Είστε εδώ

Super Cars

Toyota MR2 Street Affair: Άρωμα από Formula 1

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Tην περίοδο 2002-2009 η Toyota ενεπλάκη και στη Formula 1, ξεκινώντας την εξέλιξη του μονοθεσίου από το 1999. Αυτή η συμμετοχή γεννούσε διάφορες ιδέες στο αγωνιστικό τμήμα της Toyota στην Κολωνία, το γνωστό Toyota Team Europe (ΤΤΕ) που ίδρυσε ο Σουηδός Ούβε Άντερσον, μια τεράστια μορφή των ράλι. 

Ετσι λοιπόν το 2001 με βάση το roadster MR2 (η έκδοση με το μοτέρ στο κέντρο) η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε ένα concept με άρωμα Toyota Formula 1, το MR2 Street Affair.

Οι τεχνικοί αφαίρεσαν τελείως την οροφή, που στο μοντέλο δρόμου ήταν υφασμάτινη, το παρμπρίζ, στη θέση του έβαλαν ένα εντελώς διαφορετικό, πιο αεροδυναμικό, οι πόρτες τροποποιήθηκαν, στη μούρη η σχεδίαση θύμιζε ρύγχος F1, στο πίσω μέρος τοποθετήθηκε αεροτομή από την Toyota TF102 Formula 1 με ειδικά σχεδιασμένους αεραγωγούς ώστε να ψύχουν τον κινητήρα, διαφορετικός-χρωμίου-προφυλακτήρας, με θέα τον κινητήρα ενώ αλλαγές έγιναν και στο εσωτερικό. 

Από το ταμπλό αφαιρέθηκαν τα όργανα όπου συγκεντρώθηκαν στη μέση του ταμπλό, τοποθετήθηκε τιμόνι τύπου U όπως χρησιμοποιούσαν τα τότε μονοθέσια της Formula 1 με μπουτόν, δύο bucket καθίσματα και roll-bar πίσω από οδηγό/συνοδηγό. Απουσίαζαν οι εξωτερικοί καθρέπτες για καθαρά αεροδυναμικούς λόγους και στη θέση τους τοποθετήθηκαν κάμερες, ενώ τα φώτα ήταν xenon.

Τι κινητήρα όμως είχε το ξεχωριστό αυτό MR2.

O κινητήρας ήταν 4κύλινδρος, 16βάλβιδος 1.600 κ. εκ. απόδοσης 140 ίππων. Οι τεχνικοί της ΤΤΕ άρχισαν τα μαγικά τους και με την προσθήκη turbo και ενός συστήματος εξάτμισης Racing Remus η ισχύς άγγιξε τους 258 ίππους. Η ισχύς αυτή περνούσε στους πίσω τροχούς μέσω σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη.

Όμως πώς θα «σταματούσε» αυτό το θηρίο. Τοποθετήθηκαν αγωνιστικά φρένα με δίσκους 370 χλστ. για μπροστά και 295 χλστ. για πίσω.

Νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση με την απόσταση από το έδαφος να μειώνεται κατά 30 χλστ. και τροχοί 19 ιντσών με τα πίσω σε διάσταση 345/30. 

Oι επιδόσεις ήταν εκρηκτικές για την εποχή καθώς για την απόσταση 0-100 τα χρονόμετρα σταματούσαν στα 6 δευτ. ενώ η τελική ταχύτητα ήταν ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 249 χλμ./ώρα. 

Το MR2 Street Affair αποκαλύφθηκε σε παγκόσμια πρώτη το Δεκέμβριο του 2001 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Έσσεν και από εκεί πήρε το δρόμο για το μουσείο της Toyota.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.