Είστε εδώ

Test Drive

Citroen C3 1.5 BlueHDi: Με νέο πετρελαιοκινητήρα και κιβώτιο

του Γιώργου Ψαρρά

Οι ολοένα αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων έφεραν αλλαγές και κάτω από το εμπρός καπό του Citroen C3.

Προκειμένου να εναρμονίσει κατάλληλα το μικρομεσαίο της μοντέλο η γαλλική εταιρεία αντικατέστησε τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 BlueHDi με το λίγο μικρότερο 1.5 BlueHDi. Πάμε να δούμε λοιπόν τι αλλάζει και τι μένει ίδιο στο πετρελαιοκίνητο C3.

Η ισχύς του τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα παραμένει στους 100 ίππους, η ροπή από τα 254 Nm μειώθηκε –λίγο- στα 250 Nm, ενώ ελάχιστα επηρεάζονται οι επιδόσεις με την τελική ταχύτητα από τα 185 χλμ./ώρα να είναι πλέον 188 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα να χρειάζεται 10 δευτ. αντί για 11,9 δευτ.

Παράλληλα η επίσημη μέση κατανάλωση καυσίμου εξακολουθεί να αναφέρει 3,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε πραγματικές συνθήκες μέσα στην πόλη καταγράψαμε με τη βοήθεια του συστήματος Start/Stop 5,5 λίτρα/100 χλμ. (εκπομπές C02 97 γρ./χλμ., Euro 6.2).

Η αντικατάσταση όμως του πετρελαιοκινητήρα έφερε και νέο μηχανικό κιβώτιο, καθώς πλέον διαθέτει έξι και όχι πέντε σχέσεις, ενώ η αίσθηση του λεβιέ στις αλλαγές είναι σαφώς καλύτερη. Η προσθήκη μιας ακόμα σχέσης προφανώς βοηθάει στην οικονομία καυσίμου, ενώ η κοντύτερη κλιμάκωση του κιβωτίου είναι σωστά μελετημένη, ώστε να αναδεικνύονται τα προσόντα του πετρελαιοκινητήρα.

Η ροπή των 250 Nm μπαίνει στο παιχνίδι στις 1.750 σ.α.λ., ενώ γενικότερα στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του ο πετρελαιοκινητήρας τραβάει καλά, δύσκολα «κρεμάει» και κινεί με σπιρτάδα το C3. Ένα μικρό παράπονο που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι για τον κάπως τραχύ ήχο που παράγει.

Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) χαρακτηρίζεται μαλακή όταν οι τροχοί συναντούν λακκούβες, ενώ σε στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρικά μεταβαλλόμενη υποβοήθηση είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση στον αυτοκινητόδρομο και ελαφρύ σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη. Μας άρεσαν επίσης τα αποτελεσματικά του φρένα.

Γνώριμη παραμένει και η εικόνα στο εσωτερικό με σημεία αναφοράς τη μεγάλη οθόνη αφής των 7 ιντσών και τα σκληρά, αλλά σωστά συναρμολογημένα πλαστικά που εμπνέουν αντοχή. Το πορτμπαγκάζ ικανοποιεί με χωρητικότητα που ξεκινάει από τα 300 λίτρα και φτάνει τα 922 όταν αναδιπλωθούν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων, ενώ κάτω από το δάπεδο του βρίσκεται η ρεζέρβα ανάγκης.

Με το νέο πετρελαιοκινητήρα 1.5 BlueHDi το C3 στην έκδοση Live κοστίζει 15.310 ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.