Είστε εδώ

Test Drive

Hyundai i30 N: Με άρωμα Νεβίλ

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Hyundai που διαθέτει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με καθημερινό κοστούμι.

Και για να τονιστεί ακόμα περισσότερο το ύφος του αυτοκινήτου, φέρει γαλάζιο χρωματισμό που είναι τα χρώματα της Hyundai Motorsport .

Δεν χρειάζεται να είσαι μυημένος στους αγώνες για να καταλάβεις ότι κάτι διαφορετικό «τρέχει» με αυτό το i30.

Πέρα από τον εξωτερικό χρωματισμό το βλέμμα καρφώνεται στις ζάντες 19 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά 235/35 που προσφέρουν θέα στις κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Το «Ν» στη μάσκα, μια κόκκινη λεπτομέρεια στο πιο χαμηλό σημείο του αμαξώματος μπροστά/πίσω.

Στο πίσω μέρος η μαύρη αεροτομή, προέκταση της οροφής, οι δυο εξατμίσεις στα άκρα του αμαξώματος με τον διαχύτη αναμασά τους και η ένδειξη i30 N στο δεξί μέρος της πόρτας των αποσκευών, δίνουν το μήνυμα.

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο cool. Περιμέναμε πιο επιθετική –motorsport-σχεδιαστική προσέγγιση.

Όμως όλα αλλάζουν όταν γυρίσεις το κλειδί (αγωνιστικό μπουτόν θα θέλαμε όχι κλειδί, λες και οδηγείς τον μικρότερο και αθώο αδερφό του ενός λίτρου) και ζωντανέψουν τα 275 άλογα του 2λιτρου μοτέρ –βενζίνης-με το 6άρι και το σωστό για την περίπτωση «γρανάζωμα».

Για να ξεφύγεις από την ελληνική άσφαλτο που κάνεις προσπάθεια για να βρεις έστω και 5 μέτρα χωρίς κακοτεχνίες (οι εξαιρέσεις ελάχιστες καθώς όλοι οι δρόμοι είναι γεμάτοι λακκούβες και κακοτεχνίες) έχεις επιλέξει στο οδηγικό μενού την επιλογή eco ή normal που είναι για every day use ( όσο every day μπορεί να είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο) ώστε να φτάσεις στο σημείο, που αρχίζει η  ιδανική διαδρομή όπως την έχεις φανταστεί για να ανακαλύψεις τα οδηγικά σου όρια.

Πιέζοντας το γαλάζιο δεξί μπουτόν γεμίζει κόκκινο χρώμα η κεντρική οθόνη αναγράφοντας την ένδειξη «Ν».

Το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται, οι αναρτήσεις και το τιμόνι σκληραίνουν, η ηλεκτρονική μονάδα αλλάζει τη λειτουργία του μοτέρ σφίγγεις τη ζώνη και ξεκινάς .

Λίγο εμπειρία να έχεις ώστε να μπορείς να διαχειριστείς αυτό το διαφορετικό Hyundai και η παράσταση αρχίζει.

Τιμόνι με 2 1/3 στροφές από άκρη σε άκρη, σαφέστατο, ισχύς που σε καλύπτει ανά πάσα στιγμή και το μόνο που σκέπτεσαι είναι πώς θα κάνεις έναν ακόμα ταχύτερο χρόνο καθώς μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης σου δίνεται αυτή η δυνατότητα.

Το αυτοκίνητο διαβήτης , φρένα άψογα, λίγο προσοχή στις «μπούκες» για να μην «κόψουμε» το λάστιχο, και η ευχαρίστηση συνεχίζεται….

Εάν δεν το έχεις αγοράσει συνειδητά για αυτό που είναι θα «στεναχωρηθείς» βλέποντας τη μέση κατανάλωση να ξεπερνάει κατά πολύ τα 10 λίτρα /100 χλ. (13,2/100 έδειξε το κομπιούτερ) καθώς πίσω από το τιμόνι του i30N μόνο οι καταναλώσεις δεν σε ενδιαφέρουν.

Αν πρωτίστως σας ενδιαφέρουν σας προτείνουμε το πετρελαιοκίνητο, αλλά οι χαρές που θα νιώσεις με το i30 N δεν μεταφράζονται σε λίτρα.

Για τους φίλους των επιδόσεων η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 είναι 6,1 δευτ., με 178 γρ./χλμ. C02. 

Επανερχόμαστε όμως στον τίτλο για να εξηγήσουμε τι σημαίνει το «άρωμα Νεβίλ». Ο Τιερί Νεβίλ είναι ο εργοστασιακός οδηγός της Hyundai Motorsport που οδηγεί το i30 WRC στις Ειδικές Διαδρομές του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και το «άρωμά του» σας συντροφεύει καθώς πέρασε πολλές ώρες κατά τη διαδικασία της εξέλιξης.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.