![Εκπέμπει αρχοντιά η E –Pace όπως και να το κάνουμε](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/2/6/photon24136f62798.jpg?itok=hj_pAu2H)
Η Jaguar επέλεξε τη γενέτειρα του Μεγάλου Ναπολέοντα, την Κορσική, για να παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη το νέο της SUV, την E-Pace.
Από τις τέσσερις γωνιές της Γης ταξίδεψαν όχι περισσότεροι από 200 εκπρόσωποι των διεθνών ΜΜΕ για να οδηγήσουν το νέο βρετανικό SUV που έχει σαν στόχο να αμφισβητήσει την κυριαρχία των γερμανικών και σουηδικών μοντέλων στη μεσαία κατηγορία των premium μοντέλων.
Aπό σχεδιαστικής άποψης η E-Pace μοιάζει με τη μεγαλύτερη F-Pace, με διαφορές στη διάταξη των προβολέων, το σχήμα των πίσω φώτων, τη σχεδίαση των πλευρικών παραθύρων.
Στη γλώσσα των αριθμών η E-Pace σε μήκος/πλάτος/ύψος έχει τις εξής διαστάσεις 4.395 χλστ./1.984 χλστ./1.649 χλστ.
Οι αντίστοιχες διαστάσεις της F-Pace είναι 4.731 χλστ./1.984 χλστ./1.652 χλστ.
Μοντέρνα σχεδίαση φέρει το εσωτερικό με τον οδηγό να έχει το «δικό» του χώρο καθώς ξεχωρίζει από το χώρο που είναι αφιερωμένος για τον συνοδηγό.
Ιδιαίτερη έμφαση στη συναρμογή, και στα υλικά, κάτι που έχει δώσει έμφαση σε αυτόν τον τομέα η βρετανική εταιρία. Τα range Rover είναι ακόμα μπροστά, όπως και να το κάνουμε…
Να αναφέρουμε επίσης ότι ο χώρος των αποσκευών είναι τετραγωνισμένος και προσφέρει 577 λίτρα.
Σε ό,τι αφορά τη ρεζέρβα είναι θέμα του αντιπροσώπου της κάθε χώρας.
Με τι μοτέρ όπως διατίθεται το νέο SUV της βρετανικής εταιρίας;
Όλα τα μοτέρ όλων των εκδόσεων πετρελαίου και βενζίνης είναι αποκλειστικά 2λιτρα, εξελιγμένα και κατασκευασμένα από τη Jaguar.
Για τις εκδόσεις diesel μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση με τους 150 ίππους με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αυτή η έκδοση είναι και η πιο προσιτή της σειράς E-Pace για την Ελληνική αγορά.
Επόμενη έκδοση είναι με τους 180 ίππους που διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο (το εκπληκτικό 9 σχέσεων της ZF) και κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Κορυφαία έκδοση αυτή με τους 240 ίππους, που εξοπλίζεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο και 4κίνηση.
Οι εκδόσεις με μοτέρ βενζίνης αποδίδουν 249 ίππους και 300 με αυτόματα κιβώτιο και 4κίνηση, με την P300 να είναι η top της σειράς E-Pace.
Να σημειωθεί ότι η Jaguar ξεχωρίζει τις εκδόσεις με το αρχικό του καυσίμου και την ισχύ.
Έτσι για τις εκδόσεις diesel τα μοντέλα χαρακτηρίζονται D150/D180/D240 και για τα βενζινοκίνητα ως Ρ249 /Ρ300 (Ρ=petrol).
Να σημειωθεί επίσης ότι η Ε-Pace φέρει το ίδιο δάπεδο με το Range Rover Evoque και την ίδια τετρακίνηση. Είναι η πρώτη φορά που το σύστημα τοποθετείται σε Jaguar και το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι ότι μπορεί να φτάσει και το 100% της ροπής στον εξωτερικό πίσω τροχό.
Και μια που αναφερόμαστε σε «τροχούς» η E-Pace διατίθεται με ζάντες 17/18/19/20/21 ιντσών.
Τι οδηγήσαμε στην Κορσική;
Το μενού περιλάμβανε δύο εκδόσεις. Την πιο ισχυρή πετρελαιοκίνητη (δρομέας μεγάλων αποστάσεων η D240) καθώς και την πιο ισχυρή βενζινοκίνητη (πιο σπορ η P300).
Οι πρώτες εντυπώσεις έχουν να κάνουν με την οδική συμπεριφορά που το αυτοκίνητο ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες πατάει πάρα πολύ καλά.
Εντυπωσιάζει η αίσθηση του τιμονιού με τις 2,31 στροφές από άκρη σε άκρη.
Στις στροφές γέρνει κάπως αλλά δεν επηρεάζει την πορεία του.
Εκεί όμως που πραγματικά σε εκπλήσσει είναι η τετρακίνηση. Το οδηγήσαμε σε κάτι διαδρομές που «τρόμαζες» στη θέα τους, πόσο μάλλον να τις διασχίσεις.
Το πώς πέρναγε από το ανάγλυφο της Κορσικής η τετρακίνηση της E-Pace μόνο καλή εντύπωση άφησε.
Κάποιοι θόρυβοι έκαναν όμως την εμφάνισή τους από τα αμορτισέρ στις off-road διαδρομές.
Δυνατά εισέρχεται λοιπόν στην κατηγορία των premium SUV η Jaguar «τοποθετώντας» όλη την αρχοντιά και την τεχνολογία σε ένα κομψό αμάξωμα.
Στη χώρα μας οι τιμές για τη βασική έκδοση D150 ξεκινούν από τα 40.900 ευρώ.