Είστε εδώ

Test Drive

Cupra Ateca 4 Drive: Ενθουσιασμός για το νέο brand

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Η βροχερή Βαρκελώνη μας υποδέχτηκε στην πρώτη οδηγική επαφή με το Cupra Ateca.

Eίναι το πρώτο μοντέλο του νέου brand της Seat, που έχει σαν στόχο να δημιουργήσει μοντέλα που ξεχωρίζουν για την εξατομίκευση, τον εξοπλισμό, τους ισχυρούς κινητήρες.

Πρώτο μοντέλο λοιπόν το Cupra Ateca, που βασίζεται στη γνωστή σιλουέτα του Ateca.

Όμως υπάρχουν διαφοροποιήσεις.

Πρώτα απ΄ όλα το logo.

Δεν υπάρχει πουθενά το logo της Seat, παρά μόνο το Cupra, το οποίο «συνοδεύεται» από 4 εξατμίσεις, δύο σε κάθε πλευρά, τροχοί 19 ιντσών με ελαστικά 245/40 και άλλες σχεδιαστικές λεπτομέρειες.

Τι υπάρχει όμως κάτω από το μπροστινό καπό.

2λιτρο σύνολο βενζίνης τεχνολογίας TSI απόδοσης 300 ίππων με 400 Nm ροπής που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων με κίνηση σε όλους τους τροχούς, ενώ η απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το Seat Ateca έχει μειωθεί κατά 10 χλστ. 

Στα άλλα «κρυφά» μέρη του αυτοκινήτου υπάρχουν γόνατα ΜακΦέρσον για μπροστά, άξονας πολλαπλών συνδέσμων για πίσω με δίσκους φρένων 340 χλστ. για μπροστά και 310 χλστ. για πίσω.

Στα extra τα φρένα Brembo…

Στο εσωτερικό οι επενδύσεις από αλκαντάρα κυριαρχούν, ενώ το βλέμμα μαγνητίζει ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων (αλλάζει ενδείξεις από το μπουτόν στο τιμόνι), καθώς και η έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών.

Όμως με ένα τέτοιο SUV που αναδεικνύει τον ιδιαίτερο σπορ χαρακτήρα δεν θέλεις τίποτα άλλο από το να οδηγήσεις.

Δεν χρειάζεται να «γράψεις» πολλά χλμ. για να καταλάβεις ότι πρόκειται για ένα «άλλο» SUV με φοβερό πάτημα και τιμόνι ξυράφι.

Όταν δε «ανακαλύψεις» και το launch control που σου δίνει τη δυνατότητα να ξεκινήσεις με το maximum των στροφών. Όσο σου επιτρέπει η διαχείριση της ηλεκτρονικής μονάδας, τη στιγμή που είσαι στην αφετηρία με το αριστερό πόδι στο φρένο και το δεξί στο γκάζι.

Όμως όταν ξεκινήσεις αρχίζει το παιχνίδι. Το πώς στέκεται στο δρόμο το αυτοκίνητο, το πώς φρενάρει, με συνοδεία φανταστικού ήχου, και πώς ο κινητήρας είναι πρόθυμος σε κάθε πάτημα του γκαζιού, είναι αυτό που πραγματικά σε κερδίζει.

Σε όλα αυτά να προσθέσουμε και το σύστημα της τετρακίνησης, που έχει εξελιχθεί ειδικά για το Cupra Ateca, καθώς αναλύει τις συνθήκες του δρόμου σε πραγματικό χρόνο, συμπεριλαμβανομένης της ταχύτητας του αυτοκινήτου, της ταχύτητας του κάθε τροχού, της θέσης του τιμονιού και του τρόπου οδήγησης.

Επίσης από ένα περιστρεφόμενο διακόπτη υπάρχουν 6 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που «επεμβαίνουν» σε σύστημα διεύθυνσης, αναρτήσεις και λειτουργία κινητήρα, αναλόγως με την επιλογή.

Κατά την πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε το Cupra Ateca σε κλειστό δρόμο σαν σε Ειδική Διαδρομή, όπου μπορούσες να εκμεταλλευτείς με ασφάλεια τις δυνατότητές σου σαν οδηγός.

Ήταν κάτι διαφορετικό καθώς οδηγήσαμε με άλλον αέρα σε αυτή τη διαδρομή εκμεταλλευόμενοι όλο το πλάτος του δρόμου.

Και από επιδόσεις; Για τα 0-100 χλμ./ώρα τα χρονόμετρα σταματούν στα 5,2 δευτ. ενώ η τελική ανέρχεται στα 247 χλμ./ώρα.

Σε ό,τι αφορά τις καταναλώσεις, όταν αναφερόμαστε για ένα SUV με ισχύ 300 ίππων, δεν νομίζουμε να υπάρχει ενδιαφέρον επί του θέματος.

Ήταν πράγματι μια διαφορετική εμπειρία από τη Seat (σουτ! Cupra είπαμε…) που αναπτύχθηκε από τους λάτρεις των αυτοκινήτων για τους λάτρεις των αυτοκινήτων…

Για τη συνέχεια πως θα εξελιχθεί η ιστορία Cupra.  277 καταστήματα σε όλη την Ευρώπη θα φέρουν τα χρώματα Cupra Shop, ενώ οι πρώτοι 7.000 ιδιοκτήτες του Cupra Ateca μαζί με το αυτοκίνητο (από το Φεβρουάριο του 2019 οι παραδόσεις) θα παραλάβουν ένα ειδικό δώρο καθώς θα συμβάλλουν στην οικοδόμηση της φυλής Cupra.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.