Είστε εδώ

Τεχνολογία

Χρώμα και θερμοκρασίες: Πόση ώρα μπορείτε να αντέξετε στους 70 βαθμούς;

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνουμε στο σχολείο αναφορικά με το φως, είναι ότι οι μαύρες επιφάνειες το απορροφούν πλήρως με αποτέλεσμα να αυξάνεται η θερμοκρασία τους, ενώ οι λευκές το απωθούν, παραμένοντας πιο ψυχρές. Γι’ αυτό τα σπίτια στη Βόρεια Ευρώπη είναι σκούρα, ενώ στις Κυκλάδες λευκά.

Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για τα αυτοκίνητα. Ξέρουμε ότι όσα έχουν σκούρο αμάξωμα είναι πιο ζεστά το καλοκαίρι, σε αντίθεση με τα ανοιχτόχρωμα, όμως δεν έχουμε συχνά την ευκαιρία να εξακριβώσουμε πόσο μεγάλη είναι η διαφορά τους.

Στο παρακάτω βίντεο βλέπουμε ακριβώς αυτό, αφού ο δημιουργός του έχει ενσωματώσει στο κινητό θερμική κάμερα η οποία μας πληροφορεί αναλυτικά για τη θερμοκρασία των επιφανειών που βρίσκονται μέσα στο κάδρο.

Το βασικότερο σημείο του βίντεο είναι από το 0:10 μέχρι το 1:38. Σε αυτά τα σχεδόν 90 δευτερόλεπτα βλέπουμε ένα λευκό και ένα μαύρο Toyota Highlander παρκαρισμένα το ένα δίπλα στο άλλο και έτσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε με ευκολία τη διαφορά στη θερμότητα που εκπέμπει το κάθε ένα. Μάλιστα, η κάμερα διαθέτει και ένδειξη θερμοκρασίας σε τρία σημεία της οθόνης.

Αν και η ένδειξη είναι στην κλίμακα Φαρενάιτ αρκεί μία μετατροπή για να καταλάβουμε τι συμβαίνει. Η κάμερα, λοιπόν, στο λευκό καπό κατέγραψε 113 βαθμούς ενώ στο μαύρο 159. Κάνοντας τη μετατροπή διαπιστώνουμε ότι αντιστοιχούν σε 45 βαθμούς για το λευκό καπό και 70 για το μαύρο. Πρόκειται για διαφορά της τάξης των 25 βαθμών Κελσίου. Αν όλο το εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου “ψήνεται” στους 70 βαθμούς, δε θέλουμε να φανταστούμε τι συμβαίνει στην καμπίνα του αυτοκινήτου, τι θα βιώσει ο οδηγός όταν πάει να μπει αλλά και πόσο καταπονείται θερμικά οτιδήποτε βρίσκεται στο εσωτερικό (πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες, καθίσματα, τιμόνι, κ.λπ.).

Πλέον, όταν θα έρθει η στιγμή να επιλέξουμε το χρώμα του επόμενου αυτοκινήτου μας, ας έχουμε στο νου μας τι θα σημαίνει η επιλογή μας καθ’ όλη τη διάρκεια της συμβίωσής μας μαζί του.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.