Είστε εδώ

Τεχνολογία

Αυτόνομα αυτοκίνητα: Τι θα γίνεται με την ασφάλισή τους;

του Σωτήριου Χάλλα

Κάθε μέρα που περνάει μας φέρνει πιο κοντά στην κυκλοφορία των αυτόνομων αυτοκινήτων στους δρόμους όμως κάτι τόσο ριζικά καινούριο φέρνει μαζί του και νέες προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν.

Μία από αυτές είναι το θέμα της ασφάλισης και τι θα γίνεται σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα. Στη Βρετανία έχει ψηφιστεί ήδη ένα πακέτο νόμων με την ονομασία Automated and Electric Vehicles (AEV) Act το οποίο καθορίζει μεταξύ άλλων και το πλαίσιο στο οποίο θα ασφαλίζονται τα αυτοκίνητα που θα κινούνται μόνα τους.

Το υψηλόβαθμο στέλεχος της ασφαλιστικής AXA στη Βρετανία αναφέρει ότι όπως υπάρχει η υποχρέωση ασφάλισης για τα κανονικά αυτοκίνητα, το ίδιο θα συμβαίνει και με τα αυτόνομα. Ωστόσο, από τη στιγμή που ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα να πάρει τον έλεγχο του αυτοκινήτου ή να είναι απλός επιβάτης, το κάθε ατύχημα θα εξετάζεται ξεχωριστά.

Αν τη στιγμή του ατυχήματος το όχημα ελέγχεται από τον οδηγό του θα ακολουθείται η ίδια διαδικασία με σήμερα όμως αν το αυτοκίνητο βρίσκεται κινείται αυτόνομα και το ατύχημα προκύψει από λάθος του συστήματος, οι ασφαλιστικές θα αποζημιώσουν κανονικά τα εμπλεκόμενα μέρη και στη συνέχεια θα πάρουν πίσω μέρος της αποζημίωσης από την εταιρεία κατασκευής του αυτοκινήτου.

Οι ασφαλιστικές περιμένουν ότι με τα αυτόνομα αυτοκίνητα τα ατυχήματα θα μειωθούν δραματικά αφού στο 94% των περιπτώσεων η αιτία είναι κάποιο ανθρώπινο λάθος, το οποίο θα οδηγήσει σε μείωση των ασφαλίστρων αφού θα δίνονται λιγότερες αποζημιώσεις.

Ένα ακόμα θέμα που θα προκύψει στο μέλλον είναι ότι πολλοί οδηγοί θα επιλέγουν την κοινή χρήση αυτοκινήτων αντί για την αγορά τους, οπότε θα πρέπει και οι ασφαλιστικές να προσαρμοστούν ανάλογα. Το μοντέλο στο οποίο καταλήγουν είναι ότι το αυτοκίνητο θα ασφαλίζεται κανονικά και το κόστος θα επιμερίζεται σε όλους τους πιθανούς χρήστες.

Το ζήτημα της ασφάλισης των αυτόνομων οχημάτων και εκείνων που διαμοιράζονται δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πώς η πρόοδος της τεχνολογίας σε έναν τομέα δημιουργεί παράπλευρα ζητήματα τα οποία χρήζουν επίλυσης.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.