![Το εκκλησάκι αυτό βρίσκεται στα μισά της Ειδικής Διαδρομής «Άγιος Μερκούριος» μέρος που ταιριάζει με το προφίλ του αυτοκινήτου](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/4/10/photon28482f75623.jpg?itok=1qNVZsLN)
Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Hyundai που διαθέτει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με καθημερινό κοστούμι.
Και για να τονιστεί ακόμα περισσότερο το ύφος του αυτοκινήτου, φέρει γαλάζιο χρωματισμό που είναι τα χρώματα της Hyundai Motorsport .
Δεν χρειάζεται να είσαι μυημένος στους αγώνες για να καταλάβεις ότι κάτι διαφορετικό «τρέχει» με αυτό το i30.
Πέρα από τον εξωτερικό χρωματισμό το βλέμμα καρφώνεται στις ζάντες 19 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά 235/35 που προσφέρουν θέα στις κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Το «Ν» στη μάσκα, μια κόκκινη λεπτομέρεια στο πιο χαμηλό σημείο του αμαξώματος μπροστά/πίσω.
Στο πίσω μέρος η μαύρη αεροτομή, προέκταση της οροφής, οι δυο εξατμίσεις στα άκρα του αμαξώματος με τον διαχύτη αναμασά τους και η ένδειξη i30 N στο δεξί μέρος της πόρτας των αποσκευών, δίνουν το μήνυμα.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο cool. Περιμέναμε πιο επιθετική –motorsport-σχεδιαστική προσέγγιση.
Όμως όλα αλλάζουν όταν γυρίσεις το κλειδί (αγωνιστικό μπουτόν θα θέλαμε όχι κλειδί, λες και οδηγείς τον μικρότερο και αθώο αδερφό του ενός λίτρου) και ζωντανέψουν τα 275 άλογα του 2λιτρου μοτέρ –βενζίνης-με το 6άρι και το σωστό για την περίπτωση «γρανάζωμα».
Για να ξεφύγεις από την ελληνική άσφαλτο που κάνεις προσπάθεια για να βρεις έστω και 5 μέτρα χωρίς κακοτεχνίες (οι εξαιρέσεις ελάχιστες καθώς όλοι οι δρόμοι είναι γεμάτοι λακκούβες και κακοτεχνίες) έχεις επιλέξει στο οδηγικό μενού την επιλογή eco ή normal που είναι για every day use ( όσο every day μπορεί να είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο) ώστε να φτάσεις στο σημείο, που αρχίζει η ιδανική διαδρομή όπως την έχεις φανταστεί για να ανακαλύψεις τα οδηγικά σου όρια.
Πιέζοντας το γαλάζιο δεξί μπουτόν γεμίζει κόκκινο χρώμα η κεντρική οθόνη αναγράφοντας την ένδειξη «Ν».
Το αυτοκίνητο μεταμορφώνεται, οι αναρτήσεις και το τιμόνι σκληραίνουν, η ηλεκτρονική μονάδα αλλάζει τη λειτουργία του μοτέρ σφίγγεις τη ζώνη και ξεκινάς .
Λίγο εμπειρία να έχεις ώστε να μπορείς να διαχειριστείς αυτό το διαφορετικό Hyundai και η παράσταση αρχίζει.
Τιμόνι με 2 1/3 στροφές από άκρη σε άκρη, σαφέστατο, ισχύς που σε καλύπτει ανά πάσα στιγμή και το μόνο που σκέπτεσαι είναι πώς θα κάνεις έναν ακόμα ταχύτερο χρόνο καθώς μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης σου δίνεται αυτή η δυνατότητα.
Το αυτοκίνητο διαβήτης , φρένα άψογα, λίγο προσοχή στις «μπούκες» για να μην «κόψουμε» το λάστιχο, και η ευχαρίστηση συνεχίζεται….
Εάν δεν το έχεις αγοράσει συνειδητά για αυτό που είναι θα «στεναχωρηθείς» βλέποντας τη μέση κατανάλωση να ξεπερνάει κατά πολύ τα 10 λίτρα /100 χλ. (13,2/100 έδειξε το κομπιούτερ) καθώς πίσω από το τιμόνι του i30N μόνο οι καταναλώσεις δεν σε ενδιαφέρουν.
Αν πρωτίστως σας ενδιαφέρουν σας προτείνουμε το πετρελαιοκίνητο, αλλά οι χαρές που θα νιώσεις με το i30 N δεν μεταφράζονται σε λίτρα.
Για τους φίλους των επιδόσεων η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, ο χρόνος για την επιτάχυνση 0-100 είναι 6,1 δευτ., με 178 γρ./χλμ. C02.
Επανερχόμαστε όμως στον τίτλο για να εξηγήσουμε τι σημαίνει το «άρωμα Νεβίλ». Ο Τιερί Νεβίλ είναι ο εργοστασιακός οδηγός της Hyundai Motorsport που οδηγεί το i30 WRC στις Ειδικές Διαδρομές του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι και το «άρωμά του» σας συντροφεύει καθώς πέρασε πολλές ώρες κατά τη διαδικασία της εξέλιξης.