![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/2/3/photon31406f84442.jpg?itok=tb5YL2pT)
Η Volkswagen παρουσίασε μία λύση με την οποία ισχυρίζεται ότι οι diesel κινητήρες της θα είναι πιο “καθαροί” από ποτέ, αφού τα οξείδια του αζώτου (NOx), ο ρύπος που τους δημιουργεί τα μεγαλύτερα προβλήματα, θα είναι μειωμένα κατά 80%.
Μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου dieselgate (τα αυτοκίνητα της VW είχαν λογισμικό ώστε κατά τη μέτρηση ρύπων να εμφανίζουν χαμηλότερες τιμές), η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει στρέψει την προσοχή της στην ηλεκτροκίνηση, οπότε ήταν πολλοί εκείνοι που θεώρησαν ότι σταδιακά θα πάψει να ασχολείται με τους πετρελαιοκινητήρες. Ωστόσο, τώρα βλέπουμε ότι οι άνθρωποι της μάρκας συνέχισαν την έρευνα ώστε να κάνουν τα diesel σύνολά τους λιγότερο ρυπογόνα.
Πριν από λίγο καιρό η VW παρουσίασε μία νέα γενιά κινητήρων με τον κωδικό EA 288 EVO, με τους οποίους η ίδια υποστηρίζει ότι προσφέρει στους πελάτες της τα πλεονεκτήματα των diesel (χαμηλή κατανάλωση, αυξημένη ροπή, μεγάλη διάρκεια ζωής και χαμηλές εκπομπές CO2), ελαχιστοποιώντας παράλληλα τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx).
Το σύστημα ονομάζεται Twin-Dosing Technology και περιλαμβάνει δύο καταλύτες. Η βασική λειτουργία είναι ότι το AdBlue ψεκάζεται στον καταλύτη. Εκεί αντιδρά με το νερό που υπάρχει στα καυσαέρια (υδρόλυση) και παράγεται αμμωνία, η οποία μετατρέπει τα οξείδια του αζώτου σε άζωτο, το οποίο είναι αβλαβές (το 78% του αέρα γύρω μας αποτελείται από άζωτο).
Άραγε το νέο σύστημα είναι όσο αποτελεσματικό υποστηρίζει η Volkswagen; Θα καταφέρει να μειώσει τις όποιες φωνές αμφισβήτησης υπάρχουν προς τους πετρελαιοκινητήρες;