Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Mazda: Τα ανεξίτηλα στους χάρτες ταξίδια της

του Γιώργου Ψαρρά

Από τις 18 Μάιου δε θα ισχύουν οι περιορισμοί κυκλοφορίας στην ηπειρωτική χώρα εκτός του νομού μόνιμης κατοικίας.

Έτσι οι λάτρεις της οδήγησης θα μπορέσουμε επιτέλους, μετά από αρκετό καιρό, να αποδράσουμε από τα αστικά σύνορα.

Οι ιδιοκτήτες των Mazda έχουν ένα λόγο παραπάνω να διανύσουν αρκετά χιλιόμετρα, ώστε να τιμήσουν την ένδοξη ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας στα ταξίδια. Πάμε λοιπόν να μάθουμε τις διαδρομές όπου άφησαν ανεξίτηλα τα χνάρια τους ένδοξα μοντέλα της Mazda, αποδεικνύοντας σε κάθε χιλιόμετρο την αξιοπιστία και αντοχή τους.

Τo πρώτο της όχημα, το Mazda Go, ήταν ένα τρίκυκλο ανοιχτό φορτηγάκι που κατασκευάστηκε το 1931. Την εποχή εκείνη το σύστημα του πίσω διαφορικού και η όπισθεν ήταν καινοτόμα χαρακτηριστικά του Mazda Go.

Τροφοδοτούνταν από αερόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα 482 κ.εκ. απόδοσης 9.4 ίππων. Προκειμένου να προωθηθεί εμπορικά το Mazda Go διοργανώθηκε το 1936 ένα roadtrip, το οποίο ξεκίνησε από την Καγκοσίμα κοντά στο νοτιότερο άκρο της κύριας νησιωτικής χώρας. Πέντε Mazda Go διένυσαν πάνω από 2.700 χλμ. περνώντας από χώματα, λάσπες και κακοτράχαλους δρόμους. Η αποστολή ολοκληρώθηκε μετά από 25 μέρες στο Τόκιο.

Επόμενη στάση στο παρελθόν το 1967, όταν το έκανε πρεμιέρα το Mazda Cosmo 110S, το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο με περιστροφικό κινητήρα διπλού ρότορα.

Τις ικανότητες του εν λόγω κινητήρα θέλησε να αποδείξει η Mazda και έτσι αποφάσισε να λάβει μέρος το 1968 με δυο Cosmo 110S στον αγώνα “Marathon de la Route”, έναν άκρως εξαντλητικό μαραθώνιο 84 ωρών στη διάσημη πίστα του Νίρμπουργκρινγκ στη Γερμανία.

Παρότι το ένα Cosmo 110S εγκατέλειψε, το άλλο κατάφερε να τερματίσει και μάλιστα στην τέταρτη θέση. Η καταξίωση για τον περιστροφικό κινητήρα της Mazda ήρθε με τη νίκη του στον περίφημο αγώνα αντοχής του Λε Μαν το 1991.

Βρισκόμαστε τώρα στο 1977 όταν δυο Mazda 323 ταξίδεψαν για 40 μέρες διανύοντας 15.000 χλμ. από τη Χιροσίμα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, χωρίς να εμφανίσουν καμία απολύτως βλάβη.

Ένα επίσης αξιομνημόνευτο εγχείρημα από δυο Mazda 323 πραγματοποιήθηκε στο αποκορύφωμα του Ψυχρού Πολέμου, όταν διέσχισαν με επιτυχία όλη τη Σοβιετική Ένωση περνώντας από πολύ κακούς δρόμους κάτω από αντίξοες συνθήκες.

To ημερολόγιο δείχνει 1990 και από την Ιαπωνία αναχωρούν τρία Mazda (626, 323 και E2200) με προορισμό το Λεβερκούζεν της Γερμανίας. Το 2013 τα Mazda 3 τρίτης γενιάς επανέλαβαν τη διαδρομή του 1977 από την Ιαπωνία μέχρι τη Γερμανία, διασχίζοντας τη Ρωσία, τη Λευκορωσία και την Πολωνία.

Τις ικανότητες του συστήματος τετρακίνησης απέδειξε το CX-5 το 2018, καθώς ήταν το πρώτο όχημα που πήρε άδεια να κινηθεί πάνω στην παγωμένη και βαθύτερη στον κόσμο λίμνη Βαϊκάλη, στη Σιβηρία.

Τέλος, το MX-5 δε μπορεί να ξεχάσει το ταξίδι του στο πιο βόρειο σημείο της Ευρώπης με το θερμόμετρο να δείχνει -30 βαθμούς Κελσίου.

Ανυπομονούμε για το επόμενο σπουδαίο ταξίδι της Mazda…

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.