Είστε εδώ

Τεχνολογία

Michelin: Θέλει να κατασκευάσει ελαστικά από ξύλο

του Σωτήριου Χάλλα

Δεν είναι μόνο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που προσπαθούν να γίνονται ολοένα και πιο φιλικοί προς το περιβάλλον. Αυτή η τάση αφορά το σύνολο του χώρου του αυτοκινήτου και αυτό περιλαμβάνει και τους κατασκευαστές ελαστικών.

Τελευταίο παράδειγμα είναι η Michelin η οποία αποκάλυψε ότι ερευνά τις δυνατότητες δημιουργίας ελασστικών από ξύλο μέσω του υψηλόβαθμου στελέχους της, Σιρίλ Ροζέ.

Αυτή τη στιγμή το 80% των στοιχείων που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ενός ελαστικού προέρχονται από παράγωγα του πετρελαίου από το οποίο οι εταιρείες παραγωγής ελαστικών θέλουν να απομακρυνθούν.

Αυτό που προσπαθεί να κάνει η γαλλική εταιρεία είναι να δημιουργήσει ελαστομερή από τσιπς ξύλου τα οποία θα χρησιμοποιήσει για τη δημιουργία πιο φιλικών προς το περιβάλλον ελαστικών.

Η προμήθεια αυτών των τσιπς μπορεί να γίνει από τα κομμάτια που οι βιομηχανίες ξύλου δε χρησιμοποιούν. Με αυτόν τον τρόπο προκύπτει τριπλό όφελος. Πρώτον, θα χρησιμοποιείται το ξύλο που μέχρι τώρα πήγαινε χαμένο, δεύτερον, θα δημιουργούνται ελαστικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον και τρίτον τα δέντρα φυτρώνουν σε όλον τον κόσμο οπότε δε θα υπάρχει η ανάγκη μεταφοράς της πρώτης ύλης σε μεγάλες αποστάσεις καθώς αυτή θα βρίσκεται κοντά στα εργοστάσια παραγωγής.

Μην ξεχνάμε ότι η εταιρεία έχει δεσμευτεί ότι μέχρι το 2048 το 80% των συστατικών στα ελαστικά της θα είναι από μη επιβλαβείς για το περιβάλλον πηγές και ότι θα ανακυκλώνεται το 100% αυτών.

Πέρα από τα ελαστικά από ξύλο η Michelin ερευνά και της δυνατότητες της τεχνολογίας τρισδιάστατης εκτύπωσης όμως με την τρέχουσα τεχνολογία οι Γάλλοι δηλώνουν ότι απέχουμε χρονικά περίπου 10 με 15 χρόνια από κάποια σχετική υλοποίηση σε μαζική κλίμακα.

Φυσικά τα ελαστικά από ξύλο δε θα έχουν καμία διαφορά στην απόδοση σε σχέση με τα υπάρχοντα οπότε πρόκειται για μια ιδέα που αν υλοποιηθεί θα βγουν όλοι κερδισμένοι, και οι οδηγοί, και το περιβάλλον.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.