Είστε εδώ

Test Drive

DS 3 Crossback 1.2 PureTech EAT8: Απόφοιτος της σχολής καλών τεχνών

του Γιώργου Ψαρρά

Παρατηρώντας το DS 3 Crossback μας έρχεται στο νου η φράση του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι ότι «η ομορφιά θα σώσει τον κόσμο».

Προφανώς το γούστο είναι κάτι το υποκειμενικό, ωστόσο δε βρέθηκε ούτε ένας που να μη θαυμάσει το άκρως καλλίγραμμο DS 3 Crossback. Δε θα ήταν μάλιστα υπερβολή να πούμε ότι ίσως είναι το πιο όμορφο μοντέλο στην κατηγορία του.

Γεμάτο στιλιστικές λεπτομέρειες, αλλά όχι φλύαρο, σε κερδίζει από την πρώτη ματιά. Η συγκεκριμένη μπλε απόχρωση ονόματι “Millenium” που βλέπετε στις σχετικές φωτογραφίες αναδεικνύει στο μέγιστο τη σιλουέτα του DS 3 Crossback, η οποία έχει μήκος, πλάτος και ύψος 4.118 χλστ., 1.802 χλστ. και 1.534 χλστ. αντίστοιχα, ενώ η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος βρίσκεται στα 170 χλστ.

Διχρωμία με το μαύρο τους χρώμα σχηματίζουν οι πλευρικοί καθρέπτες και η οροφή. Παρατηρήστε τα «κυματιστά» Led φώτα ημέρας στις άκρες του εμπρός προφυλακτήρα, τις άφθονες ποσότητες χρωμίου στο περίγραμμα της εξάγωνης μάσκας και των στενόμακρων 3D Full Led πίσω φωτιστικών σωμάτων.

Σημεία για να εστιάσεις το βλέμμα αποτελεί επίσης η ανοδική ακμή στη βάση των πίσω παραθύρων, το έντονο «νεύρο» που διαγράφεται χαμηλότερα και οι εντοιχισμένες εξωτερικές χειρολαβές που αναδύονται με το ξεκλείδωμα.

Όσο chic είναι η εξωτερική εικόνα του DS 3 Crossback, αλλά τόσο élégant είναι και το εσωτερικό του. Οπτική αρμονία αποπνέει το γεωμετρικό σχήμα του ρόμβου, το οποίο είναι το κυρίαρχο σχεδιαστικό μοτίβο στα ενδότερα του γαλλικού crossover, καθώς συναντάται σε πολλά σημεία, όπως στο περίγραμμα των κουμπιών αφής, στη βάση του τριάκτινου τιμονιού, στα ηχεία, στο περίτεχνο κουμπί ενεργοποίησης του κινητήρα, στις ραφές των καθισμάτων, στα άκρα του πίνακα οργάνων ακόμα και στα κουμπιά αφής φωτισμού στην πλαφονιέρα οροφής.

Ένα ακόμα ιδιαίτερο στοιχείο είναι οι πλευρικοί αεραγωγοί, οι οποίοι βρίσκονται ενσωματωμένοι στα πάνελ των εμπρός θυρών. Ρετρό, αλλά όχι και τόσο εργονομική επιλογή, αποτελεί η τοποθέτηση των τεσσάρων διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα στη βάση της κεντρική κονσόλας, με τις σχετικές εσοχές να μοιάζουν λες και τις έχει σμιλεύσει με καλέμι και σφυρί κάποιος επιδέξιος τεχνίτης.

Παράλληλα για το ξεχωριστό του ντιζάιν ξεχωρίζει και ο λεβιές του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο συνοδεύεται από χορταστικά στην αφή paddles πίσω από το τιμόνι για χειροκίνητες αλλαγές. Ας εστιάσουμε τώρα στο ψηφιακό πίνακα οργάνων με οθόνη 7 ιντσών και προγράμματα διαμόρφωσης των προβολών του (καντράν, οδήγηση, προσωπικός 1 και 2), όπου το στροφόμετρο αποτελείται από μια κάθετη λεπτή γραμμή στην αριστερή πλευρά. Θα λέγαμε ότι μια τέτοια επιλογή ταιριάζει καλύτερα σε μοντέλα μικρότερης κατηγορίας.

Παράλληλα σε κεντρικό σημείο βρίσκεται η απαραίτητη σήμερα οθόνη αφής, η οποία είναι επίσης 7 ιντσών. Αναφορικά τώρα με την ποιότητα των υλικών το DS 3 Crossback φλερτάρει έντονα με τα premium σαλόνια, καθώς ολόκληρο το επάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και τα πάνελ των εμπρός θυρών στρώνονται με μαλακό πλαστικό (όχι αφρώδες), αν και σε χαμηλότερα σημεία διαπιστώνεις ότι έχουν επιλεγεί αρκετά σκληρότερα, χωρίς βέβαια να αλλοιώνουν τη συνολική αρκετά προσεγμένη εικόνα.

Περνάμε στην πίσω σειρά καθισμάτων, όπου οι χώροι για δυο ενήλικες επιβάτες κανονικού αναστήματος κρίνονται ικανοποιητικοί (μεταξόνιο 2.558 χλστ.), ενώ ένας μεσαίος ίσως δυσκολευτεί λίγο με το ψηλό κεντρικό δάπεδο.

Οι στενές γυάλινες επιφάνειες και η ακμή του πλαστικού που σχηματίζεται στα πάνελ των πίσω θυρών στερούν ορατότητα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις παχιές πίσω κολόνες, αλλά εμπρός στα κάλλη ξεπερνάς τέτοιες λεπτομέρειες. Συνεχίζουμε με το πορτμπαγκάζ, το οποίο έχει ικανοποιητικό βάθος, πρακτικό τετραγωνισμένο σχήμα, λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης και προσφέρει 350 λίτρα προς εκμετάλλευση.

Aυτά λοιπόν για να ξαναθυμηθούμε την εμφάνισή του και το εσωτερικό.

Στη διάθεση μας είχαμε το DS 3 Crossback στην ενδιάμεση από πλευράς ισχύος έκδοση του γνωστού βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων PureTech, απόδοσης 130 ίππων (διατίθεται επίσης με 100 και 155 ίππους). H άφθονη ροπή των 230 Nm διαχέεται από τις 1.750 σ.α.λ., ενώ σχεδόν σε όλο το εύρος λειτουργίας του ο ελαστικός βενζινοκινητήρας παραμένει ψυχωμένος.

Μια απαλή ηχητική νότα, κυρίως στις χαμηλές στροφές, μπορεί να προδώσει ότι κάτω από το εμπρός καπό βρίσκεται ένας τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας. Από το διακόπτη “Drive Mode” ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα προγράμματα Eco, Normal και Sport.

Με την επιλογή Eco, που στόχο έχει την οικονομικότερη οδήγηση, αντιλαμβάνεσαι ότι οι ρυθμοί πέφτουν αισθητά, σε αντίθεση με το Sport, όπου ο δυναμισμός κυριαρχεί με πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, πιο βαρύ και σαφές τιμόνι, πιο σφιχτή ανάρτηση, ενώ μεταβάλλεται και η κλιμάκωση στο αυτόματο κιβώτιο, με τις αλλαγές να εκτελούνται πιο γρήγορα.

Βέβαια θα πρέπει να συμβιβαστείς και με μια πιο «τσιμπημένη» μέση κατανάλωση καυσίμου, η οποία αυξάνεται περίπου μια μονάδα φτάνοντας μέχρι τα 9,6 λίτρα/100 χλμ. (επίσημη μέτρηση 6,0 λίτρα/100 χλμ.-εκπομπές C02 111 γρ./χλμ.). Σημειώστε ότι η μέγιστη ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 200 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρωθεί εντός 9,2 δευτ.

Ο 1.2 PureTech βενζινοκινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων EAT8, το οποίο για ακόμα μια φορά μας κέρδισε με την ταχύτητα και την ομαλότητα του κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των αλλαγών σχέσεων.

Δομημένο πάνω στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου PSA το DS 3 Crossback βγάζει έναν αρκετά οδηγοκεντρικό χαρακτήρα πάνω στην άσφαλτο, με στιβαρό και ανάλαφρο πάτημα ταυτόχρονα. Σε εκπλήσσει με την άρνηση του πλαισίου να γείρει έντονα στις στροφές παρά τη σχετικά μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης, η οποία είναι βάλσαμο για τις πολλές λακκούβες των ελληνικών δρόμων.

Στον ανοιχτό δρόμο θα εκτιμήσεις τη δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης, την απουσία τάσεων πλεύσης και την ποιότητα κύλισης. Όπως προαναφέραμε το σύστημα διεύθυνσης επηρεάζεται από το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης, σε γενικές γραμμές πάντως το τιμόνι είναι γρήγορο και σωστά ζυγισμένο. Μας ικανοποίησαν επίσης τα φρένα με την αποτελεσματικότητα τους και την αίσθηση ασφάλειας που εμπνέουν.

Αναμφισβήτητα το DS 3 Crossback είναι μια διαφορετική πρόταση στα μικρά crossover, συγκεντρώνοντας εξ αρχής πολλούς πόντους με την εντυπωσιακή του σχεδίαση και στη συνέχεια με το οδηγικό του ταπεραμέντο, το δυνατό του βενζινοκινητήρα και την προσεγμένη του ποιότητα.

Στην έκδοση Be Chic με τους 130 ίππους του 1.2 PureTech βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο EAT 8, η τιμή του διαμορφώνεται στα 26.850 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.