaguar επέλεξε τη γενέτειρα του Μεγάλου Ναπολέοντα,  την Κορσική, για να παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη το νέο της SUV, την E-Pace.

Από τις τέσσερις γωνιές της Γης ταξίδεψαν όχι περισσότεροι από 200 εκπρόσωποι των διεθνών ΜΜΕ για να οδηγήσουν το νέο βρετανικό SUV που έχει σαν στόχο να αμφισβητήσει την κυριαρχία των γερμανικών και σουηδικών μοντέλων στη μεσαία κατηγορία των premium μοντέλων.

Aπό σχεδιαστικής άποψης η E-Pace μοιάζει με τη μεγαλύτερη F-Pace, με διαφορές στη διάταξη των προβολέων, το σχήμα των πίσω φώτων, τη σχεδίαση των πλευρικών παραθύρων.

Στη γλώσσα των αριθμών η E-Pace σε μήκος/πλάτος/ύψος έχει τις εξής διαστάσεις 4.395 χλστ./1.984 χλστ./1.649 χλστ.

Οι αντίστοιχες διαστάσεις της F-Pace είναι 4.731 χλστ./1.984 χλστ./1.652 χλστ.

Μοντέρνα σχεδίαση φέρει το εσωτερικό με τον οδηγό να έχει το «δικό» του χώρο καθώς ξεχωρίζει από το χώρο που είναι αφιερωμένος για τον συνοδηγό.

Ιδιαίτερη έμφαση στη συναρμογή, και στα υλικά, κάτι που έχει δώσει έμφαση σε αυτόν τον τομέα η βρετανική εταιρία. Τα range Rover είναι ακόμα μπροστά, όπως και να το κάνουμε…

Να αναφέρουμε επίσης ότι ο χώρος των αποσκευών είναι τετραγωνισμένος και προσφέρει 577 λίτρα.

Σε ό,τι αφορά τη ρεζέρβα είναι θέμα του αντιπροσώπου της κάθε χώρας.

Με τι μοτέρ όπως διατίθεται το νέο SUV της βρετανικής εταιρίας;

Όλα τα μοτέρ όλων των εκδόσεων πετρελαίου και βενζίνης είναι αποκλειστικά 2λιτρα, εξελιγμένα και κατασκευασμένα από τη Jaguar.

Για τις εκδόσεις diesel μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση με τους 150 ίππους με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αυτή η έκδοση είναι και η πιο προσιτή της σειράς E-Pace για την Ελληνική αγορά.

Επόμενη έκδοση είναι με τους 180 ίππους που διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο (το εκπληκτικό 9 σχέσεων της ZF) και κίνηση σε όλους τους τροχούς.

Κορυφαία έκδοση αυτή με τους 240 ίππους, που εξοπλίζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο και 4κίνηση.

Οι εκδόσεις με μοτέρ βενζίνης αποδίδουν 249 ίππους και 300 με αυτόματα κιβώτιο και 4κίνηση, με την P300 να είναι η top της σειράς E-Pace.

Να σημειωθεί ότι η Jaguar ξεχωρίζει τις εκδόσεις με το αρχικό του καυσίμου και την ισχύ.

Έτσι για τις εκδόσεις diesel τα μοντέλα χαρακτηρίζονται D150/D180/D240 και για τα βενζινοκίνητα ως Ρ249 /Ρ300 (Ρ=petrol).

Να σημειωθεί επίσης ότι η Ε-Pace φέρει το ίδιο δάπεδο με το Range Rover Evoque και την ίδια τετρακίνηση. Είναι η πρώτη φορά που το σύστημα τοποθετείται σε Jaguar και το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να φτάσει και το 100% της ροπής στον εξωτερικό πίσω τροχό.

Και μια που αναφερόμαστε σε «τροχούς» η E-Pace διατίθεται με ζάντες 17/18/19/20/21 ιντσών.

Τι οδηγήσαμε στην Κορσική;

Το μενού περιλάμβανε δύο εκδόσεις. Την πιο ισχυρή πετρελαιοκίνητη (δρομέας μεγάλων αποστάσεων η D240) καθώς και την πιο ισχυρή βενζινοκίνητη (πιο σπορ η P300).

Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν να κάνουν με την οδική συμπεριφορά που το αυτοκίνητο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες πατάει πάρα πολύ καλά.

Εντυπωσιάζει η αίσθηση του τιμονιού με τις 2,31 στροφές από άκρη σε άκρη.

Στις στροφές γέρνει κάπως αλλά δεν επηρεάζει την πορεία του.

Εκεί όμως που πραγματικά σε εκπλήσσει είναι η τετρακίνηση. Το οδηγήσαμε σε κάτι διαδρομές που «τρόμαζες» στη θέα τους, πόσο μάλλον να τις διασχίσεις.

Το πώς πέρναγε από το ανάγλυφο της Κορσικής η τετρακίνηση της E-Pace μόνο καλή εντύπωση άφησε.

Κάποιοι θόρυβοι έκαναν όμως την εμφάνισή τους από τα αμορτισέρ στις off-road διαδρομές.

Δυνατά εισέρχεται λοιπόν στην κατηγορία των premium SUV η Jaguar «τοποθετώντας» όλη την αρχοντιά και την τεχνολογία σε ένα κομψό αμάξωμα.  

Στη χώρα μας οι τιμές για τη βασική έκδοση D150 ξεκινούν από τα 40.900 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.